تمدن و پیشرفت بدون اندیشه‌های مقام معظم رهبری را نمی‌خواهیم | پایگاه خبری تحلیلی چغادک نیوز
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳  
false
true
تمدن و پیشرفت بدون اندیشه‌های مقام معظم رهبری را نمی‌خواهیم

نماینده ولی فقیه در استان گفت:ما تمدن، پیشرفت و بُرد جهانی بدون اندیشه‌های مقام معظم رهبری را اصلا نمی‌خواهیم بلکه ما به دنبال این هستیم که مقام معظم رهبری چه می فرمایند و ما اطاعت کنیم.

به گزارش "چغادک نیوز"،  دکتر سعید جلیلی نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی در بدو ورود به بوشهر، با حضور در دفتر نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر با حضرت آیت الله صفایی بوشهری دیدار نمودند.

 

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر در این دیدار ضمن خیر مقدم به دکتر جلیلی و تسلیت به مناسبت شهادت امام هادی (ع)، فرمودند: استان ولایتمدار بوشهر در سراسر تاریخ خود، عشق به ولایت بر اساس معرفت دینی و فقه حکومتی داشته و هم اکنون نماد ولایتمداری در سطح ایران است.

وی افزود: تمام وجود مردم استان بوشهر، عشق و ارادت به مقام معظم رهبری است.

حضرت آیت الله صفایی بوشهری عنوان کرد: از تمامی تلاش های جنابعالی در تمامی مناصبی که بوده اید به ویژه مذاکرات هسته‌ای، تقدیر و تشکر می‌کنم و محصول آن تلاش ها، پایداری، مقاومت و عزت ایران بوده است.

امام جمعه بوشهراظهارداشت: استان بوشهر دارای ویژگی‌های خاصی است و تاریخ این استان گواه گویای عظمت ولایتمداری، پایداری و مقاومت در قبال تهاجمات بیگانگان بوده است.

وی ادامه داد: در طول تاریخ، چهار بار انگلیس به این استان حمله کرده و شهدای بسیاری در این استان داشته ایم که یکی از آن شهدا، شهید رئیسعلی دلواری است.

استان بوشهر مهم‌ترین پایتخت انرژی کشور است

 آیت الله صفایی بوشهری همچنین اظهار داشتند: علمای بزرگی همچون علامه بلادی، علی‌نقی دشتی، مجتهد برازجانی، آل عصفور و مجتهد اهرمی در این استان بوده اند که اینها با بصیرتی که داشتند، حکم به دفاع دادند و سردارانی مانند رئیسعلی دلواری و مردم، با استعمار مقابله کردند.

وی بیان کرد: در طول تاریخ، پرتغالی‌ها چند بار جهت حاکمیت بر اوضاع اقتصادی استان، به این استان حمله کردند ولی دوباره علما حکم دادند و مردم استان مقاومت کردند.

 صفایی بوشهری با اشاره به اینکه در آینده دو راکتور هسته ای دیگر در استان ساخته می شود، افزودند: استان بوشهر از دیرباز یکی از استان‌های مهم عرصه اقتصاد کشور بوده و با دارا بودن ۹۳۷ کیلومتر مرز دریایی، مهم‌ترین کلیدر جنوب – شمال و پایتخت انرژی کشور است.

نماینده مقام معظم رهبری در استان در ادامه بیان داشت: در استان با وجود فضای اخلاق محوری و وحدت در سایه ولایت، شرایطی فراهم آمده که همه بر مبنای فقه حکومتی و فرهنگ اسلامی در مسیر اجرایی کردن فرامین مقام معظم رهبری هستند.

وی اذعان داشت: در استان نگاه مان را این طور طراحی کرده ایم که ما بر مبنای فقه حکومتی و بر مبنای اندیشه های مقام معظم رهبری نه یک کلام کمتر و نه یک کلام بیشتر، عمل می‌کنیم و این در استان نهادینه شده است.

ایران و اسلام، نظم نوین جهان را رقم خواهد زد

حضرت آیت الله صفایی بوشهری در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه زیرساخت های حوزوی استان به زودی به ۲۱۱ هزار متر خواهد رسید، افزودند: در استان اندیشه این است که استان بوشهر قطب حوزوی جهان تشیع در حوزه خلیج فارس باشد.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر با بیان اینکه جهان در آستانه تحول عظیمی است، فرمودند: تئوریسین های سیاسی – اقتصادی جهان در نگاه مهندسی خود به دنبال نظم نوین جهانی هستند اما این طور نیست و ان شاء الله ایران و اسلام، نظم نوین جهان را رقم خواهد زد و تمدن آینده، تمدن اسلامی خواهد بود که فضا برای ظهور مهدی آل محمد (عج) آماده شود.

وی ادامه داد: در این زمینه، می طلبد که طراحی های خوب، مدیریت خوب، نظارت کارآمد و بازتولید پروژه ها در عرصه های مختلف داشته باشیم.

 صفایی بوشهری بیان کرد: جهان در آستانه این نظم نوین اسلامی است اما فتنه های بزرگی نیز پیش رو خواهیم داشت و ما باید از این فتنه ها عبور کنیم که به آن تمدن مورد نظر برسیم به همین خاطر نیازمند بصیرت، جهادگری، ولایتمداری و وحدت و همدلی در سایه ولایت در تمامی امور هستیم.

نماینده مقام معظم رهبری در استان با بیان اینکه امیر المؤمنین (ع) می فرمایند: زمانی که فتنه به وجود می‌آید سریع به دور رهبر خود جمع شوید، تصریح نمودند: برای شکستن فتنه ها تنها یک راه بیشتر وجود ندارد و آن، اطاعت از فرامین و هدایت های مقام معظم رهبری است.

ما تمدن، پیشرفت و بُرد جهانی بدون اندیشه های مقام معظم رهبری را نمی‌خواهیم.

امام جمعه بوشهر گفت: با تبعیت از رهبری نه اینکه انسان از رهبر حراست می‌کند بلکه خود مصون می ماند به همین خاطر، مقام ولایت مقام حراست از نظام و کرامت انسانی، اسلام و مسلمین است.

  صفایی بوشهری اظهار داشت: در پرتو ولایت، ما مصون و محفوظ می‌مانیم، مملکت پیشرفت می‌کند و در کنار ولایت و هدایت های مقام معظم رهبری، پیشرفت معنا و مفهوم پیدا می کند.

 وی تأکید کرد: ما تمدن، پیشرفت و بُرد جهانی بدون اندیشه‌های مقام معظم رهبری را اصلا نمی‌خواهیم بلکه ما به دنبال این هستیم که مقام معظم رهبری چه می فرمایند و ما اطاعت کنیم.

نماینده مقام معظم رهبری در استان ابراز داشت: عبرتی که از تاریخ پیدا کرده‌ایم این است که به مقام معظم رهبری نگوییم چه می‌خواهیم بلکه بگوییم چه می‌فرمایید.

مذاکرات هسته ای در بستری موفق خواهد بود که اندیشه های مقام معظم رهبری را اجرایی کند.

صفایی بوشهری تصریح کرد: اگر می خواهیم در مذاکرات هسته ای موفق شویم باید ببینیم که مقام معظم رهبری چه می‌خواهد.

نماینده مقام معظم رهبری در استان در ادامه بیان داشت: مذاکرات هسته ای در بستری موفقیت خواهد داشت که اندیشه های مقام معظم رهبری را اجرایی کند و بدون آن شکست خواهد خورد.

ایشان در پایان افزودند: در تمامی حوزه ها، مهم، نگاه ولایی است و این برای انسان در دنیا سعادت و در آخرت رستگاری می آورد.

 

 

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false