سد لتیان سر ریز کرد | پایگاه خبری تحلیلی چغادک نیوز
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳  
false
true
سد لتیان سر ریز کرد

فرماندار شمیرانات با اشاره به بارندگی‌های اخیر و سرازیر شدن آب به سمت سد لتیان گفت: این بارندگی‌ها موجب کامل شدن ظرفیت این سد شده است. برهمین اساس آب پشت سد لتیان به سد ماملو منتقل می شود.

به گزارش "چغادک نیوز"، عزت الله خانمحمدی فرماندار شمیرانات، افزود: ذخیره آب سد لتیان با بارندگی‌های اخیر در بخش رودبار قصران پر شده و دریچه‌های سد لتیان به منظور انتقال آب پشت سد به سمت سد ماملو از ۲۵ فروردین ماه باز شده است.

وی بابیان اینکه حدود ۳۴ درصد از آب آشامیدنی شهر تهران از طریق سد لتیان و لار تامین می شود، ادامه داد: بارندگی‌های چند روز اخیر، موجب سرازیر شدن آب به سمت سد لتیان و کامل شدن ظرفیت این سد شده است. در حال حاضر نیز گروهی از کارشناسان به منظور باز کردن دریچه‌های سد در صورت افزایش زودهنگام ظرفیت آن، در محل(تاج سد) مستقر شده‌اند.

رودخانه جاجرود از ارتفاعات البرز در بخش رودبار قصران سرازیر و به سد لتیان وارد می شود. سد لتیان سال ۱۳۴۶ به عنوان یکی از منابع اصلی تأمین آب شرب شهر تهران احداث شد، دو پارک جنگلی لتیان و تلو دریاچه این سد را احاطه کرده اند، این سد در دره‌ای در میان کوه جاجرود و کوه بندک ساخته شده و در شمال آن کوه آلون قرار دارد.

 
منبع: ایسنا

 

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false