ایجاد رمز عبور با اسید معده! | پایگاه خبری تحلیلی چغادک نیوز
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳  
false
true
ایجاد رمز عبور با اسید معده!

شرکت تجارت الکترونیکی PayPal در حال ساخت نسل جدیدی از رمز عبورهای خوردنی است که درون معده باقی مانده و به کاربر اجازه ورود می‌دهد.

به گزارش "چغادک نیوز"، به نقل از ایسنا، جاناتان لبلانک، طراح ارشد شرکت PayPal اظهار کرد که نیروی این دستگاه‌ها توسط اسید معده تامین می‌شود و شامل رایانه‌های ریز است.

موج بعدی رمز عبورها خوردنی، بلعیدنی یا تزریقی خواهند بود و نیاز به روشهای منسوخ تائید هویت مانند اسکن اثرانگشت یا تایپ کردن رمز عبور را از بین خواهد برد.

لبلانک در یک سخنرانی موسوم به «همه رمز عبورها را از بین ببرید» اعلام کرد که قصد دارد کاربران را مسؤول ایمنی خودشان قرار دهد.

به گفته وی، رمز عبورهای کنونی دیگر کارا نبوده و کاربران باید آن را با یک چیز جسمانی مطمئن‌تر کنند.

کپسول‌های خوردنی می‌توانند سطوح قند یا فشار خون فرد را بررسی کرده و سپس داده‌های کدگذاری‌شده را منتشر کنند.

امکانات دیگر شامل تراشه‌های سیلیکونی هستند که در زیر پوست قرار می‌گیرند یا خالکوبی‌های رایانه‌ای پوشیدنی که اطلاعات را توسط ارتباط بی‌سیم ارسال می‌کنند.

نمودار یک تراشه که در این سخنرانی مورد استفاده قرار گرفته بود، به نمایش دستگاهی پرداخت که از حسگرها، فرستنده بی‌سیم، آشکارسازهای تصویر، سیم‌پیچ نیرو و حسگر دما برخوردار بود.

به گفته لبلانک، شرکت PayPal در حال حاضر یک برنامه هکاتون را برای تولید فناوری‌های شناسایی رگ و نوارهای تشخیص ضربان قلب در دور کمر فرد برگزار کرده است. هکاتون رویدادی است که در آن برنامه‌نویسان رایانه و افراد دیگر از حوزه‌های مرتبط، از جمله طراحان گرافیکی، طراحان واسط کاربری و مدیران پروژه گرد هم می‌آیند و در توسعه پروژه‌های نرم‌افزاری و گاهی سخت‌افزاری با یکدیگر همکاری می‌کنند.

اما لبلانک متذکر شد که شرکت در حال حاضر هیچ برنامه‌ای برای استفاده از چنین دستگاههایی ندارد.

رمز عبورهای خوردنی پس از برنامه‌هایی که با شناسایی چهره به جای رمز عبور وارد سایت می‌شوند، جدیدترین دستاورد در بیومتریک محسوب می‌شود.

 

 

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false