تولید علم ابرقدرت های جهانی را به زانو در می آورد | پایگاه خبری تحلیلی چغادک نیوز
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳  
false
true
تولید علم ابرقدرت های جهانی را به زانو در می آورد

سرهنگ حمید خرم دل در دوازدهمین جشنواره دانشجویان ممتاز، مبتکر و نوآور بسیجی استان بوشهر در شهر برازجان اظهار داشت: تولید علم و فناوری اگر در حوزه های مختلف، به خوبی صورت گیرد هر ابرقدرت جهانی را در مقابل خود به زانو درخواهد آورد.

به گزارش "چغادک نیوز"، به نقل از  "دانشجونیوز" ، دوازدهمین جشنواره دانشجویان ممتاز، مبتکر و نوآور بسیجی استان بوشهر روز سه شنبه با حضور جانشین فرمانده سپاه استان، امام جمعه شهر برازجان، مسئول بسیج دانشجویی استان و روسای دانشگاه های شهرستان دشتستان در شهر برازجان برگزار و دانشجویان برتر این جشنواره معرفی شدند.

 جانشین فرمانده سپاه امام صادق(ع) استان بوشهر در این جشنواره ضمن تبریک به مناسبت فرا رسیدن ماه رجب و اعیاد پیش رو اظهار داشت: جغرافیا، جمعیت، اقتصاد و تولید علم و فناوری از مولفه های مهم این امر مهم است که کشور ایران اسلامی در دستیابی به این مولفه ها گام های بزرگی برداشته است.

 

تولید علم ابرقدرت های جهانی را به زانو در می آورد

سرهنگ حمید خرم دل افزود: تولید علم و فناوری اگر در حوزه های مختلف، به خوبی صورت گیرد هر ابرقدرت جهانی را در مقابل خود به زانو درخواهد آورد.

وی اضافه کرد: دشمنان ایران اسلامی همواره به بهانه های مختلف سعی کرده اند ملت ما را از رشد علمی و تکنولوژی دور نگه دارند اما امروز به برکت اقتدار نظام جمهوری اسلامی دانشمندان این مرز و بوم تهدیدات را به فرصت تبدیل کردند.

وی با اشاره به اینکه در موضوع هسته ای پای حیثیت نظام در میان است اظهار داشت: آمریکا و دشمنان زورگوی ما نمی خواهند ملت و نظام اسلامی این حوزه مهم را که با تلاش فرزندان خود به آن دست پیدا کرده است، داشته باشد.

 

در توافق هسته ای باید منافع ملی و عزت ایران اسلامی حفظ شود

حمید خرم دل اضافه کرد: وقتی پای امنیت ملی ما به میان بیاید تا آخرین نفس ایستادگی خواهیم کرد، در توافقات هسته ای نیز باید منافع ملی، خطوط قرمز و عزت ایران اسلامی لحاظ شود و توافق دربرگیرنده سایر مسائل کشور نباشد.

جانشین سپاه امام صادق (ع) استان بوشهر افزود: مطلوب مقام معظم رهبری این است که دولت و ملت در همه شرایط همدل و همزبان باشند زیرا این همدلی باعث می شود که روند حرکتی پیشرفت های کشور در عرصه های مختلف شتاب بیشتری پیدا کند.

اگر به دنبال تمدن بزرگ اسلامی هستیم باید به قطب علمی دنیا تبدیل شویم

خرم دل بیان کرد: اگر به دنبال ایجاد تمدن بزرگ اسلامی در جهان هستیم نباید مصرف کننده تولیدات علمی دیگران باشیم، بلکه باید به قطب علمی دنیا تبدیل شویم که این مهم قطعا دست یافتنی است.

وی هدف از برگزاری این جشنواره را شناسایی دانشجویان نخبه در مقاطع مختلف تحصیلی و معرفی آنها به دستگاه ها، شرکت ها و مجموعه هایی که نیاز به اختراع و ابتکارات آنان دارند، عنوان کرد.

جانشین فرمانده سپاه استان بوشهر گفت: چند سالی است که در مجموعه سپاه بیش از گذشته توجه به علم و کارهای علمی می شود و هم اکنون دو معاونت دانش و پژوهش در مجموعه سپاه فعال هستند.

وی بیان کرد: همچنین مجموعه علمی بسیج نیز در زمینه ابتکار، ایده و ابداع و خلاقیت بسیجیان دانش آموز و دانشجو را گردآوری می کند و با بدنه بسیج با دستگاه های مختلف و دانشگاه ها و مدارس ارتباط دارد.

خرم دل ادامه داد: با گردآوری دستاوردها، ایده ها و ابتکارات بسیجیان و هماهنگی با دستگاه های مختلف همچون پارک علم و فناوری و بنیاد نخبگان، تسهیلاتی برای بسیجیان نخبه فراهم می شود و با معرفی آنان به این مجموعه ها و تولید فکر در بحث تجاری سازی کارهای خوبی صورت می گیرد.

 

جوانان به سلاح علم و ایمان مجهز شوند

امام جمعه برازجان نیز در ادامه این جشنواره گفت: علم و دانش یکی از ملاک های ارزش و فضیلت در قرآن و روایات اهل بیت است.

حجت الاسلام حسن مصلح افزود: علم و ایمان دو بال است که انسان می تواند با آن پرواز کند و جوانان ما باید به این دو سلاح مجهز شوند.

وی تقوا، نظم و برنامه ریزی، داشتن هدف مقدس و مشخص، عشق و علاقه به هدف، پشتکار و تلاش و احترام به استاد را از ضرورت های کسب علم و موفقیت در این راه عنوان کرد.

 

بیش از ۱۰۰۰ اثر و ابتکار به دبیرخانه جشنواره ارسال شده است

رییس سازمان بسیج دانشجویی استان بوشهر نیز اظهار کرد: فرایند ثبت نام و ارسال آثار برای شرکت در این جشنواره برای دانشجویان سراسر استان در مهر و آبان ۹۳ انجام که بیش از یک هزار اثر و ابتکار به دبیرخانه جشنواره ارسال شد.

رضا آبشرینی افزود: فرایند انتخاب و داوری آثار این جشنواره با هدف ایجاد فضای رقابتی مبتنی بر اصول و معیارهای علمی طی مراحل مختلفی با دقت نظر لازم در شش گروه علمی فنی و مهندسی، علوم پایه، علوم انسانی، کشاورزی، هنر و علوم پزشکی صورت گرفت.

وی اضافه کرد: از این تعداد ۲۷۷ اثر حائز داوری قرار گرفتند و درنهایت ۶۱ اثر برگزیده شدند.

آبشیرینی خاطرنشان کرد: سال های گذشته این جشنواره در یکی از دانشگاه های مرکز استان برگزار می شد و امسال برای اولین بار است که این جشنواره به میزبانی شهرستان دشتستان در دانشگاه آزاد برگزار می شود.

دراین جشنواره از برگزیدگان و ممتازان دانشگاه های استان بوشهر تجلیل شد.

 

 

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false