آل‌سعود چه وقت ماسک مسلمانی خود را برمی‌دارد | پایگاه خبری تحلیلی چغادک نیوز
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳  
false
true
آل‌سعود چه وقت ماسک مسلمانی خود را برمی‌دارد

سطح بالای هماهنگی و همکاری دو رژیم سعودی و صهیونیستی در پرونده‌های منطقه‌ای این سوال را مطرح می‌کند که آل سعود چه وقت ماسک «مسلمانی» خود را برمی‌دارد و گشایش سفارت رژیم صهیونیستی در ریاض را اعلام می‌کند.

به گزارش "چغادک نیوز"، «عبد الملک حوثی»، رهبر جنبش «انصار الله» یمن تاکید می‌کند که رژیم صهیونیستی بزرگترین و مهمترین طرفی است که از تجاوز رژیم سعودی به یمن استفاده می‌کند.

الحوثی خاطر نشان می‌کند: اقدام اعراب به رهبری رژیم سعودی در تجاوز به یمن در قالب هیچ منطق و باوری نمی‌گنجد، چون این اعراب همان‌ کسانی هستند که خود را پرچمداران اصلی اندیشه‌های روشنفکرانه اسلامی می‌دانند، در حالی‌که اگر چنین است که ادعا می‌کنند، نمی‌توان پذیرفت که روزی اینگونه به صهیونیست‌ها پناه ببرند.

به همین دلیل الحوثی تاکید می‌کند: با وجود تمام ادعاهای رژیم سعودی در قضیه یمن نمی‌توان هیچ یک از آنها را باور و به سعودی‌ها اطمینان کرد، چون این موضع یادآور موضع عربستان سعودی در قبال بحران سوریه است که طی این ۴ سال هیچ‌گاه تغییر نکرد.

عربستان اهداف سوریه را در یمن دنبال می‌کند

بنابراین جای تعجب ندارد، سعودی‌هایی که موضع خود در قبال بحران سوریه و دستیابی به هرگونه راه حل سیاسی برای این بحران را منوط به برکناری شخص «بشار اسد» از قدرت می‌کنند، مشکلات خود در یمن را به انصار الله که آنها را دشمن خود می‌دانند، نسبت دهند.

به همین دلیل عربستان سعودی تلاش می‌کند، طرح تقسیم یمن و سوریه و عراق را برای تامین منافع رژیم صهیونیستی اجرا کند و در همین راستاست که این دو رژیم از نگرانی‌های خود در دستیابی ایران به موشک‌های اس ۳۰۰ سخن می‌گویند تا تاکیدی بر پوشالی بودن قدرتشان با وجود تمام ادعاهای صورت گرفته باشد و اینجاست که منافع سیاسی دو رژیم سعودی و صهیونیستی با یکدیگر تلاقی می‌کند.

بنابراین عربستان سعودی که تنها به دلایل طایفه‌ای و مذهبی به یمن تجاوز کرده و تلاش دارد، آن را به زیر سیطره آل سعود بکشاند و بر سرنوشت ملت یمن حکومت کند و ثروت‌های ملی آن را در راه خدمت به طرح‌های آمریکا در منطقه غارت و چپاول کند، همان رژیمی است که در سوریه تمام توان خود را بکار می‌برد تا با تجزیه و تقسیم این کشور، دمشق را از محاسبات سیاسی و اقتصادی منطقه و جهان خارج کند.

اشتراک منافع سعودی – صهیونیستی

آنچه موجب شده تا با وجود ۴ سال جنگ عربستان سعودی همچنان بر تحقق اهداف خود در سوریه پافشاری کند، منابع طبیعی و ثروت‌های ملی این کشور به ویژه در حوزه انرژی است و اینکه استفاده دمشق از این ثروت‌های ملی و منابع طبیعی را خطری بزرگ برای موجودیت خود می‌داند، به همین دلیل از دید ریاض نظام سوریه باید سرنگون شود و این همان هدفی است که رژیم صهیونیستی در سوریه آن را دنبال می‌کند، اگرچه دلایل تل‌آویو ممکن است،‌ اندک تفاوت‌هایی با ریاض داشته باشد.

در حالی‌که نگاه خصمانه عربستان سعودی و متحدانش به ایران بخاطر نگرانی‌ عربستان از تهدید جایگاهش در جهان اسلام و از دست دادن این جایگاه و یا تبدیل ایران به قدرتی اقتصادی در منطقه پس از لغو تحریم‌ها علیه ایران نیست، بلکه سعودی‌ها همانند صهیونیست‌ها، ایران را خطری برای ادامه بقا و موجودیت خود و حکومت‌هایشان نگاه می‌کنند و اینجاست که منافع سعودی – صهیونیستی با یکدیگر تلاقی می‌کند.

بنابراین جای تعجب ندارد که در تجاوزهای عربستان سعودی کشورهای مختلف منطقه به ویژه یمن، رسانه‌ها از مشارکت رژیم صهیونیستی نیز سخن گویند، همانگونه که پیشتر از دخالت این رژیم در بحران سوریه و هماهنگی و همکاری گسترده موجود بین سعودی‌ها و صهیونیست‌ها سخن گفته بودند، اگرچه دلایل بیم و نگرانی تل‌آویو از سوریه به عنوان اینکه یکی از مهمترین اعضای محور مقاومت است، با دلایل سعودی‌ها تفاوت دارد.

در حالی‌که هدف رژیم صهیونیستی در سوریه سرنگونی نظام در آن و تقسیم و تجزیه این کشور با هدف فراهم کردن زمینه فروپاشی محور مقاومت در منطقه است، این هدف در یمن تامین امنیت گذرگاه‌های منطقه‌ای و بین المللی برای ادامه تجارت اقتصادی و نظامی صهیونیست‌هاست که کشورهای آفریقایی را بازار خوبی برای فروش تولیداتش می‌دانند و این جدای از خطری است که این رژیم از گسترش نفوذ ایران در آفریقا احساس می‌کند و آن را تهدیدی برای قدرت نظامی و اقتصادی خود در منطقه و سراسر جهان ملاحظه می‌کند.

افزایش و تعمیق روابط رژیم‌های سعودی – صهیونیستی

اشتراک اهداف سعودی و صهیونیستی در سوریه، یمن، عراق، لیبی و بحرین میزان و سطح هماهنگی‌ و همکاری‌ بین ریاض و تل‌آویو را به شکل گسترده‌ای افزایش داده و همین موجب شده تا به خود اجازه دهیم و این سوال را از حکومت سعودی بپرسیم که خاندان سعودی چه وقت ماسک «مسلمانی» خود را برمی‌دارد و افتتاح سفارت رژیم صهیونیستی در ریاض را اعلام می‌کند.

هم اکنون سطح بالای هماهنگی و میزان گسترده همکاری بین دو رژیم سعودی و صهیونیستی برای هدف قرار دادن کشورهای عربی و تجزیه منطقه بر اساسی که بقای رژیم صهیونیستی و رژیم سعودی را تضمین کند، بر کسی پوشیده نیست.

 
منبع: فارس

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false