وارداتی که ۲۰۰۰ فرصت شغلی را نابود کرد | پایگاه خبری تحلیلی چغادک نیوز
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳  
false
true
وارداتی که ۲۰۰۰ فرصت شغلی را نابود کرد

قائم مقام گروه صنعتی انتخاب با اشاره به اینکه واردات بی رویه کالای خارجی، خرید کالای داخلی را کاهش داده است گفت:به شرط ساماندهی کالای وارداتی و افزایش خرید مردم، امکان جذب ۲ هزار نیروی کار جدید را داریم.

به گزارش "چغادک نیوز"، امین منانی در گفت وگو با تسنیم، درباره وضعیت بازار داخلی و حمایت از تولید داخل گفت: اگر بخواهیم موضوع حمایت از تولید را ریشه یابی کنیم، با چندین عامل ارتباط مستقیم دارد، یکی از عوامل به سالیان قبل باز می‌گردد.

وی با اشاره به اینکه تعداد زیادی از مردم بر این باورند که اگر کالای خارجی استفاده کنند کیفیت مطلوب تری را امتحان خواهند کرد اظهار کرد: متأسفانه برخی تصور می کنند یک کالای خارجی حتما ظاهر و کیفیت بهتری نسبت به کالای تولید داخلی دارد. مسئله بعدی فضای تولید در کشور است. درسال های قبل برخی تولید کنندگان به روز نبودند و برای کیفی تر شدن محصولات از دانش فنی و تکنولوژی روز دنیا استفاده نمی کردند، همین مسئله باعث می‌شد مصرف کننده از مصرف کالای ایرانی عقب نشینی می‌کرد.

منانی با بیان اینکه مشکل فرهنگ سازی درباره استفاده از کالای ایرانی ریشه در سال های قبل ما دارد افزود: مجموعه عوامل در کنار هم این باور را در ذهن مردم ایجاد کرده است که کالای خارجی برتری بیشتری نسبت به کالای ایرانی دارد.

قائم مقام گروه صنعتی انتخاب افزود: در حال حاضر در کشور محصولاتی داریم که اگر در مقابل کالای خارجی قرار گیرد نه تنها هیچ فاکتوری کمتر از آن ندارد، بلکه در بعضی آیتم‌ها نقاط قوت هم دارد. ایجاد باور جدید و مطلع کردن مردم نسبت به کیفت مطلوب کالا، کاری است که متأسفانه همه آن را از خود صنعتگران انتظار دارند. اما این به تنهایی وظیفه تولید کنندگان نیست.

منانی اظهار کرد: سیاست گذاری دولت و مسائل کشور تغییر جدی در جهت حمایت از تولید نداشته است. موضوعات بسیاری در حد مطالعه باقی مانده است و اقدام عملی خاصی صورت نگرفته است. در حال حاضر بسیاری از تبلیغات در کشور برندهای خارجی را رواج می دهند. هیچ کس فکر اساسی برای این موضوع نکرده است.

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری طی یک سال گذشته تأکید بسیار بر حمایت از کارگر ایرانی و تولید داخلی داشته اند ادامه داد:در حال حاضر ۳هزار نفر در مجموعه اسنوا مشغول فعالیت هستند. امکان جذب تا ۲هزار نفر وجود دارد و تمام زیرساخت‌ها مهیا است. اما یکی از دلایل این است که واردات کالا باید کنترل شده باشد تا کالای ایرانی به فروش برسد.

قائم مقام گروه صنعتی انتخاب اظهار کرد:حجم اندکی از واردات رسمی و حجم عظیم واردات غیر رسمی یا قاچاق است. در هیچ گزارش رسمی نمی توانیم اعداد واقعی را ببینیم. استفاده از کالای مجموعه ما می‌تواند کمک بسیاری به صنعت فولاد و پلاستیک کشور باشد.

منانی اظهار کرد: در شرایط اقتصادی موجود محصولات خانگی اسنوا با تنوع بالا و قیمت مناسب می‌تواند سبد خانواده‌ها را تأمین نماید،طرح طلایی خرید محصولات خانگی اسنوا یک طرح مشترک بین گروه صنعنی انتخاب و بانک مهر اقتصاد است.

قائم مقام گروه صنعتی انتخاب با اشاره به ارائه تسهیلات تا سقف ۱۰ میلیون تومان و با اقساط ۱۰ ماهه گفت: عموم مردم و همه اقشار می‌توانند از طرح خرید اقساطی بهره مند شوند. در طرح خرید اقساطی لوازم خانگی تسهیلاتی تا سقف ۱۰۰ میلیون ریال جهت خرید لوازم خانگی اسنوا توسط بانک مهر اقتصاد و انصار به فرد متقاضی پرداخت خواهد گردید.

 

 

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false