×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
false
true
انتقاد پورمختار از رانت اطلاعاتی در بورس

پورمختار گفت : برخی با راه‌اندازی صف‌های ساختگی در بازار، مردم را فریب می‌دهند.

به گزارش "چغادک نیوز"، پورمختار رییس کمیسیون اصل ۹۰  اظهار کرد: بورس، پرونده ویژه ای در کمیسیون ما است؛ سال گذشته به صورت کاملا غیر واقعی، منابع قلیل مردم توسط عده ای به دلیل رانت اطلاعاتی در بورس به یغما می رود. قیمت گذاری ها، باز شدن و بسته شدن نمادها، میزان و خرید و فروش و ترازنامه شرکت ها موجب می شود عده ای اقدام به خرید سهام یک شرکت می کنند و برخی هم با راه اندازی صف های ساختگی، به نوعی در این راه مردم را فریب می دهند.

رییس کمیسیون اصل ۹۰ گفت: در دیدار با رییس قبلی بورس، وظیفه نظارت بر این موضوع و برخورد با این تخلفات را یادآوری کردیم و آرامشی ایجاد شد البته این اتفاقات باز در حال شکل گیری است و با رییس جدید بورس در این باره جلسه ای خواهیم داشت.

پور مختار توضیح داد: همه دستگاه ها رقم فساد را پنهان و سعی می کنند خود را پاک ترین دستگاه ها معرفی کنند. دستگاه هایی که خود را در صدر رده های پاکی اقتصادی معرفی می کنند که ذهن مردم آن را در صدر دستگاه‌های فاسد قرار داده است.

وی تصریح کرد: وزرا درگیر مسائل اجرایی بوده و حاضر نیستند در این زمینه اطلاعات داده و ورود کنند. مجلس در این راه نقش بسزایی دارد اما در حوزه اجرایی نقش مجلس ضعیف است.

رییس کمیسیون اصل ۹۰ تصریح کرد: در این کمیسیون هرجا ورود کردیم منجر به اصلاح شده و مجلس باید به این موارد بیشتر بپردازد.

منبع:مرکز خبری اقتصاد ایران

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false