×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳  
false
true
دستگیری متکدیان خارجی در رشت

فرمانده انتظامی رشت از دستگیری پنج عضو یک خانواده خارجی حین تکدی‌گری در این شهرستان خبر داد.

به گزارش "چغادک نیوز"،

رحیم شعبانی بعد از ظهر امروز در جلسه انتظامی گیلان با اشاره به گزارش مردمی مبنی بر تکدی‌گری یک خانواده در لشت‌نشاء اظهار کرد: ماموران انتظامی موضوع مذکور را پیگیری کردند.

وی به انتقال تکدی‌گران توسط یک خودروی وانت به بازار لشت‌نشاء اشاره کرد و افزود: تکدی‌گران با روش‌های مختلف تلاش می‌کردند حس ترحم عابران را برانگیزند.

شعبانی با بیان اینکه افراد با تکدی‌گری ارزش و قداست انسانی برای رسیدن به مقاصد شوم خود را خدشه‌دار می‌کنند، تصریح کرد: مردم با مشاهده ظاهر و ناله تکدی‌گران به این افراد کمک می‌کنند.

فرمانده انتظامی رشت بر برخورد پلیس با افرادی که بدون دلیل اذهان مردم را تشویش می‌کنند تاکید کرد و گفت: ماموران انتظامی بخش لشت‌نشاء تکدی‌گرانی را که تسلط به زبان فارسی نداشتند را دستگیر کردند.

وی سن افراد خانواد تکدی‌گر را یک، سه، پنج، ۱۳ و ۲۰ ساله خواند و بیان کرد: تکدی‌گران از یکی از کشورهای همسایه وارد استان گیلان شده بودند.

به گفته شعبانی، تکدی‌گران با تشکیل پرونده به مرجع قضایی معرفی شدند و دستور خروج این افراد از طریق اداره اتباع امور خارجه استانداری گیلان صادر شده است.

* عامل هتک حیثیت شهروند گیلانی در فضای مجازی دستگیر شد

رئیس پلیس فتای فرمانده انتظامی گیلان نیز در جلسه مذکور به ارجاع یک فقره پرونده از دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان رشت مبنی بر اعمال خلاف واقع در شبکه اجتماعی غیرمجاز اشاره کرد و گفت: کارآگاهان پلیس فتا عامل هتک حیثیت شاکی پرونده را شناسایی کردند و متهم با هماهنگی مقام قضایی دستگیر شده است.

ایرج محمدخانی با بیان اینکه متهم به بزه انتسابی خود اعتراف کرده است، افزود: متهم برای سیر مراحل قانونی تحویل دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان رشت شده است.

به گفته وی، طبق ماده ۱۸ فصل پنجم قانون جرایم رایانه‌ای افرادی که به قصد تشویش اذهان عمومی یا مقام‌های رسمی به وسیله سامانه رایانه‌ای یا مخابراتی اکاذیبی را منتشر کنند یا در دسترس دیگران قرار دهند یا با همان مقاصد اعمالی را خلاف حقیقت با عنوان نقل قول به شخص حقیقی یا حقوقی به طور صریح یا تلویحی نسبت دهند و ضرر مادی یا معنوی به دیگران وارد شود یا نشود به حبس از نود و یک روز تا دو سال یا جزای نقدی از پنج میلیون ریال تا چهل میلیون ریال یا هر دو مجازات محکوم می‌شوند.

* دستگیری سارق سیم برق در فومن

رئیس پلیس آگاهی فرمانده انتظامی گیلان نیز در جلسه انتظامی استان با اشاره به وقوع سرقت سیم برق در فومن اظهار کرد: کارآگاهان اداره مبارزه با سرقت پلیس آگاهی فومن موضوع مذکور را پیگیری کردند.

فرهاد فلاح کریمی به شناسایی و دستگیری سارق سابقه‌دار با هماهنگی مقام قضایی در فومن اشاره کرد و افزود: متهم در تحقیقات پلیسی به ۱۰ فقره سرقت سیم برق در شهرستان مذکور اعتراف کرده است.

وی با بیان اینکه متهم معتاد و بیکار است، تصریح کرد: فرد مذکور برای تامین هزینه مصرف مواد مخدر و مخارج روزانه خود سرقت‌های خرد را در فومن انجام داده است.

فلاح‌کریمی در پایان خواستار همکاری شهروندان در معرفی افراد مشکوک به پلیس با تلفن ۱۱۰ شد و گفت: متهم سرقت سیم برق با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مقام قضایی معرفی شده است.

 
منبع: فارس

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false