ممنوعیت رسانه‌های عربستانی از هرگونه انتقاد | پایگاه خبری تحلیلی چغادک نیوز
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳  
false
true
ممنوعیت رسانه‌های عربستانی از هرگونه انتقاد

برگزاری آسوشیتد‌پرس در گزارشی نوشت: رسانه‌های عربستان سعودی از هرگونه پوشش متضاد و یا مغایر با اصول دیکته شده از سوی مقامات امنیتی درباره عملیات طوفان قاطع منع شده‌اند.

به گزارش "چغادک نیوز"، فعالان حقوق بشر عربستان سعودی از جو سنگین امنیتی در این کشور و در هنگامه حضور نظامی ریاض در نبرد علیه یمن سخن گفتند.

خبرگزاری آمریکایی «آسوشیتد‌پرس» در گزارشی که یکشنبه هفته جاری در همین رابطه منتشر کرد، نوشت: رسانه‌های نوشتاری و گفتاری عربستان سعودی تقریبا به طور کامل بر نبرد علیه یمن تمرکز کرده‌اند. رسانه‌های این کشور باید نبرد علیه یمنی‌ها را به عنوان بخشی از نبرد علیه ایران و متحدانش در سوریه، عراق و لبنان به تصویر می‌کشند.

بر اساس این گزارش، فعالان حقوق بشر سعودی به طور مدام از نیاز به اصلاحات سیاسی و اجتماعی در این کشور سخن می‌گویند.

این فعالان در گفت‌و گو با خبرگزاری آسوشیتد‌پرس به دلیل فضای شدید امنیتی حاکم بر این کشور در هنگامه نبرد در یمن از افشای نام خود به دلیل بیم دستگیری پرهیز کردند .

 در همین رابطه و در بحرین تاکنون ۳ نفر از اهالی این کشور به خاطر انتقاد از مشارکت کشورشان در نبرد علیه یمن دستگیر شده‌اند.

یک بانوی فعال حقوق بشری عربستانی گفت که او و گروهی از تحصیلکردگان این کشور قصد انتشار فیلم ویدئویی  را در به چالش کشاندن قوانین حاکم بر این کشور که به مردان قدرت بیشتر تا زنان بخشیده دارند.

 یکی دیگر از فعالان حقوق بشری عربستان سعودی که در انتظار محاکمه خود است، در همین رابطه گفت که هرگونه انتقاد از مشارکت در نبرد علیه یمن و درخواست اصلاحات به عنوان «جاسوسی» و «خیانت به کشور» تلقی می‌شود .

آسوشیتدپرس در خاتمه این گزارش با اشاره با قیام‌های مردمی در عربستان سعودی به ویژه در سال ۲۰۱۱ نوشت: زنگ خطر برای عربستان سعودی به صدا درآمده است،. در حالی که پادشاهی آل سعود برای مواجهه با تهدیدهای منطقه حرکت کرده است ،در عین‌حال این کشور به شدت علیه مخالفان خود سخت‌گیری می‌کند و تغییر ساختار امنیتی این کشور و جایگزینی «محمد بن نایف» به عنوان جانشین ولیعهد انعکاس دهنده عمق نگرانی‌های امنیتی عربستان سعودی است.

 
منبع: فارس

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false