×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳  
false
true
استقلال و پرسپولیس به دنبال شکستن طلسم

هشت دیدار هفته بیست و هشتم لیگ برتر روز جمعه به طور همزمان برگزار می‌شود و ۶ تیم در صدر و ۶ تیم در قعر جدول برای قهرمانی و کسب سهمیه و سقوط نکردن مبارزه می‌کنند.

به گزارش "چغادک نیوز"، هشت دیدار هفته بیست و هشتم روز جمعه و به طور همزمان برگزار می‌شود. در واقع شمارش معکوس برای معرفی قهرمان و تیم‌های سقوط کرده آغاز شده و به همین دلیل هم در سه هفته پایانی مسابقات به طور همزمان برگزار می‌شود. ۶ تیم در انتهای جدول برای سقوط نکردن و ۶ تیم هم در بالای جدول برای قهرمانی و کسب سهمیه می‌جنگند.

نگاهی به این مسابقات می‌اندازیم:

راه آهن – سایپا؛ بازی مرگ و زندگی

راه آهن اگر در این بازی امتیاز از دست بدهد بختش برای بقا در لیگ برتر به حداقل می‌رسد. شاگردان فرهاد کاظمی هفته گذشته مقابل سپاهان با سه گل شکست خوردند تا به انتهای جدول لیگ بچسبند. راه آهن اگر در این بازی پیروز شود حداکثر یک پله صعود خواهد کرد و به رده پانزدهم می‌رسد. سایپا هم که هفته گذشته توانست بازی باخته به پرسپولیس را به تساوی بکشاند همچنان در در رده هفتم جدول  قرار دارد و در صورت بازنده شدن هم از این رتبه پایین‌تر نمی‌آید. بعید است بازیکنان سایپا مقابل راه آهن انگیزه بازی با پرسپولیس را داشته باشند اما جالب است که سایپا با تیم‌های در حال سقوط در این هفته‌ها بازی دارد و به نوعی تعیین کننده تیم‌های سقوط کننده لیگ خواهد بود. نارنجی‌پوشان هفته بعد هم با استقلال خوزستان بازی دارند این بازی برای شاگردان فرهاد کاظمی حکم مرگ و زندگی را دارد.

ملوان – فولاد خوزستان؛ نبرد قو با مربی محبوب

ملوان بعد از ۴ برد متوالی در سال ۹۳ با فیروز کریمی توانست خود را از انتهای جدول جدا کند اما این تیم در سال ۹۴ نتوانسته موفق باشد و هفته گذشته نیز با دو گل مقابل نفت تهران  شکست خورد تا همچنان در خطر سقوط قرار داشته باشد. شاگردان فیروز کریمی این هفته اگرچه در انزلی بازی می‌کنند و از حمایت هواداران‌شان برخوردارند اما بازی سختی دارند. فولاد برای کسب سهمیه می‌جنگد و نیم‌نگاهی هم به قهرمانی دارد با این حال هفته گذشته در خانه با دو گل مقابل ذوب آهن باخت. این مسابقه یک ویژگی منحصر به فرد دیگری هم دارد و آن هم تقابل دراگان اسکوچیچ با ملوان است. اسکوچیچ با ملوان به فوتبال ایران آمد و در انزلی مردی محبوب است و این کار را برای ملوان سخت‌تر هم می‌کند. فیروز کریمی اگر نتواند در این بازی خانگی پیروز شود شاید مجبور باشد حداقل تشویق‌های اسکوچیچ را در ورزشگاه تختی انزلی تحمل کند.

تراکتورسازی تبریز- گسترش فولاد؛ دربی تبریز با رنگ قهرمانی و سقوط

نتیجه دربی تبریز هم برای تیم‌های صدر و قعر جدول مهم است. تراکتورسازی اگر در این بازی پیروز شود با ۵۶ امتیاز یک گام دیگر به قهرمانی نزدیک می‌شود و همچنان صدرنشین باقی می‌ماند. گسترش که می‌خواهد خود را از جمع فانوس‌بدستان انتهای جدول جدا کند با تمام قدرت مقابل همشهری‌اش به میدان می‌رود تا شاید با کسب امتیاز وضعیت خود را در جدول سامان بدهد.

شش تیم در انتهای جدول در خطر سقوط هستند و گسترش فولاد هم یکی از آنهاست البته وضعیتش نسبت به ۵ رقیب خود در آخر جدول بهتر است. فراز کمالوند هم زمانی هدایت تراکتورسازی را برعهده داشته و به خوبی این تیم را می شناسد ولی اولیویرا نمی‌خواهد صدرنشینی را در تبریز از دست بدهد. تراکتورسازی فقط در صورت بازنده شدن در این دربی صدر جدول را از دست می‌دهد آن هم در حالیکه نفت هم از پدیده سه امتیاز بگیرد.

استقلال خوزستان – سپاهان؛ فرکی در اهواز به دنبال قهرمانی

آبی‌پوشان اهواز همچنان در خطر سقوط قرار دارند و این هفته هم مقابل تیم قدرتمند سپاهان باید به میدان بروند. سپاهانی که همچنان می‌خواهد در کورس قهرمانی بماند و برای برد راهی اهواز می‌شود. حسین فرکی در این شهر غریبه نیست و فصل گذشته با فولاد قهرمان لیگ شده است. استقلال خوزستان با ۳۹ گل خورده دومین خط دفاع ضعیف‌ لیگ را در اختیار دارد. بنابراین تقابل با خط حمله سپاهان  برای آبی‌پوشان اهوازی و عبدالله ویسی سرمربی این تیم خیلی سخت است.

پرسپولیس – پیکان؛اولین برد برانکو مقابل شاگردان سابق؟

برانکو که می‌خواهد نشان بدهد بر اوضاع بحران‌زده پرسپولیس مسلط است باید در این بازی سه امتیاز بگیرد و اولین برد را به هواداران تیمش تقدیم کند حریف سرخپوشان  فقط برای اعاده حیثیت به میدان نمی‌آید بازیکنان پیکان که می‌خواهند تیم‌شان را در لیگ برتر نگه‌دارند باید سه امتیاز از تیم پرحاشیه پرسپولیس بگیرند.

بعید است خط دفاع و دروازه‌بان پرسپولیس مقابل خط حمله بی‌آزار پیکان کار دشواری داشته باشند خط حمله‌ای که فقط ۱۳ گل در ۲۷ مسابقه به ثمر رسانده است. هرچند خط دفاع پرسپولیس هم خیلی وضعیت مناسبی ندارد و ۳۳ گل خورده دارد با این حال مهار مهاجمان پیکان که حتی پنالتی را هم به سختی گل‌ می‌کنند کار سختی نباید باشد.

برانکو ایوانکوویچ در این بازی با محمد نصرتی و سیدمهدی رحمتی روبه رو می‌شود. دو بازیکن تیم ملی در جام جهانی ۲۰۰۶ که یکی از آنها بازیکن ثابت بود و رحمتی هم نیمکت نشین میرزاپور. باید دید این شاگردان سابق زمینه اولین برد برانکو را در لیگ برتر فراهم می‌کنند یا اینکه این برانکوست که باعث خوشحالی رحمتی و نصرتی و همبازیانشان می‌شود. پرسپولیس در این مسابقه پیام صادقیان را در اختیار ندارد و برانکو او را از تیم اخراج کرده است. محمد خانزاده هم ۹ ماه از حضور در میادین محروم شده است و سوشا مکانی هم محرمیت تعلیقی دارد!

پدیده -نفت تهران؛پیروزی آسان برای شاگردان منصوریان

شاید در بین تیم‌های بالانشین جدول تیم نفت راحت‌ترین بازی را در این هفته دارد. پدیده با یک امتیازی که از استقلال گرفت بقایش را در لیگ برتر تضمین کرده است. بازیکنان پدیده مشکلات مالی فراوانی دارند و خیلی هم انگیزه‌ای برای این مسابقه ندارند ولی بازیکنان نفت می‌خواهند در کورس قهرمانی باشند و با تمام وجود مقابل پدیده بازی می‌کنند شاید بتوان در این مسابقه نفت را برنده دانست مگر اینکه یک شگفتی در مشهد رقم بخورد و پدیده هم یک شکست به نفت تهران تحمیل کند که در آنصورت صدرنشینان  خوشحا‌ل‌تر می‌شوند.

صبای قم- استقلال؛ طلسم آبی‌پوشان می‌شکند؟

استقلال که بعد از مساوی خانگی با پدیده از کورس قهرمانی خارج شد اکنون برای کسب سهمیه تلاش می‌کند با این حال شانس زیادی ندارد و خیلی سخت است که تیم ششم جدول بتواند در این فصل آسیایی شود. استقلال اگر مقابل صبا هم پیروز شود از رده پنجم بالاتر نخواهد رفت ولی شاگردان قلعه‌نویی برای دفاع از اعتبار خود بازی می‌کنند آنها ۵ هفته است که بردی نداشته‌اند و امیدوارند که طلسم نبردن‌شان در قم بشکند. صبا اما در رده هشتم قرار دارد و اگر در این بازی پیروز شود هم از جایش تکان نخواهد خورد. شاید هم در این هفته همه نتایج به سود آبی‌پوشان رقم بخورد و یکباره ورق به سود شاگردان قلعه‌نویی برگردد.

ذوب آهن- نفت مسجد سلیمان؛ سقوط نفت و بردی دیگر برای تیم یحیی؟

ذوب آهن اصفهان با گل‌محمدی در نیم فصل دوم نتایج اعجاب انگیزی گرفته و تیمی که در انتهای جدول لیگ قرار داشت اکنون برای کسب سهمیه در لیگ تلاش می‌کند و بعید است نفت مسجدسلیمان بتواند در اصفهان تیم یکدست یحیی گل‌محمدی را  شکست بدهد. ذوب آهن با پیروزی در این مسابقه ممکن است به رده چهارم جدول صعود کنند. نفت مسجدسلیمان هم اگر می‌خواهد در لیگ برتر بماند باید سه امتیاز از ذوب آهن بگیرد که کاری بسیار بسیار دشوار است. نفت مسجدسلیمان هم اگر در این بازی پیروز نشود می‌تواند یکی از نامزدهای اصلی سقوط باشد.

هفته ۲۸ جام خلیج فارس

جمعه ۱۱ اردیبهشت

۱۸:۰۰-راه‌آهن-سایپا

۱۸:۰۰ملوان-فولاد

۱۸:۰۰-تراکتورسازی-گسترش فولاد

۱۸:۰۰استقلال خوزستان-سپاهان

۱۸:۰۰-پرسپولیس-پیکان

۱۸:۰۰-پدیده-نفت تهران

۱۸:۰۰-صبای قم-استقلال

۱۸:۰۰-ذوب آهن-نفت‌ م.سلیمان

 
منبع: فارس

 

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false