×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳  
false
true
درخواست جدید گازی پاکستان از ایران/ افزایش سطح مناسبات اقتصادی

وزیر اقتصاد کشورمان در دیدار با وزیر بازرگانی پاکستان بر افزایش سطح روابط تجاری دو کشور به ۵ میلیارد دلار تاکید کرد.

به گزارش "چغادک نیوز"، علی طیب نیا در دیدار با "خرم دستگیر خان" وزیر بازرگانی پاکستان بر وجود ظرفیت های لازم برای افزایش روابط تجاری دو کشور از یک میلیارد دلار فعلی به ۵ میلیارد دلار تاکید کرد.

وزیر اقتصاد با اشاره به توفیقات به دست آمده در کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور در زمینه توسعه روابط اقتصادی و تجاری اظهارداشت: امیدواریم هر چه زودتر قدم های موثری در جهت اجرای این توافقات برداشته و از مرحله مذاکره به اجرا در بیاید.

وی با اشاره به نقش صلح و ثبات و آرامش در منطقه تصریح کرد: همکاری های دو ملت ایران و پاکستان می تواند نقش مهمی در امنیت، آرامش و مبارزه در منطقه داشته باشد. طیب نیا در بخش دیگری از این دیدار با بیان اینکه ما علاقه مند به توسعه روابط تجاری با پاکستان هستیم ادامه داد: مبادلات مرزی بین استان های همجوار نقش مهمی در توسعه این روابط خواهد داشت و قطعا به سود دو کشور خواهد بود.

وزیر اقتصاد گفت: ما برای توسعه روابط با پاکستان هیچگونه محدودیتی نداریم و می توانیم در زمینه خدمات، فنی، مهندسی و تجاری سرمایه گذاری کنیم.

وزیر بازرگانی پاکستان نیز با ابراز خرسندی از برگزاری این ملاقات گفت: دو وزارتخانه های دارایی ایران و پاکستان باید مکانیزم ها و راهکارهای انجام روابط تجاری و اقتصادی دو کشور را ترسیم کنند.

خرم دستگیرخان افزود: وقتی از صمیمیت و همبستگی تجاری با ایران حرف می زنیم صرفا مبادله کالا نیست، بلکه سرمایه گذاری در زمینه توسعه مواصلات جاده ای، هوایی و حتی مخابرات نیز می تواند در چارچوب گسترده تر مورد ملاحظه قرار گیرد.

وی همچنین خواستار توسعه و تکمیل خط ۷۰۰ کیلومتری لوله گاز از "گوادر" پاکستان به ایران و انتقال گاز به ایران از سوی دو طرف شد./مهر

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false