×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
false
true
در جلسه شورایی‌ها با جهانگیری چه گذشت؟

سخنگوی شورای شهر تهران از تشکیل کارگروهی ویژه در دولت برای پیگیری وصول بدهی‌های دولت به شهرداری خبرداد.

به گزارش "چغادک نیوز"، رضا تقی‌پور سخنگوی شورای شهر تهران، با اشاره به دیدار برخی اعضای شورای شهر با معاون اول رئیس جمهور درباره پیگیری مطالبات شهرداری از دولت گفت: قبل از سال ۹۴ تلاش زیادی صورت گرفت تا دیداری با معاون اول، برگزار شود که به دلیل کسالت برخی از اعضای شورا، نهایتا این دیدار با حضور بنده و دنیامالی برگزار شد.

وی با بیان اینکه جدول‌های مفصلی از سوی مدیران شهری در مورد تعیین میزان بدهی شهرداری از دولت، استخراج شده است، ادامه داد: دقت داشته باشید که در برخی موارد، قانون عنوان کرده است که دولت می تواند به شهرداری‌ها کمک کند؛ اما در برخی موارد نیز دولت موظف به پرداخت اعتبارات شده است که باید در این دو حوزه دسته بندی هایی صورت گیرد.

وی با بیان اینکه با همکاری مسئولان شهرداری میزان بدهی دولت به شهرداری، ۷۳۰۰میلیارد تومان تخمین زده شده است، گفت: این بدهی‌ها عمدتا در حوزه عمرانی مترو، پرداخت سهم به شهرداری از محل جرایم راهنمایی و رانندگی، پرداخت عوارض ساختمان‌های دولتی و … است.

تقی پور با بیان اینکه جهانگیری (معاون اول رئیس جمهور) نیز در این جلسه، عنوان داشته که شهردای نیز در ردیف‌هایی به دولت بدهکار است، افزود: طبیعتا بدهی شهرداری به بانکها در این ردیف قرار نمی‌گیرد، چرا که بانکها شخصیت‌های حقوقی مجزایی دارند.

سخنگوی شورای شهر تهران با بیان اینکه جهانگیری در این جلسه پیشنهاد تشکیل کارگروهی مشترک شامل اعضای شورا، شهرداری و نمایندگان وزارت اقتصاد و دارایی را مطرح کرد، گفت: معاون اول رییس جمهوری به طیب‌نیا، وزیر اقتصاد ماموریت دادند که در این کارگروه مشترک، موارد قطعی بدهی را مشخص و روش‌های پرداخت آن را پیگیری کنند.

وی در مورد تهاتر دولت به جای پرداخت بدهی نیز گفت: موضوع تهاتر در این جلسه نیز مطرح شد؛ اما قرار است این کارگروه ابتدا میزان دقیق بدهی را تعیین و بعد از آن در مورد روش های پرداخت به جمع بندی برسیم.

تقی پور گفت: خوشبختانه جهانگیری نیز طی نامه ای از چمران درخواست کرده تا اعضای این کارگروه مشخص شوند تا میزان بدهی و تعهدات دوطرف مشخص شود.

 
منبع: ایسنا

 

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false