×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳  
false
true
«معمای شاه» پس از چند سال حل می‌شود؟

سریال تاریخی «معمای شاه» نزدیک به دو سال است روند تولید خود را طی می‌کند؛ سریالی که در این دو سال به گفته کارگردانش تعطیلی‌های زیادی برایش پیش آمد، اما به کیفیت کار لطمه‌ای وارد نشد.

به گزارش "چغادک نیوز"، محمدرضا ورزی معتقد است: با ساخت «معمای شاه» نگاه و فصل جدیدی را در فضای بصری در حوزه‌ی تاریخ پهلوی دوم ایجاد کرده‌ایم.

 

این کارگردان در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه پس از گذشت نزدیک به دو سال «معمای شاه» چه روندی را طی می‌کند و آیا از ساخت این مجموعه خسته نشده‌اید؟ گفت: وقتی همه چیز آنقدر با انژری و روحیه پیش می‌رود ما خیلی جرأت نمی‌کنیم خسته شویم. طبیعی است کاری که سنگین باشد لوکیشن‌ها و بازیگران زیادی داشته باشد ممکن است در مقاطعی هم دچار مشکل شود و دفعه اول نیست چنین فضایی ایجاد می‌شود. اما در نهایت شرایطی که تاکنون برای ما ایجاد شده است لطمه‌ای به کیفیت کار نزده است.

 

او در ادامه گفت: با وجود تعطیلی‌های چهل روزه، یک ماهه، ۱۰ روزه و پنج روزه که برای مجموعه «معمای شاه» پیش آمد، در مجموع این سریال روند تولید خود را داشته است و امیدواریم زودتر تمام شود.

 

این کارگردان در پاسخ به این پرسش که آیا با تغییر مدیریت‌ها در سازمان صداوسیما، «معمای شاه» دستخوش تغییرات شد؟ گفت: این اتفاق نیفتاد به جهت اینکه این پروژه، سیاست‌های واحدی را دنبال می‌کند؛ یعنی نقش سیاسی، اجتماعی دوران پهلوی دوم در جامعه ایرانی و به طور کلی دوران سلطنت محمدرضا پهلوی با مخاطبانی که بیشتر متوجه نسل چهارم انقلاب است.

 

ورزی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه چه زمانی مجموعه «معمای شاه» به روی آنتن می‌رود؟ گفت: تلاش می‌کنیم شش ماهه دوم سال از اولین قسمت این مجموعه رونمایی کنیم.

 

این کارگردان در ادامه با اشاره به شخصیت‌های «معمای شاه» مطرح کرد: قرار است مخاطبان در این مجموعه با شخصیت‌هایی که شاید با بسیاری از آن‌ها آشنایی ندارند برای اولین بار به روایت اسناد روبه‌رو شوند.

 

وی در پایان گفت: دوست دارم مخاطبانی که در آینده در مقام نقد کار درمی‌آیند، پیش داوری نکنند و کار را ببینند. ما آمادگی این را داریم که نقد هم بشنویم. طبیعتا بی‌عیب هم نیستیم و اشکلاتی داریم، ولی واقعیت امر این است که تصور، ممکن است چیز دیگری باشد اما ما فصل جدیدی را در فضای بصری در حوزه تاریخ پهلوی دوم ایجاد کرده‌ایم.

 

«معمای شاه» عنوان مجموعه تلویزیونی با ژانر تاریخی به کارگردانی محمدرضا ورزی است. این سریال داستان زندگی محمدرضا پهلوی را از زمان بازگشت وی از سوئیس در سال ۱۳۱۵ تا زمان مرگ به تصویر می‌کشد. در این مجموعه ۱۶۰۰ بازیگر و بیش از ۱۵۰ نفر از عوامل سینمای ایران حضور دارند.

 

مجموعه «معمای شاه» درخصوص جریانات سیاسی، فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی در دوره سلطنت محمدرضا پهلوی است. این سریال تاریخ معاصر را به تصویر می کشد.

 
منبع: ایسنا

 

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false