امام جمعه چغادک: در مجالس ماه محرم از سخنرانان خوب و مداح ولایی استفاده شود | پایگاه خبری تحلیلی چغادک نیوز
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳  
false
true
امام جمعه چغادک: در مجالس ماه محرم از سخنرانان خوب و مداح  ولایی استفاده شود

به گزارش چغادک نیوز به نقل از گام نیوز؛ حجت الاسلام رضا خدری امام جمعه چغادک در خطبه های امروز نماز جمعه با اشاره به در پیش بودن روز خانواده بر سبک زندگی اسلامی تاکید رد و گفت:  به گونه ای برنامه ریزی کنیم که خانواده کانون آرامش باشد، آرامش خانواده بسیاری از آسیب ها، انحرافات و خطرهای اجتماعی برای زن و شوهر و فرزند را از بین می برد.

امام جمعه چغادک بر  لزوم حفظ حریم خانواده و جلوگیری از اختلاط زن و مرد و جلوگیری از زمینه های فساد تاکید کرد و اظهار داشت: اگر خانواده سالم باشد این سلامت به جامعه هم سرایت می کند و اگر نباشد جامعه هم ناسالم می شود.

وی ادامه داد: خانواده خوب خانواده ای است که در آن بین زن و شوهر صمیمیت باشد؛ امروز متأسفانه شاهد هستیم که بر اثر غفلت هایی که داشته ایم بحران خانواده در غرب تا حدودی به جامعه دینی ما هم کشیده شده است.

حجت الاسلام خدری لازمه عبور سالم از این بحران ها توجه دقیق به دیدگاه اسلام عزیز در مورد خانواده عنوان کرد و ابراز داشت: از نظر اسلام؛ زن ریحانه و گل خانه است نه خدمتکار.

امام جمعه چغادک به مساجد و هیئت ها جهت بهره گیری هر چه بهتر از فرصت محرم توصیه کرد و بیان داشت: محرم رمز بقای اسلام است و اهلبیت علیهم السلام با توصیه های فراوان به عزاداری امام حسین(ع) در واقع مردم را حول محور سیدالشهداء قرار دادند تا متحد باشند و متفرق نشوند و اسلام ناب را از مجالس حسینی بگیرند.

وی با بیان اینکه مجلس سیدالشهداء باید قرارگاه شور و شعور و معرفت و بصیرت باشد افزود: در این مجلس از سخنرانان خوب و دارای قدرت تحلیل و مداح خوب و ولایی استفاده شود. با توجه به در پیش بودن محرم باید توجه خود را بیشتر معطوف کنیم به این حقیقت که محرم رمز بقای اسلام است.

حجت الاسلام خدری در ادامه سخنان خود به توصیه رهبری معظم در دیدار مجمع تشخیص مصلحت نظام اشاره کرد و گفت: توصیه مهم ایشان این بود که مجمع انقلابی بماند. پیش از این فرمودند؛ حوزه علمیه باید انقلابی بماند و همچنین؛ مجلس خبرگان باید انقلابی بماند. این توصیه ها بسیار مهم است و امروز ما می بینیم هر جا انقلابی عمل نکردیم ضرر کردیم.

وی افزود: ما تجربه کردیم که ضعف نشان دادن در مقابل اندیشه ها و برنامه های استکباری چقدر به ما ضرر می زند. در قضیه برجام مثلاً که ما طلبکاریم می بینیم که آمریکا طلبکار شده و رئیس جمهور آمریکا به تازگی اعلام کرده است که ایران روح برجام را نقض کرده است!

امام جمعه چغادک اضافه کرد: در حال حاضر می بینیم بهترین پیروزی ها در منطقه را برای ما استقامت و جبهه مقاومت برایمان رقم زده است؛ اخیراً پایگاه اینترنتى روزنامه الاهرام مصر در مقاله‏اى تحت عنوان «پنج نشانه نقش محورى ایران در خاورمیانه»، نوشت: پیش ‏بینى‏ها این است که ایران به پنج دلیل در دوره آینده، بازیگر نقش اصلى و محورى منطقه‏اى در سطح خاورمیانه است.

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false