×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
false
true
اگر می آمدید جای تعجب بود

حضور پرشور مردم عزیز استان دارالحماسه بوشهر در همایش بین المللی "بوشهر دو قرن مقاومت" بود که با تشریک مساعی وحضور معنادار خود، اولا عمق ارادت خود به انقلاب و همراهی خود با آرمانهای آن را در راه مبارزه با استکبار و استعمار به منحصه ظهور رساندند و ثانیا بی توجه نسبت به عملکرد و کوتاهی مدعیان اصلاح طلب و مسئولانی که با عدم حضور خود به اصطلاح این مراسم را تحریم کرده بودند.

به گزارش "چغادک نیوز"، احمد بنافی، بعد از جنگ جهانی دوم عده ای روزنامه نگاران ایرانی از طرف اداره اطلاعات وزارت خارجه انگلستان برای مشاهده وضعیت اقتصادی صنعتی انگلستان دعوت شدند که نماینده روزنامه رهبر با لحن شدیدی به بوین وزیر خارجه دولت انگلیس، نسبت به سیاستهای آن کشور که موجب فساد حاکمان و بدبختی مردم در خاورمیانه بخصوص ایران شده بود اعتراض نمود و از وی پرسید، از جان ملت ما چه می خواهید؟چرا نمی گذارید مردم ایران روی آسایش ببینند ؟چرا ملت ما را به حال خود رها نمی کنید؟ بوین با خونسردی و آرامش و با خنده ای که زیر لب داشت گفت :oil oil oil نفت، نفت، نفت

مقام معظم رهبری می فرماید: (در روزهای نفوذ امریکا و انگلیس در ایران، ملت ایران روزهای سختی را گذراند. صد سال، اول انگلیسیها و بعد امریکاییها با نفوذ خود این کشور را عقب انداختند. ما امروز هر مرحله ای که وارد می شویم نشانه های کوتاهی از خیانتهای آنان و بدعملی آنها را به چشممان مشاهده می کنیم)

همایشی بین المللی  با نام "بوشهر دو قرن مقاومت" در برابر استعمار جمعه گذشته از سوی متولیان امر صورت گرفت که در نوع خود بی نظیر بود .این همایش که مورد استقبال پر شور مردم قرار گرفت ،از یک دقت بالا ، مدیریت خلاقانه  و بجا حکایت می داد که نقش استان بوشهر را در راه مبارزه با استعمار پیر به خوبی ترسیم می نمود.

اما آنچه مایه تاسف است که البته مایه تعجب نیست عدم حضور هماهنگ مدعیان اصلاح طلب و برخی مسئولان در این مراسم و سانسور و بایکوت خبری رسانه های اصلاح طلب  نسبت به این مراسم با شکوه بود. نگارنده به خوبی می داند که گلایه کردن نسبت به این تیپ افراد قطعا آب در هاون کوبیدن است اما برای خود ، پرداختن بدان  با نیت تنویر افکار عمومی را مهم تلقی می کند، لذا در این خصوص گفته هایی هست که در پی می آید:

۱- این رویداد پرده از عمق افکار آنها انداخت تا اندیشه آنان بیش از پیش نزد مردم نمایان گردد و نشان داد غالبا این تیپ افراد اصلا اعتقادی به برپایی چنین مراسماتی ندارند و نه تنها مؤید این شیوه نیستند بلکه آشکارا و نهان آن را تقبیح می کنند.

۲- قطعا مبارزه با استکبار جهانی و مبارزه با پیر استعمار و تکریم از رشادتها و جانفشانیهای سردارانی که در راه استقلال این سرزمین مجاهدت نموده اند یک امر ملی بوده و می بایست مورد توجه آحاد جامعه و جناح های سیاسی قرار گیرد. متاسفانه عملکرد این طیف گواهی میدهد که آنان بر این باورند که هر اقدامی با تابلو نیروهای ارزشی هرچند ملی هم باشد بایستی بایکوت و کم اهمیت تلقی گردد و با کمال تاسف به جهت تضعیف و بی اثر کردن اقدامات نیروهای ارزشی از هر ابزاری بهره می گیرند بطوریکه حاظرند منافع ملی را فدای تمایلات جناحی خود کنند.

۳-یادمان نرفته بر سر محل نصب تندیس جناب غظنفرالسلطنه چه قش قرقی به پا کردند. آنها بعد ازاینکه موفق نشدند تندیس این سردار شجاع را که عامدانه قصد داشتند در میدان شهید چمران که البته با هدف تغییر نام میدان و در نهایت تحقیر نیروهای ارزشی نصب نمایند، یک کارناوالی به راه انداخته تا افکار عمومی را نسبت به این القا که نیروهای ارزشی مخالف غضنفرالسلطنه هستند  منحرف نموده و موقعیت آنان را به جهت بهربرداری سیاسی تضعیف نمایند. در واقع مشکل اساسی آنان نقش و جایگاه ممتاز نیروهای ارزشی در فضای اجتماعی است و برای آرمانهای آنان که گره خورده با آرمانهای انقلاب است ، به طور عام و مبارزه با استکبار و استعمار به طور خاص ،اصالتی قائل نیستند که اگر بودند عدم حضور آنان در این مراسم با کدام بهانه توجیه می شود.

۴- اما در نهایت آن چیزی که مایه مسرت است ،حضور پرشور مردم عزیز استان دارالحماسه بوشهر بود که با تشریک مساعی وحضور معنادار خود، اولا عمق ارادت خود به انقلاب و همراهی خود با آرمانهای آنرا در راه مبارزه با استکبار و استعمار به منحصه ظهور رساندند و ثانیا بی توجه نسبت به عملکرد  و کوتاهی مدعیان اصلاح طلب و مسئولانی  که با عدم حضور خود به اصطلاح  این مراسم را تحریم کرده بودند این قبیل اندیشه ها را به طاق بی اعتنایی کوفتند و در نهایت با حضور بی شائبه خود مهر بطلانی براین سیاق منسوخ زدند و به آنها گفتند اگر می آمدید جای تعجب بود.

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false