نقدی:وا دادن مسئولان عامل تاثیرگذاری تحریم‌ها بود | پایگاه خبری تحلیلی چغادک نیوز
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳  
false
true
نقدی:وا دادن مسئولان عامل تاثیرگذاری تحریم‌ها بود

رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: تحریم‌ها تاثیر زیادی بر زندگی مردم ایران نداشتند و دلیل تاثیر ناچیز آن بر زندگی مردم وادادن برخی از مسئولان بوده است.

به گزارش "چغادک نیوز"، سردار محمدرضا نقدی چهارشنبه شب در مجمع عالی بسیج سپاه حضرت قمر بنی‌هاشم (ع) اظهار کرد: امروز باید جایگاه رفیع جمهوری اسلامی ایران را درک کرد.

وی تصریح کرد: اگر امروز تمام ابرقدرت‌های دنیا با عنوان گروه ۱+۵ در مقابل جمهوری اسلامی ایران به مذاکره نشستند و ۶ قطعنامه علیه ایران صادر شده است تنها به این دلیل نیست که آمریکا از بمب هسته‌ای ایران ترسیده است.

این مسئول با اشاره به اینکه چرا آمریکا با هند، پاکستان، کره‌شمالی و کشورهای دیگر که توانسته‌اند بمب هسته‌ایی بسازند چنین رفتاری ندارد و قطعنامه‌ای علیه آن‌ها صادر نمی‌کند گفت: در این ماجرا باید بطور عمقی به جایگاه ایران نگریست و در این زمینه دستگاه دیپلماسی ما بداند قدرتی که ایران امروز به دست آورده حاصل دیپلماسی قوی آن‌ها نبوده است

وی رزمندگانی که در یمن عکس رهبر را در دست گرفته و مبارزه می‌کنند را دلیل این قدرت عنوان و خاطر نشان کرد: قدرت ایران موجودیت ابرقدرت‌ها را به خطر انداخته و در چند سال اخیر تمام مولفه‌های قدرت در آمریکا سقوط و در ایران سیر صعودی خود را طی می‌کند.

سردار نقدی دلیل دست و پا زدن‌های آمریکا را همین قدرت ایران بیان و ادامه داد: کل مشکلی که ابرقدرت‌ها برای ما ایجاد کردند تحریم‌ها بودند ولی با وجود همه این تحریم‌ها زندگی مردم هیچ تغییری نکرده است.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین دلیل اثرات کمی که تحریم‌ها بر زندگی مردم گذاشته‌اند وا دادن برخی از مسئولان، همان‌هایی که گفتند ایران در شعب ابوطالب قرار دارد دانست و افزود: ما می‌توانیم مشکلات پیش آمده در صنعت استان را با همت و غیرت جوانان از بین برده و جانی دوباره به صنعت دهیم.

سردار نقدی با بیان اینکه اگر تحریم‎‌ها برداشته شوند مشکلی از ما حل نمی‌شود تاکید کرد: برداشته شدن تحریم‌ها باعث افزایش صادرات نفت خام که در این مدت به نصف کاهش یافته می‌شود و این موضوع ام‌المصائب اقتصاد است.

وی با اشاره به سخن امام گفت: اقتدار اسلام فتح سنگرهای کلیدی است و بحمدالله امروز ما توانسته‌ایم این سنگرها را فتح کنیم.

این مسئول بیان داشت: امروز مرزهای بین کشورهای اسلامی آزادی‌خواه برداشته شده و این به خوبی به چشم ابرقدرتان آمده است و باعث تکاپوی هر چه بیشتر آن‌ها شده است.

سردار نقدی با بیان اینکه دشمنان ایران به فلاکت افتاده‌اند افزود: ایران دست بالا است و دست آمریکا زیر ساطور ایران قرار گرفته و این اقتدار ملی حاصل اسلام ناب محمدی و در ضمن آن مبارزه با استکبار است و ملت را عزیز کرده و و باعث روحیه مردم شده است.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین خاطر نشان کرد: آمریکا می‌خواهد شعار مرگ بر آمریکا را از مردم ایران بگیرد ولی مردم باید هوشیار عمل کرده و این کانون مقاومت را زنده نگه دارند.

وی با اشاره به اینکه ملت ایران همه راه‌های سخت را طی کرده و تقریبا به قله رسیده و در گردنه‌های این قله قرار دارد بیان داشت: باید کشور را در بالا رفتن حمایت کرده و به سخنان کسانی که خسته شده‌اند اهمیت نداد.

این مسئول فلسفه مجامع فعال در بسیج را تفکر و برنامه‌ریزی برای عبور جامعه از این گردنه‌ها بیان و ادامه داد: بحث‌ها و فعالیت‌های کارگروه‌های استان همگی مقدمه‌ای برای ورود به بحث اصلی یعنی شناخت اولویت‌ها هستند.

سردار نقدی تمرکز روی مسائل بومی را از اولویت‌های مجامع عنوان و تاکید کرد: وقتی مسئله‌ای در بعد ملی نگریسته شود هزینه بالاتر و خاصیت کمتری از خود نشان خواهد داد.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین در ادامه گفت: علاج‌های ارائه شده باید در سطح منطقه‌ای باشد و نباید در پی علاج‌های مرکزی باشیم چون با این روش کاری به نتیجه نخواهد رسید.

سردار نقدی به ۱۲۰۰ پروانه صادر شده در حوزه صنایع در استان اشاره و افزود: از این تعداد ۳۵۰ صنعت راه‌اندازی شده اما متاسفانه ۱۶۰ تای آن در حال حاضر غیر فعال است و مجمع به کمک بسیج اصناف برای حل مشکلاتی از این قبیل می‌تواند چاره‌جویی کند.

وی رفتن به دنبال مشکلات و بررسی آن‌ها را اگر عملیاتی نشوند نادرست دانست و خاطر نشان کرد: تحقیق در خصوص آسیب‌ها خوب است اما باید راهکارهای عملیاتی با زمان‌بندی مشخص نیز در نظر گرفته شوند.

این مسئول در انتها به برنامه‌ریزی‌های انجام شده در برنامه ۵ ساله ششم اشاره و گفت: در این برنامه‌ریزی در نظر داریم درصدی از بودجه بسیج را به مجمع اختصاص دهیم که اگر به تصویب مقام معظم رهبری برسد عملیاتی خواهد شد.

 
منبع: فارس

 

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false