×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  سه شنبه - ۲۸ فروردین - ۱۴۰۳  
false
true
سه دلیل افزایش معوقات بانکی

عضو ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی با تأکید براینکه امسال واقع نگری در فهرست بدهکاران بانکی انجام خواهد شد، گفت: ستاد جلوی رشد معوقات بانکی را گرفته است چراکه اگر این کار انجام نمی شد الان مطالبات معوق ۳۰۰-۴۰۰ هزار میلیارد تومان شده بود.

به گزارش "چغادک نیوز"، عزت‌الله یوسفیان ملا عضو ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی در ارتباط با اقدامات انجام شده در ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی برای وصول معوقات بانکی، اظهار داشت: هم اکنون حجم معوقات بانکی حدود ۸۰ هزار میلیارد تومان است ولی اگر با معوقات بانکی مقابله نشود این میزان به سرعت ۲-۳ برابر خواهد شد.

وی با بیان اینکه علت اصلی افزایش معوقات بانکی سودهای تسهیلات و جرایم تاخیر می باشد، تصریح کرد: اصل وام، اصل سود به همراه جریمه سه عامل اصلی افزایش معوقات بانکی است.

این عضو ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی ادامه داد: ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی جلوی رشد معوقات بانکی را گرفته است چراکه اگر این کار انجام نمی شد الان مطالبات معوق ۳۰۰-۴۰۰ هزار میلیارد تومان شده بود.

یوسفیان ملا ضمن اشاره به اینکه بسیاری از بدهکاران بانکی که هم اکنون ممنوع الخروج می باشند اصلا گیرنده وام نیستند، افزود: این افراد بخاطر ضمانت در جرگه بدهکاران بانکی قرار گرفته اند. این درحالی است که بانک ها نباید در گام اول به سراغ ضامن بروند بلکه باید در ابتدا تلاش خود را برای وصول معوقات از بدهکار اصلی انجام دهند.

وی ادامه داد: البته آقای لاریجانی رئیس مجلس برای کمک به تولید قصد ساماندهی معوقات بانکی را دارد؛ این موضوع خواست اعضای ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی از رئیس مجلس بود.

این عضو ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی گفت: رئیس مجلس هم اکنون در فکر صحبت با ستاد و بانک‌هاست تا به راه حل مطلوبی در خصوص بدهکاران اصلی و ضامن ها برسند. ضمن آنکه تصمیمی هم برای سایر بدهکاران بانکی گرفته شود.

یوسفیان ملا با تأکید براینکه امسال واقع نگری در بدهکاران بانکی انجام خواهد شد، تصریح کرد: از آنجایی که بانک مرکزی به تنهایی قادر به انجام کاری نیست و عملاً قدرت کنترل بانک های کشور را ندارد باید تصمیم جدی برای این موضوع گرفته شود.

 
منبع: تسنیم

 

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false