×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
false
true
پایان کار تیراندازان ایران بدون کسب سهمیه المپیک

تیم ملی تیراندازی ایران بدون کسب سهمیه و مدال در مسابقات جام جهانی کره جنوبی به کار خود پایان داد.

به گزارش "چغادک نیوز"، مسابقات جام جهانی تیراندازی با حضور نمایندگان ۶۸ کشور از شنبه ۲۰ فروردین در شهر چانگ وون، کره جنوبی آغاز شد که نمایندگان ایران در دوبخش تفنگ و تپانچه به این مسابقات اعزام شدند اما بدون مدال و کسب سهمیه به کار خود پایان دادند.

ملی پوشان تیراندازی سال گذشته جهت کسب سهمیه فقط در مسابقات جهانی اسپانیا شرکت کرده بودند که به دلیل عدم آمادگی لازم از کسب سهمیه باز ماندند. چند اعزام تیراندازان به دلیل مشکلات مالی لغو شد و به گفته مسوولان فدراسیون تیراندازی اعزام تیم ملی به جام جهانی کره جنوبی با پول قرضی صورت گرفت.

در مسابقات جام جهانی کره جنوبی تیم ملی ایران در رشته تفنگ با ترکیب الهه احمدی، نجمه خدمتی، نرجس امام قلی نژاد، مه لقا جام بزرگ، صفیحه صحراگرد، حسین باقری، مهدی جعفری پویا و پویا نوروزیان شرکت کرد که مربی گری این تیم بر عهده لازلو سوچک بود. در رشته تپانچه نیز الهام هریجانی، فاطمه حسینی بهناز غلامی، سارا میرابی، محمد احمدی به مربیگری سکینه خدابنده لو در مسابقات جام جهانی حضور پیدا کردند. تیراندازان ایران در چندین ماده حضور داشتند اما در هیچ یک از بخش ها نتوانستند در فینال حضور پیدا کنند و تنها نجمه خدمتی حضور در فینال این رقابت ها را تجربه کرد. مقام پنجمی نجمه خدمتی در تفنگ ۱۰ متر بادی بهترین نتیجه کاروان ایران بود. این در حالیست که نفر اول این ماده پیش از این سهمیه المپیک را بدست آورده بود و سهمیه المپیک به نفرات دوم تا چهارم می رسید. خدمتی با ۴ دهم اختلاف با نفر چهارم سهمیه المپیک را از دست داد.

در بخش آقایان نیز بهترین رتبه نمایندگان ایران به مهدی جعفری پویا در تفنگ ۱۰ متر بادی رسید که در جایگاه دهم ایستاد. تیراندازان ایرانی سه فرصت دیگر برای کسب سهمیه المپیک دارند که اعزام به کشور آمریکا به دلیل محدودیت ارزی و مشکلات مالی لغو شد و تیراندازان خود را برای مسابقات کسب سهمیه المپیک آلمان که در خرداد برگزار خواهد شد آماده خواهند کرد.

مهدی هاشمی، رئیس فدراسیون تیراندازی در خصوص عدم کسب سهمیه تیراندازان در جام جهانی کره جنوبی به خبرنگار ایسنا ، خاطر نشان کرد: نمایندگان ما می توانستند کسب سهمیه کنند. خصوصا در تفنگ ۱۰ متر بادی بانوان که بیشترین انتظار را داشتیم با اختلاف ناچیز سهمیه المپیک را از دست دادند. شانس با تیراندازان ما یار نبود. در بخش آقایان مقام دهمی جعفری پویا و شانزدهمی محمد احمدی دور از انتظار بود.

وی ادامه داد: ما مسابقات زیادی را پیش رو داریم که بتوانیم کسب سهمیه کنیم. در تفنگ و تپانچه تیراندازان حتما به مسابقات آلمان که خرداد ماه برگزار می شود اعزام خواهند شد در آبان ماه نیز مسابقات کسب سهمیه کویت پیش روی تیراندازان است. در رشته اهداف پروازی اردیبهشت ماه به قبرس اعزام خواهیم داشت.

رئیس فدراسیون تیراندازی در پایان اظهار کرد: نمیخواهیم بیش از این فرصت سوزی کنیم. از سوی وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک خوب حمایت نمی شویم با این روندی که اعزام به مسابقات کسب سهمیه لغو می شود احتمال حضور نمایندگان در المپیک هم کمرنگ تر می شود. احتمال می‌دهیم که ۳ یا ۴ نفر سهمیه المپیک را بگیرند اما این اتفاق زمانی محقق می شود که ما اعزام به مسابقات داشته باشیم.

 
منبع: ایسنا

 

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false