۵۷۰ هکتار اراضی ملی استان بوشهر رفع تصرف شد | پایگاه خبری تحلیلی چغادک نیوز
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳  
false
true
۵۷۰ هکتار اراضی ملی استان بوشهر رفع تصرف شد

به گزارش چغادک نیوز: سهیل مهاجری صبح امروز در نشست بررسی روند اجرای طرح مقابله با زمین‌خواری در استان بوشهر  با اشاره به شناسایی برخی از عوامل زمین‌خواری اخیر در شهرستان کنگان اظهار داشت: منابع طبیعی در این ارتباط با دیگر دستگاههای استان بوشهر ارتباط تنگاتنگی دارد و عرصه را بر زمین‌خواران تنگ‌تر کرده است.

وی از رفع تصرف زمین‌های ملی در استان بوشهر خبرداد و تصریح کرد: در نیمه نخست امسال افزون بر ۵۷۰هکتار  اراضی ملی استان بوشهر از دست سودجویان رفع تصرف شده  که این مهم تنها با تعامل همه دستگاههای ذی‌صلاح امکان پذیر بوده است.

مدیرکل منایع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر با اشاره به بالارفتن ارزش ریالی برخی اراضی در جنوب استان بوشهر خاطرنشان کرد:شهرستان‌های جنوبی که میزبان صنایع نفت، گاز و پتروشیمی هستند وضعیت متفاوتی پیدا کردند که در این راستا نظارت بر اراضی ملی افزایش یافته و اخباری که اخیرا در مورد زمین‌خواری در شهرستان کنگان در رسانه‌ها آمده بود نیز در همین راستا می‌باشد.

مهاجری با بیان اینکه حفاظت از اراضی بیش از ۹۰ درصد بر عهده این اداره کل است گفت: مسئولیت قسمت عمده اراضی شهرستان کنگان  با توجه به مصوبات و بندهای قانونی، خارج از حوزه مدیریت و حفاظت اداره منابع طبیعی این شهرستان قرار دارد که در این راستا برخورد قاطع با سودجویان تصرف زمین‌های ملی در اولویت قرار دارد.

وی با اشاره به  مساحت ۳۰ هزار هکتاری منطقه پارس جنوبی بیان کرد: اکنون محدوده مصوب سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس جنوبی به مساحت ۳۰ هزار هکتاراز شهرستان کنگان شروع و تا انتهای شهرستان کنگان و سپس تا رقبه چاه مبارک در شهرستان عسلویه امتداد دارد.

مدیرکل منایع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر تصریح کرد: طبق ماده ۲۳ قانون تشکیل و اداره مناطق ویژه ، کلیه حقوق و اختیارات و تکالیف قانونی وزرات جهاد کشاورزی و سازمان جنگلها و مراتع در امور اراضی و منابع طبیعی هر منطقه از سال ۱۳۸۴ بعهده سازمان مسئول آن منطقه می‌باشد و متاسفانه زمین خواری‌های اخیر نیز در همین محدوده رخ داده است که البته با هوشیاری تمامی سازمان‌ها و منابع طبیعی از اراضی مورد نظر رفع تصرف شد.

مهاجری ضمن قدردانی از پیگیری‌های حقوقی مجموعه کارکنان منابع طبیعی گفت: تنها در شهرستان کنگان نسبت به تشکیل و پیگیری ۱۳۳ پرونده حقوقی در مرجع قضایی از سالهای ۹۴ تا کنون اقدام شده که منجر به صدور رأی مبنی بر ملی بودن اراضی به مساحت یک‌هزار و ۴۴ هکتار از اراضی این شهرستان شده است.

وی تاکید کرد: منابع طبیعی استان بوشهر تاکنون گزارش‌های متعددی از رفع تصرف اراضی ملی در رسانه‌ها منتشر کرده و در این زمینه اراده جدی در مبارزه با اهداف سودجویان دارد و از همه دستگاههای دیگر از جمله دستگاههای قضایی و انتظامی و بازرسی قدردانی می‌شود.

منبع: تسنیم

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false