ظریف: بین تعامل و تقابل یکی را انتخاب کنید | پایگاه خبری تحلیلی چغادک نیوز
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳  
false
true
ظریف: بین تعامل و تقابل یکی را انتخاب کنید

وزیر خارجه کشورمان در مصاحبه‌ای با شبکه یورونیوز به غرب اعلام کرد میان همکاری و تقابل تنها یک راه‌حل را انتخاب کند.

به گزارش "چغادک نیوز"، محمد جواد ظریف در مصاحبه‌ای با شبکه‌ یورونیوز در لیسبون اعلام کرد ایران آماده بازگشت به غنی‌سازی بدون هیچ محدودیتی است، مگر آنکه غرب در مسیر همکاری و به نتیجه رساندن توافق و لغو تمام تحریم‌ها حرکت کند.
 
وی با هشدار درباره لغو تدریجی تحریم‌ها توسط اتحادیه اروپا، سازمان ملل و آمریکا گفت: ما می‌توانیم مسیر مواجهه و یا همکاری را پیش روی خود داشته باشیم. نمی‌توان اندکی از هر دو مسیر را داشت.
 
وزیر خارجه کشورمان درباره مذاکرات میان ایران و ۱+۵ در لوزان گفت: مذاکرات با هدف دستیابی به دو هدف صورت گرفت. اولین هدف  اطمینان از صلح‌آمیز ماندن برنامه هسته‌ای ایران و مورد دوم لغو تمام تحریم‌ها بود و از دید ما هر دو هدف منطقی بود زیرا ایران هرگز به دنبال تولید سلاح هسته‌ای نبوده است. و حرکت به این سمت  برای ما مشکل نبود و تحریم‌ها در این فرآیند به هیچکس کمک نکرد.
 
وی در ادامه به این مسئله اشاره کرد که برخی از کشورهای غربی به تحریم‌ها به دید سرمایه می‌نگریستند که نباید به راحتی آن را از دست داد و همین موضوع کار را پیچیده می‌کرد.  به اعتقاد وی تفاسیر مختلف درباره جنبه‌های مختلف راه‌حل نهایی وجود داشت اما امکان تمرکز بر روی تمام راه‌حل‌های مشکلات موجود بود.
 
ظریف درباره نحوه حل مشکلات باقیمانده در ۳ ماه آتی گفت: ما درمورد لغو تدریجی تحریم‌ها صحبت نمی‌کنیم. متاسفانه آمریکا صحبت درباره این مسئله با استفاده از عبارت "تحریم‌های فازبندی شده" را آغاز کرد. اگر بیانیه مشترک را مطالعه کنید کلمه "تعلیق" و " فاز" را در متن آن نخواهید دید. مشخص است که تمام تحریم‌های مالی و اقتصادی لغو خواهند شد. روزی که به توافق برسیم به شورای امنیت خواهیم رفت و شورای امنیت قطعنامه‌ای را تصویب خواهد کرد که تمام قطعنامه‌های پیشین را لغو خواهد کرد و راه را برای لغو تمام تحریم‌ها فراهم خواهد کرد.
 

 

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false