×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳  
false
true
توصیه‌های استاندارد برای خرید و نگهداری لبنیات

مدیر کل اداره استاندارد تهران گفت: در سال گذشته ۶۶ هزار و ۳۷۴ عدد انواع محصولات لبنی غیراستاندارد توقیف شده است.

به گزارش "چغادک نیوز"، مسلم بیات مدیر کل اداره استاندارد تهران اظهار داشت: در جریان بازرسی‌های کارشناسان استاندارد در سال ۹۳ ، انواع فرارده‌های لبنی غیراستاندارد شامل۳۵ هزار و ۸۸۰ عدد بستنی ، ۹۲۰۰ بطری دوغ ، ۱۵ هزار و ۱۵۰ عدد خامه و ماست ، ۵۳۰۰ عدد پنیر ، هزار بسته شیر و ۱۸۰۰ کیلو کره ، در واحدهای تولید و عرضه در استان شناسایی وتوقیف شد.

بر اساس این گزارش ، بیات ضمن تاکید بر مصرف لبنیات کارخانه‌ای و دارای نشان استاندارد ، نسبت به مصرف لبنیات باز و فله‌ای ، همزمان با شروع فصل گرما هشدار داد.

وی توصیه کرد : هنگام خرید به تاریخ تولید و انقضا دقت شود. این مقام مسوول در خصوص مصرف برخی از انواع لبنیات نکاتی را متذکر شد : پرهیز از مصرف پنیر تازه ( پنیر تازه زمانی قابل مصرف است که به مدت دوماه در آب نمک و داخل یخچال باقی بماند تا عاری از آلودگی‌های میکروبی شود.) ، تهیه بستنی‌های سنتی از شیر پاستوریزه و عدم استفاده از هرگونه رنگ مصنوعی در بستنی ، جوشاندن کشک مایع قبل از مصرف به مدت ۱۰ تا ۲۰ دقیق و نداشتن علایم کپک زدگی و بوی نامطبوع در آن ، مصرف نکردن خامه و کره غیرپاستوریزه ، نگهداری کره بسته بندی شده پاستوریزه در یخچال تنها به مدت یک هفته و نگهداری در فریزر برای مدت بیش از یک هفته.

بر اساس این گزارش، در حمل و نقل محصولات لبنی از کارخانه به بازار باید از وسایل نقلیه یخچال‌دار استفاده شود ، همچنین در فروشگاه نیز باید تا زمان فروش در یخچال نگهداری شود ، به ویژه درمورد شیر و دوغ از نوع بسته بندی نایلونی که امکان فساد در آن بالا است.

منبع:روابط عمومی اداره کل استاندارد استان تهران

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false