کاهش ۱۴ درصدی تلفات رانندگی برون شهری در استان بوشهر | پایگاه خبری تحلیلی چغادک نیوز
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳  
false
true
کاهش ۱۴ درصدی تلفات رانندگی برون شهری در استان بوشهر

به گزارش چغادک نیوز؛ سید حمید رضا علم روز یکشنبه در جمع خبرنگاران افزود: بر اساس آمارهای منتشر شده توسط پزشکی قانونی در این مدت سرجمع ۸۶ نفر در جاده های برون شهری و روستایی استان بوشهر براثر سوانح و حوادث رانندگی جان خود را از دست داده اند که در مقایسه با تلفات ۱۰۰ نفری مدت مشابه سال گذشته این آمار کاهش یافته است.
وی اظهار کرد: در طول سالهای گذشته عوامل مختلفی در کاهش تلفات رانندگی نقش داشته اند که باید نمره قبلولی را به مردم و رانندگان، راهداری، پلیس، دستگاه های مسئول امر ایمنی و رسانه ها و مطبوعات بخاطر فرهنگ سازی و آگاهی بخشی به مردم داد.
علم با اشاره به کشته شدن ۳۰ نفر موتورسوار در این مدت در جاده برون شهری و روستایی استان بوشهر براثر سوانح رانندگی گفت: این آمار نسبت به مدت مشابه پارسال افزایش و یاکاهشی نداشته است.
وی بیان کرد: سهم ۳۵ درصدی تلفات موتورسواری در استان بوشهر از مجموع تلفات رانندگی در معابر برون شهری و روستایی نگران کننده است.
علم اظهار کرد: با وجود فرهنگ سازی مناسب و هشدارهای لازم توسط دستگاههای مربوط ، رسانه ها و مطبوعات هنوز عده ای با رعایت نکردن مقررات و الزام های خاص موتورسواری در جاده ها و معابر برون شهری بدون برخورداری از سیستم روشنایی مناسب، شب هنگام مبادرت به موتورسواری می کنند و جان خود و دیگران را به خطر می اندازند.
وی گفت: بررسی های میدانی کارشناسان نشان می دهد پنج نفر از مجموع تلفات موتور سواری استان در ساعت های ابتدایی شب به دلیل فقدان و یا معیوب بودن سیستم روشنایی موتورسیکلت خود با دیگر خودروها برخورد داشته اند که اگر موتورسیکلت آنها سیستم روشنایی داشت، اتفاقی برایشان نمی افتاد.

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false