افشاگری نقش‌ عربستان‌ در‌۱۱سپتامبر | پایگاه خبری تحلیلی چغادک نیوز
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳  
false
true
افشاگری نقش‌ عربستان‌ در‌۱۱سپتامبر

یک روزنامه آمریکایی با استناد به مدارکی گزارش کرد که دفتر تحقیقات فدرال موسوم به «اف بی آی» بر نقش احتمالی عربستان سعودی در حملات تروریستی ۱۱ سپتامبر در آمریکا سرپوش گذاشته است.

به گزارش "چغادک نیوز"، به نقل از فارس، روزنامه آمریکایی «نیویورک‌پست» در گزارشی نوشت که دفتر تحقیقات فدرال موسوم به «اف بی آی»، بر نقش احتمالی عربستان سعودی در حملات ۱۱ سپتامبر در آمریکا سرپوش گذاشته است.

طبق این گزارش، کمیسیون ۱۱ سپتامبر، گزارش «اف بی آی» درباره خانواده سعودی که درست قبل از حمله به برج‌های دوقلو از خانه خود در «ساراسوتا» فلوریدا گریخته‌ بودند را مورد بررسی قرار ندادند.

این خانه متعلق به یک مشاور سعودی خواهر زاده «فهد» پادشاه وقت عربستان بود که دختر و دامادش در آنجا زندگی می‌کردند. این خانواده که ۶ سال در آن خانه زندگی می‌کردند، درست ۱۵ روز قبل از وقوع این حملات، به عربستان سعودی بازگشتند.

طبق این گزارش، همسایگان این خانواده، بعداً این حادثه را به اف‌ بی آی گزارش کردند و موجب شد که این سازمان تحقیقات خود را در روز ۱۹ سپتامبر ۲۰۰۱ آغاز کنند و مشخص شد که دستکم یکی از اعضای خانواده در همان مدرسه‌ای آموزش پرواز دیده بودند که هواپیماربایان حادثه ۱۱ سپتامبر آموزش دیده بودند که این مدرسه در نزدیکی «ونیس» ایالت فلوریدا بود.

طبق این تحقیقات که برای چندین سال ادامه داشت، برخی از افراد ذینفع که در این پرونده تعیین هویت شدند، با ترویست‌ها ارتباط داشتند و با «اسامه بن لادن» سرکرده القاعده و آرمانهای ضدآمریکایی ابراز همدردی می‌کردند.

اف بی آی بعد از مدتی تحقیقات توانست دستکم ورود مجدد یکی از مظنونین به آمریکا را ردیابی کند اما آن ها نه تنها یافته‌های خود را با کنگره در میان نگذاشتند، بلکه حاضر نشدند به این مسئله در گزارش کمیسیون ۱۱ سپتامبر اشاره کنند.

طبق این گزارش، در گزارشی که به تازگی توسط کمیسیون بازبینی ۱۱ سپتامبر که سال گذشته توسط کنگره تشکیل شد، اطلاعاتی که اف بی آی در اختیار دارد و حاضر به افشاگری درباره آنها نیست، در هاله‌ای از ابهام باقی مانده است.

اگرچه اف بی آی اعتراف کرده است که این خانواده سعودی را مورد بازجویی قرار دادهT اما تأکید کرده است که تحقیقات آنها بی نتیجه بوده است.

این در حالی است که یکی از گزارشات محلی اف بی آی که در نتیجه تحقیقات به وجود آمده است می‌گوید که عبدالعزیز و همسرش ارتباطات زیادی با افراد مرتبط با حملات تروریستی ۱۱ سپتامبر داشته‌اند.

«باب گراهام» یکی از سناتورهای سابق آمریکا که ریاست‌ مشترک تحقیقات کنگره در خصوص حادثه ۱۱ سپتامبر را برعهده دارد، می‌گوید که معتقد است که اف بی آی، ارتباط سعودی‌ها با حادثه ۱۱ سپتامبر را مخفی می‌کنند و هم‌اکنون از «باراک اوباما» رئیس‌جمهور آمریکا خواسته است تا گزاش نهایی کنگره در اینباره را فاش کند.

وی ادامه داد که صفحات محرمانه

 

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false