بازگشت سه هزار خانوار عراقی به استان الانبار | پایگاه خبری تحلیلی چغادک نیوز
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳  
false
true
بازگشت سه هزار خانوار عراقی به استان الانبار

سخنگوی وزارت کشور عراق از بازگشت بیش از سه هزار خانوار آواره عراقی به استان الانبار در پی برقراری امنیت در آن استان خبر داد.

به گزارش "چغادک نیوز"، به نقل از پایگا خبری سومریه نیوز، سرتیپ «سعد معن» روز جمعه گفت که این افراد در ۶ روز گذشته به این استان بازگشته اند.

وی افزود: با توجه به ادامه ثبات و برقراری امنیت در الرمادی مرکز استان الابنار، امروز ۸۴۰ خانوار از بغداد به استان الانبار بازگشتند.

سخنگوی وزارت کشور عراق افزود: مجموع خانواده هایی که از ۶ روز پیش به استان الانبار بازگشته اند، افزون بر سه هزار و ۱۸۳ خانوار بوده است.

مقام های سازمان ملل به تازگی اعلام کرده بودند که شمار آوارگان شهر الرمادی مرکز استان الانبار عراق به مرز ۱۰۰ هزار نفر رسیده و عملیات کمک رسانی این سازمان را با دشواری و پیچیدگی های زیادی رو به رو کرده است.

براساس آمارهای سازمان ملل، از آغاز درگیری های خشونت آمیز و اقدامات وحشیانه گروه تروریستی داعش در ژانویه سال ۲۰۱۴ تاکنون بیش از ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر از مردم عراق در سراسر این کشور آواره شده اند و این موضوع پیچیده ترین بحران های انسانی جهان در دهه های اخیر را در پی داشته است.

طبق همین آمارها، علاوه بر آوارگان ناشی از ناآرامی های اخیر، هم اکنون ۲۵۰ هزار آواره سوری و نزدیک به یک میلیون عراقی آواره نیز که در طول دهه گذشته خانه و کاشانه خود را از دست داده اند در شرایط دشوار و طاقت فرسایی به سر می برند.

گروه تروریستی داعش که دست پرورده غرب و برخی کشورهای همپیمان آمریکا در منطقه است، در جریان پیشروی تابستان ۲۰۱۴ در خاک سوریه و شمال و غرب عراق، با اشغال شهرها، شهرک ها و سرزمین های گسترده، تاکنون جنایت های هولناکی را در سوریه و عراق مرتکب شده است.

ارتش عراق در چند ماه اخیر توانسته است با کمک نیروهای داوطلب مردمی و عشایر، پیروزی هایی را به دست آورده و برخی شهرها را از وجود تروریست ها پاکسازی کند.
 

 
منبع: ایرنا

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false