سومین دوره مسابقات جهانی برنامه‌نویسی ACM در استان بوشهر برگزار می‌شود | پایگاه خبری تحلیلی چغادک نیوز
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳  
false
true
سومین دوره مسابقات جهانی برنامه‌نویسی ACM در استان بوشهر برگزار می‌شود

مسابقات برنامه نویسی ACM که معتبرترین مسابقات برنامه‌نویسی در جهان و ایران محسوب می‌شود برای سومین بار در اردیبهشت‌ماه سال جاری در دانشگاه خلیج فارس بوشهر برگزار می‌شود.

به گزارش "چغادک نیوز"،سومین دوره مسابقات برنامه نویسی ACM (Association for Computing Machinery) بوشهر در تاریخ ۳ اردیبهشت ماه سال جاری با عنوان ۳rd BCPC(Bushehr Collegiate Programming Contest) با همکاری مشترک پژوهشکده فناوری اطلاعات و ارتباطات دانشگاه خلیج فارس، گروه مهندسی کامپیوتر و انجمن علمی دانشجویی مهندسی کامپیوتر این دانشگاه برگزار خواهد شد. مسابقات برنامه نویسی ACM، مجموعه رقابت هایی در زمینه برنامه نویسی کامپیوتری است که هر ساله به صورت مسابقات جهانی و منطقه ای برگزار می شود و به عنوان معتبرترین رقابت ها در زمینه برنامه نویسی کامپیوتر به شمار می رود.

دبیر برگزاری مسابقات ACM در بوشهر با اشاره به اهداف برگزاری این مسابقات بیان کرد: هدف برگزاری این مسابقات ترغیب دانشجویان به فعالیت‌های خلاقانه و تشویق آنان برای دستیابی به مهارت‌های پیشرفته در زمینه برنامه‌نویسی کامپیوتر است. از اهداف دیگر برگزاری این مسابقات نیز تقویت روحیه کار تیمی و افزایش سطح علمی دانشجویان و شناسایی نخبگان برنامه نویس و معرفی آن ها به دستگاه‌های ذیربط و شرکتهای خصوصی برای ارائه تسهیلات و استفاده از آنها است.

ملک‌زاده ادامه داد: تیم های برتر این دوره، به مسابقات غرب آسیا به میزبانی دانشگاه صنعتی شریف اعزام می شوند.

رئیس پژوهشکده فناوری اطلاعات و ارتباطات خلیج فارس با اشاره به اهمیت این مسابقات برای دانشگاه خلیج فارس افزود: تیم های مستعد و متقاضی جهت ادامه فعالیت در زمینه برنامه نویسی و ورود به صنعت با اعلام آمادگی خود به پژوهشکده فناوری اطلاعات و ارتباطات این دانشگاه می توانند از بسته های حمایتی و آموزشی آن استفاده کنند.

ملک‌زاده با اشاره به وابستگی توسعه پایدار در جامعه به فعالیت های علمی اظهار کرد: تجربه ثابت کرده است که در صورت ایجاد ارتباط نزدیک تر میان پژوهشکده های علمی با اداراتی مانند آموزش و پرورش و بدنه دانش آموزی و به واسطه آموزش کار تیمی میتوان به ایجاد شادابی علمی و پیشرفت جامعه در بلندمدت امیدوار بود.

برگزاری این رقابت ها در دانشگاه خلیج فارس از سال ۱۳۹۱ آغاز شده و تاکنون دو دوره از این رقابت ها به انجام رسیده است. دوره نخست این مسابقات به میزبانی دانشگاه خلیج فارس برگزار گردید که طی آن ۴۰ نفر در قالب ۱۴ تیم از دانشگاه های استان بوشهر، دومین دوره این مسابقات به میزبانی دانشکده فنی و مهندسی جم دانشگاه خلیج فارس با حضور ۳۰ نفر در قالب ۱۴ تیم از دانشجویان دانشگاه های استان بوشهر و دو تیم مهمان از دانشگاه صنعتی امیرکبیر و خوارزمی تهران در شهر جم برگزار شد.

قابل ذکر است همزمان با برگزاری دومین دوره مسابقات ACM، برای اولین بار در استان بوشهر مسابقه برنامه نویسی هوشمند به صورت اینترنتی برگزار شد که به سه تیم برتر جوایزی اهدا شد.
مسابقات ACM امسال با حمایت دانشگاه خلیج فارس، پارک علم و فناوری و بنیاد ملی نخبگان استان بوشهر برگزار می شود و ثبت نام سومین دوره این مسابقات تا تاریخ ۳۱ فروردین در سایت www.acm.pgu.ac.ir ادامه دارد. همچنین قرار است در کنار این مسابقات یک کارگاه برنامه نویسی توسط مهتدی حسنپور، برنامه نویس ارشد وبسایت sheypoor.com نیز برای دانشجویان شرکت کننده در این مسابقات برگزار شود.

 

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false