×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  سه شنبه - ۲۸ فروردین - ۱۴۰۳  
false
true
تخریب محیط زیست از تهدیدات مهم جهان آینده است

امام جمعه بوشهر گفت: تخریب محیط زیست یکی از مهم‌ترین تهدیدات جهان آینده است لذا باید راهکارهای لازم برای جلوگیری از تخریب محیط زیست اندیشیده شود

به گزارش "چغادک نیوز"، آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری ظهر امروز در دیدار با مدیران و مسئولان سازمان حفاظت محیط زیست استان بوشهر اظهار داشت: اگر زمین در حوزه محیط زیست مدیریت نشود و تخریب‌ها بی‌رویه صورت گیرد، قطعاً انسان‌ها در زمینه محیط زیست دچار مشکلات جدی خواهند شد.

وی با بیان اینکه یکی از معضلات محیط زیست، تخریب محیط زیست ثابت (مانند کوه و جنگل) و متحرک (مانند گونه‌های حیوانی) است، ادامه داد: باید محیط زیست هم در یک بستر مناسب حفظ و توسعه داده شود اما اکنون نه محیط زیست حفظ می‌شود و نه توسعه پیدا می‌کند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر با بیان اینکه تخریب کوه‌ها بخاطر معادن، لطمات جبران ناپذیری به محیط زیست وارد می‌کند، تأکید کرد: باید محیط زیست کنونی به صورت دانش بنیان، حفظ و از آن طرف، توسعه‌ محیط زیست مناسب داشته باشیم و سپس به طور جدی، حفظ محیط زیست و گسترش آن فرهنگ سازی شود.

وی با بیان اینکه استان بوشهر با ترکیب آب، خاک و آفتاب، دارای یکی از زیباترین زیست محیط‌های جهانی است، اظهار داشت: استان بوشهر با ۹۳۷ کیلومتر مرز ساحلی و کرانه‌ای، زیباترین و غنی‌ترین زیست بوم‌های دریایی را دارد که علاوه بر اینکه باید این زیست‌ها بوم‌ها حفظ شود بلکه باید آن گسترش نیز پیدا کند.

صفایی‌بوشهری با بیان اینکه محیط زیست، جغرافیای زندگی است، گفت: اگر جغرافیای زندگی دارای شاخصه‌های زندگی مناسب نباشد قطعاً دچار چالش‌های جدی خواهد شد.

امام جمعه بوشهر بیان داشت: بسیاری از تخریب‌های محیط زیست به جهت دخالت در عرصه محیط زیست است، دخالتی که صحیح نیست و ناکارآمد است مانند وجود آلاینده‌ها که از ناحیه انسان صورت می‌گیرد.

صفایی‌بوشهری عنوان داشت: تخریب محیط زیست یکی از مهم‌ترین تهدیدات جهان آینده است که هم اکنون آثار این تخریب در گرم شدن کره زمین، آب شدن یخ‌ها در قطب، بالا آمدن آب دریا و به تبع آن کم بارشی و خشکسالی، ایجاد ریزگردها، پایین آمدن سفره‌های آب‌های زیرزمینی و تخریب چرخه گونه‌های حیوانی و گیاهی دیده می‌شود.

وی اضافه کرد: اگر به دنبال حفظ سلامت محیط زیست نباشیم، خود به خود جغرافیایی ایجاد می‌شود که خود این جغرافیا بزرگترین تهدید برای انسان است.

فارس

 

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false