×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳  
false
true
روزانه ۲۲ هزار نفر توسط ۵۰۰ خادم بوشهری در موکب اداره اوقاف استان پذیرایی می شوند

به گزارش چغادک نیوزحجت الاسلام محمدیان در نشست با اصحاب رسانه استان بوشهردر خصوص مراسم اربعین حسینی و مراسمات دهه آخرماه صفر اظهار کرد: قریب به ۴ سال است که در مرز شلمچه زمینی به مساحت ۱۲ هکتار را برای رفاه حال زئران کربلا تملک کرده ایم که نیمی از آن با هزینه ای بالغ بر ۲۰۰ میلیون تومان در قالب موکب زائر حسین ریزی آماده پذیرایی از زائران می باشد.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان بوشهر افزود: روزانه در این موکب در مدت ۲۰ روز  ۲۲ هزار نفر پذیرایی می شوند و شب ها نیز ۵۰۰ نفر در آن اسکان پیدا می کنند که اداره کننده این مجموعه را جعفر پورکبگانی هیات امنای مسجد قرآن بوشهر عهده دار است.

وی با بیان اینکه استان بوشهر در شلمچه جای ثابتی ندارد که می توان از این موکب جهت اسکان راهیان نور نیز استفاده شود، عنوان کرد: سه استان فارس، هرمزگان و کهکیلویه و بویراحمد نیز در این موکب ما را پشتیبانی می کنند و تا کنون در این مجموعه که شامل بهداری سوئیت، نانوایی، داروخانه، و حسینیه خواهران و برادران است بیش از ۱۰۰ هزار بطری آب و ۵ تن خرما جهت توزیع به زائران نیز آماده شده است.

حجت الاسلام محمدیان با اشاره به توزیع ۱۸۰ هزار وعده پذیرایی به زائران در سال گذشته در مرز شلمچه، اظهار کرد: ۴ موکب بین مسیر در سطح استان بوشهر نیز برای زائران در امامزاده حسین روستای بنک، امام زاده میراحمد، امام زاده حسن شهرک امام حسن و امام زاده سلیمان بن علی گناوه نیز برای زائران محیا شده است.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان بوشهر بیان کرد: در سال گذشته هر روز ۲۳ نفر به نوبت از استان به عنوان خادم از هیات امنای مساجد به موکب اداره کل اوقاف در مرز شلمچه اعزام شده اند و امسال نیز طی ۲۰ روز ۵۰۰ نفر از خادمین بوشهری جهت خدمت به زائران در این موکب حضور خواهند یافت.

وی هزینه های جاری این موکب را از طریق خیرین و کمک های مردمی عنوان کرد و گفت: دولت حتی یک ریال را برای این کار هزینه نکرده است و عمده هزینه ها از طریق هزینه (نیات) مردمی تامین شده است.

حجت الاسلام محمدیان با اعلام اینکه در ۵ شهرستان راهپیمایی منتهی به امامزاده ها در دهه آخر صفر انجام می شود، اضافه کرد: راهپیمای دهه آخر صفر حرکت فرهنگی بسیار خوبی است که نشان از وحدت و انسجام ملی بوده و در شرایط کنونی که جنگ روانی و فرهنگی تاثیرات زیادی را در جامعه داشته است، این اقدام فرهنگی راهی جهت مقابله با هجمه های دشمن است که علاوه بر ورزش باعث ایجاد شور، نشاط و بالا بردن روحیه دینی مردم خواهد شد./ انتهای پیام

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false