×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  چهارشنبه - ۲۹ فروردین - ۱۴۰۳  
false
true
۱۵ ایده برتر در جشنواره ملی خلیج فارس دربوشهر انتخاب می‌شود

معاون برنامه‌ریزی استاندار بوشهر گفت: در جشنواره ملی خلیج فارس که در سه زمینه برگزار می‌شود از ۱۵ ایده برتر برگزیده شده ۵ ایده آن در حوزه نفت،گاز و پتروشیمی مورد تشویق قرار می‌گیرد.

به گزارش "چغادک نیوز"، رضا عوض‌پور در نشست با خبرنگاران در بوشهر با بیان اینکه از ۳ هزار کیلومتر طول ساحل خلیج فارس ۵۴ درصد آن در جمهوری اسلامی ایران قرار دارد اظهار داشت: استان بوشهر در کشور با ۹۳۷ کیلومتر طول ساحل دارای طولانی‌ترین مرز دریایی با خلیج فارس دارد.

وی با اشاره به اینکه دو سوم انر‌ژی جهان در خلیج فارس نهفته است تصریح کرد: خلیج فارس از حیث اقتصادی و تجارت یکی از بزرگترین آبراه در حمل و نقل دریایی در جهان است.

معاون برنامه‌ریزی استاندار بوشهر وجود ذخائر با ارزش شیلاتی، بزرگترین منبع غذایی دنیا، بزرگترین پناهگاه موجودات دریایی از ویژگی‌های خلیج فارس دانست و گفت: در همه ابعاد خلیج فارس منطقه مهم، حیاتی و استراتژیک است و پاسداشت روز ملی خلیج در قالب جشنواره ملی خلیج فارس در استان بوشهر برگزار می‌شود.

عوض‌پور با اشاره به اینکه این جشنواره از فردا در قالب  سه همایش و جشنواره برگزار می‌شود گفت: چهارمین همایش دانایی محور ، همایش ملی توسعه دانایی محور، و روز ملی خلیج فارس در قالب جشنواره ملی خلیج فارس با حضور مقالات کشوری و صاحب‌نظران از فردا به مدت سه روز برگزار می‌شود.

وی، با بیان اینکه، ۱۵۱ طرح نوآورانه به دبیرخانه پنجمین جشنواره دانایی خلیج فارس ارائه شده گفت: ۱۵ طرح از این طرح‌ها که در زمینه نفت، گاز و پتروشیمی است برگزیده شده که از میان آنها به ۵ طرح جوائزی اهدا می‌شود.

معاون برنامه‌ریزی استاندار بوشهر با اشاره به ارسال ۱۰۰ مقاله به جشنواره ملی خلیج فارس گفت: از این تعداد مقاله ۱۵ مقاله برای ارائه در جشنواره و ۳۰ مقاله هم به صورت پوستر در جشنواره ملی خلیج فارس ارائه می‌شود.

عوض‌پور با اشاره به اینکه جشنواره ملی خلیج فارس در مجتمع فرهنگی هنری ۹ دی بوشهر برگزار می‌شود گفت: در این جشنواره علاوه بر حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی مقامات و مسئولان  شیلات، بنادر و دریانوردی، گمرک، حفاظت محیط زیست، میراث فرهنگی و دیگر صاحب‌نظران عضو هیئت‌های علمی دانشگاههای معتبر کشور شرکت دارند.

وی، با اشاره به اینکه در تقویم کشور۱۰ اریبهشت روز ملی خلیج فارس نام‌گذاری شده گفت: دهم اردیبهشت سالروز اخراج‌ پرتغالی‌ها از خلیج فارس، به‌ عنوان‌ روز ملی‌ خلیج‌ فارس‌ نامگذاری‌ شده است که به همین مناسبت هرسال به همین مناسبت برنامه‌هایی برگزار می‌شود.

معاون استاندار بوشهرخاطرنشان کرد: جشنواره ملی خلیج فارس از ۸ تا ۱۰ اردیبهشت همزمان با روز ملی خلیج فارس در استان بوشهر برگزار می‌شود.

تسنیم

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false