قاتل در مراسم ختم قربانی‌اش حاضر شد | پایگاه خبری تحلیلی چغادک نیوز
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳  
false
true
قاتل در مراسم ختم قربانی‌اش حاضر شد

معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ از دستگیری فردی که پس از به قتل رساندن یکی از اقوامش حتی در مراسم تشییع جنازه و یادبودش نیز شرکت کرده بود، خبر داد.

به گزارش "چغادک نیوز"، در ساعت ۱۶ روز هشتم بهمن ماه سال گذشته از طریق مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ ، وقوع یک فقره آتش سوزی در خیابان کارگر شمالی – کوچه بهمن، در طبقه دوم یک ساختمان ویلایی دو طبقه به کلانتری ۱۴۸ انقلاب اعلام شد. با حضور تیم آتش نشانی ایستگاه شماره ۴۵ و همچنین عوامل کلانتری در محل و انجام بررسی‌های اولیه توسط تیم کارشناسی آتش نشانی مشخص شد که واحد مذکور دچار حریق عمدی شده و خانمی ۷۳ ساله نیز در داخل ساختمان فوت کرده است.

با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع "فوت مشکوک" و به دستور شعبه هفتم بازپرسی دادسرای ناحیه ۲۷ تهران، پرونده برای رسیدگی در اختیار اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت. با حضور کاراگاهان بررسی صحنه جرم اداره دهم و با توجه به نظریه کارشناسی آتش نشانی مبنی برعمدی بودن آتش سوزی، کارآگاهان با انجام بررسی محل وقوع حادثه اطمینان پیدا کردند که فرد یا افرادی که اقدام به ایجاد حریق کرده اند، بدون ایجاد هرگونه تخریب وارد خانه شده‌اند.

همزمان با آغاز تحقیقات ، کارآگاهان اطلاع پیدا کردند که وجوه نقد داخل گاو صندوق به همراه مقادیری از طلا و جواهرات متعلق به مقتوله مفقود شده که با توجه به نتایج بدست آمده بررسی فرضیه "وقوع جنایت با انگیزه سرقت" در دستور کار کارآگاهان قرار گرفت.

با مطرح شدن فرضیه "ارتکاب جنایت با انگیزه سرقت" ، کارآگاهان به تحقیق از اهالی محل سکونت متوفیه پرداخته و اطلاع پیدا کردند در روز حادثه آتش سوزی فردی حدودا ۳۵ ساله مدتی را در نزدیکی محل حادثه تردد داشته است.

در ادامه رسیدگی به پرونده ، کارآگاهان اطلاع پیدا کردند تعدادی از مجتمع های مسکونی محل وقوع حادثه مجهز به دوربین های مداربسته است ؛ بلافاصله تصاویر دوربین ها مورد بازبینی قرار گرفت و بنا بر اظهارات همسایگان و اهالی محل ، تصویر فرد ناشناس روز حادثه آتش سوزی مورد شناسایی قرار گرفت.

با به‌دست آمدن تصویر فرد ناشناس و نتابج به دست آمده مبنی بر ورود به محل وقوع حادثه بدون ایجاد هرگونه تخریب و در نتیجه احتمال آشنا بودن فرد ناشناس ، تصویر این شخص به رؤیت اعضای خانواده ی متوفیه رسید و بلافاصله این شخص به عنوان یکی از بستگان مورد شناسایی قرار گرفت اما آنها همچنان تأکید داشتند که هیچگونه انگیزه و یا دلیلی در خصوص ارتکاب جنایت توسط این شخص نزد آنها متصور نیست.

با شناسایی هویت فرد ناشناس به‌نام سعید . ج ۳۵ ساله و در ادامه تحقیقات پلیسی ، کارآگاهان در تاریخ ۲۵ فروردین ماه اقدام به دستگیری سعید در محل سکونتش واقع در محدوده میدان مادر کرده و او را برای انجام تحقیقات به اداره دهم پلیس آگاهی منتقل کردند.

سعید که پس از انتقال به اداره دهم آگاهی و روبرو شدن با دلایل و مدارک ارائه شده از سوی کارآگاهان چاره ای جز اعتراف نداشت ، صراحتا به ارتکاب جنایت و ایجاد حریق عمدی و تلاش برای منحرف کردن مسیر تحقیقات پلیسی اعتراف کرد.

متهم در اعترافاتش به کارآگاهان گفت: به دلیل مشکلات مالی و چکی که دست یکی از طلبکاران داشتم ، تصمیم گرفتم تا برای درخواست کمک مالی به یکی از بستگان نزدیک همسرم مراجعه کنم چراکه چک متعلق به حساب همسرم بود و طلبکار قصد داشت تا دستور جلب او را بگیرد ؛ ساعت ۹ روز حادثه از منزل خارج شده و به سمت خانه متوفیه رفتم اما ایشان برای انجام ورزش صبحگاهی به پارک رفته بود و به همین علت ساعتی در کوچه منتظر ماندم تا ایشان به منزل بازگشت ؛ پس از بازگشت متوفیه از ورزش صبحگاهی ، به همراه وی وارد خانه شده و در همان راه پله موضوع چک را مطرح کردم.

متهم در ادامه اظهاراتش در خصوص انگیزه ارتکاب جنایت و ایجاد حریق عمدی گفت: زمانیکه موضوع چک را مطرح کردم ، متوفیه شروع به سرزنش بنده کرد؛ در حالیکه منتظر چنین برخوردی نبودم ، مشاجره لفظی مابین ما دو نفر در گرفت و در یک لحظه ، بنده که ابتدا به قصد کمک گرفتن رفته بودم ، اختیارم را از دست داده و با متوفیه گلاویز شدم که ایشان بیهوش شد و بر روی زمین افتاد. بسیار ترسیده بوم ؛ مقتوله را به داخل واحد طبقه دوم منتقل و پس از برداشتن مقداری طلا و جواهرات و همچنین وجه نقد داخل گاو صندوق، پرده و تعدادی از لوازم چوبی داخل خانه را به آتش کشیده و به سرعت از محل خارج شدم.

متهم در پایان اظهاراتش گفت: بعداز ظهر همان روز و از طریق بستگان، خبر مرگ مقتوله و آتش سوزی خانه به همسرم اطلاع داده شد؛ روز تشییع جنازه و دیگر مراسم های یادبود متوفیه حضور داشتم اما هیچکدام ، ازعذاب وجدانم کم نکرد تا اینکه سرانجام دستگیر شدم.

بر اساس گزارش مرکز اطلاع‌رسانی پلیس آگاهی فاتب، سرهنگ کارآگاه آریا حاجی زاده ، معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ ، با اعلام این خبر گفت: با اعتراف صریح متهم به ارتکاب جنایت ، قرار بازداشت موقت از سوی مقام قضایی صادر و متهم برای انجام تحقیقات در اختیار اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

 
منبع: ایسنا

 

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false