×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳  
false
true
فرهنگ شهادت ملت را مقتدر می‌کند/ حمایت از رزمندگان دیپلماسی

وزیر اطلاعات با بیان اینکه امام راحل فرهنگ شهادت را بین مردم زنده کردند، گفت: فرهنگ شهادت ملت ما را مقتدر می‌کند تا در برابر قوی‌ترین دشمنان بایستد.

به گزارش "چغادک نیوز"، حجت الاسلام سید محمود علوی شامگاه جمعه در مراسمی که به مناسبت روز شهید با حضور خانواده‌های معظم شهدا و مسؤلان استان در مجتمع امام خمینی(ره) برگزار شد، اظهار کرد: بنیاد شهید و امور ایثارگران باقیات الصالحات امام راحل بوده و نهادی مقدس در خدمت خانواده شهدا است.

وی با بیان اینکه اینگونه مراسم تجدید میثاقی است با شهدا و خانواده‌های آنان، گفت: هر اندازه که فرهنگ شهادت و خدمتگزاری به خانواده شهدا در جامعه زنده باشد تضمینی بر عزت ملت خواهد بود.

وزیر اطلاعات تصریح کرد: امام راحل با اینکه جنگ تمام شده بود، فرمودند خدایا در شهادت را به روی ما نبند و اکنون با شهادت سردارانی که در دفاع از حرم زینب کبری(س) و در دفاع از حرمین عسکریین(ع) به شهادت رسیده‌اند به معنای این دعای امام(ره) پی می‌بریم.

وی گفت: ترس از مرگ بستر ساز ذلت مردم خواهد شد و به فرموده سید الشهدا(ع) مرگ با عزت بهتر است از زندگی با ذلت است.

حجت الاسلام علوی گفت: زمانی که ملتی این درک را داشته باشد که با مرگ نابود نمی‌شود و ترسی از مرگ نداشته باشد آنگاه از برابر تهدید‌های دشمن و حتی کشته شدن نیز نمی‌ترسد.

مسلمان اهل ذلت پذیری نیست

وی با بیان اینکه مسلمان اهل ذلت پذیری نیست و زندگی همراه ذلت در انتخاب ملت مسلمان جایگاهی ندارد، ادامه داد: حضرت رسول(ص) کسی که زیر بار ذلت برود را از خود نمی‌داند.

وزیر اطلاعات با اشاره به اینکه در مکتب اسلام مرگ پایان زندگی نیست، گفت: این مکتب جوانی مثل حضرت علی اکبر(ع) و حضرت قاسم(ع) را تربیت می‌کند که مرگ و شهادت در راه خدا را همچون عسل شیرین می‌پندارند لذا زمانی که جوان یک جامعه باکی از مرگ نداشته باشد دیگر دشمن نمی‌تواند اراده خود را بر آن جامعه تحمیل کند.

وی عنوان کرد: تا قبل از انقلاب چون توجه به فرهنگ شهادت وجود نداشت خیزشی هم وجود نداشت، اما امام راحل این فرهنگ را ایجاد کردند و وارد مسیر مبارزه شدند و قبل از همه خود به میدان آمدند و هنگامی که خواستند به مدرسه فیضه بروند در جواب تهدید کسانی که گفتند اگر به فیضیه بروید در کمین‌ هستند تا به شما آسیب برسانند، گفتند: من از مرگ ترسی ندارم.

وی با این بیان که اسلام ذلت زدایی از چهره ملت را در قالب نترسیدن از مرگ به جامعه اعطا می‌کند، گفت: این چنین است که ارتش کشورهای عربی در جنگ‌های ۴۸، ۵۴ و۶۷ روزه از پس اسرائیل بر نیامدند اما چند هزار جوان، با فرهنگ شهادت به نام حزب الله در یک مقاومت ۳۳ روزه چنان سیلی بر چهره صهیونیست نواختند که هنوز هم نتوانسته از گیجی آن بیرون آید.

حجت الاسلام علوی با اشاره به اینکه فرهنگ شهادت ملت را مقتدر می‌کند تا در برابر قوی‌ترین دشمنانش بایستد، افزود: عزتی که امروز داریم به برکت شهیدان و خانواده‌های آنان است و آنچه باعث شد شهدای ما این حماسه‌ها را خلق کنند و عزت را برای ملت به ارمغان آورند همراهی عموم ملت بود.

امروز بزرگ‌ترین جنگ پیش روی ما جنگ دیپلماتیک است

وزیر اطلاعات در بخشی از سخنان خود با بیان اینکه در دوران جنگ نرم قرار داریم و امروز بزرگ‌ترین جنگی که در پیش رو داریم جنگ دیپلماتیک است، گفت: باید از کسانی که در این مبارزه در خط مقدم قرار دارند حمایت شود تا بتوانند در صحنه بین الملل به موفقیت برسند.

حجت الاسلام علوی تصریح کرد:‌‌ همان طوری که از رزمندگانمان در دوران دفاع مقدس حمایت کردیم و حماسه آفریدند امروز هم باید در عرصه دیپلماسی از رزمندگان خط مقدم حمایت کنیم تا بتوانند از حقوق ملت دفاع کنند.

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false