بینر:کنگره آرای کافی برای متوقف کردن توافق را ندارد | پایگاه خبری تحلیلی چغادک نیوز
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳  
false
true
بینر:کنگره آرای کافی برای متوقف کردن توافق را ندارد

رئیس کنگره آمریکا به طور خصوصی اذعان کرده است که حزب جمهوریخواه رای کافی را برای متوقف کردن هرگونه توافق احتمالی هسته‌ای بین دولت باراک اوباما و ایران ندارد.

به گزارش "چغادک نیوز"، بلومبرگ نوشت: جان بینر رئیس کنگره آمریکا در نشست روز شنبه ائتلاف یهودیان جمهوریخواه در لاس وگاس خطاب به حضار گفته است که وی انتظار ندارد که بیش از دو سوم نمایندگان کنگره در حمایت از طرحی رای دهند که مانع از وتوی باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا شوند.

اوباما تهدید کرده است که در صورت ارائه طرح کنگره برای مخالفت با توافق هسته ای با ایران، آن را وتو خواهد کرد.

کنگره به دنبال جلب آراء کافی است تا مانع از وتوی این طرح توسط اوباما شود. ایران و قدرت های جهانی تا پایان ژوئن فرصت دارند تا به توافق جامع هسته ای دست یابند. کنگره خواستار آن است تا قدرت نظارت و بررسی بر هرگونه توافق احتمالی با ایران را داشته باشد.

حامیان این طرح از جمله باب کورکر بر این باورند که این طرح به کنگره یک شانس خواهد داد تا توافق با ایران را مورد ارزیابی قرار دهد و لغو تحریم ها از سوی اوباما را در روند بازنگری این توافق از سوی کنگره، متوقف خواهد کرد.

امیدواری جمهوریخواهان این است که در نهایت بتوانند مانع از لغو تحریم هایی از سوی اوباما شوند که کنگره آنها را اعمال کرده است. اظهارات بینر شک و تردید جمهوریخواهان نسبت ضعیف بودن طرح کورکر برای مانع شدن از اجرای توافق هسته ای با ایران را تایید می کند.

مایکل استیل سخنگوی جان بینر نیز اظهارات رئیس کنگره آمریکا را تایید کرده است. بسیاری از شرکت کنندگان در نشست ائتلاف یهودیان جمهوریخواه آمریکا از اظهارات بینر ناامید شده اند. یک مقام رسمی در این باره گفت: به نظر می رسد کنگره نمی تواند برای متوقف کردن توافق اوباما با ایران، کاری انجام دهد.

 
منبع: تسنیم

 

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false