امروز، آخرین مهلت اظهار مالیات ارزش افزوده | پایگاه خبری تحلیلی چغادک نیوز
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳  
false
true
امروز، آخرین مهلت اظهار مالیات ارزش افزوده

معاون مالیات بر ارزش افزوده سازمان امور مالیاتی کشور گفت: امروز دوشنبه ۳۱ فروردین، آخرین مهلت ارائه اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده دوره سه ماهه زمستان ۹۳ است.

به گزارش "چغادک نیوز"، علیرضا طاری بخش افزود:‌ طبق قانون ، مودیان حداکثر ۱۵ روز پس از پایان هر فصل مهلت دارند اظهارنامه مالیاتی را ارائه کنند.

وی گفت:‌ با توجه به تعطیلات نوروز مقرر شد مؤدیانی که موفق به تسلیم اظهارنامه دوره زمستان سال ۱۳۹۳ در مهلت قانونی نشده اند ، چنانچه حداکثر تا ۳۱ فروردین برای تسلیم اظهارنامه و پرداخت مالیات اقدام کنند از تسهیلات بخشودگی جرایم مقرر در قانون برخوردار خواهند شد.

معاون مالیات بر ارزش افزوده سازمان امور مالیاتی کشور گفت : مودیانی که در زمان مقرر از ارائه اظهارنامه خودداری کنند ، مشمول جریمه می شوند و جریمه معادل ۵۰ درصد مالیات اظهارنامه از این موارد است.

طاری بخش با اشاره به اینکه در مالیات مستقیم و هم در مالیات بر ارزش افزوده ، اگر مودیان در موعد مقرر اظهارنامه را تسلیم نکنند، جریمه می شوند، گفت: در مالیات بر ارزش افزوده نیز جرائم مختلفی برای موضوع های مختلف مانند ارائه نکردن دفاتر یا اظهارنامه در نظر گرفته شده است.

معاون مالیات بر ارزش افزوده سازمان امور مالیاتی کشور افزود : مودیان مالیاتی اگر در زمان مقرر از ارائه اظهارنامه خودداری کنند ، مشمول جریمه  50 درصد مالیات تعیین شده ، می شوند اما کسانی که اظهارنامه بدهند ، می توانند از بخشودگی استفاده کنند.

 
منبع: تسنیم

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false