×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
false
true
واردات گازوئیل متوقف شد

مدیر امور بین الملل شرکت ملی نفت ایران درحالی از توقف واردات گازوئیل خبر داده که گفته است ایران به زودی این فرآورده نفتی را صادر خواهد کرد.

به گزارش "چغادک نیوز"، محسن قمصری با اشاره به واردات گازوئیل در چند ماه اخیر گفت: طی چند ماه گذشته چند محموله گازوئیل با توجه به نیاز فصلی وارد شده که هم اکنون واردات آن متوقف شده است.

وی درباره این که مهم ترین مشکلی که هم اکنون برای صادرات فرآورده های نفتی وجود دارد چیست؟ تصریح کرد: عدم توان بانکهای داخلی برای ارائه تضمینهای مالی به خریداران فرآورده‌های صادراتی مهمترین مشکلی است که در حال حاضر وجود دارد.

معاون برنامه‌ریزی و نظارت بر منابع هیدرکربوری وزارت نفت نیز پیشتر گفته بود که وزارت نفت سال ۱۳۹۳ را با راهبرد افزایش تولید گاز و کم کردن مصرف سوختهای مایع آغاز کرد و انتظار این بود با همکاری ذینفعان به جز نفت کوره بتوان گازوئیل نیز صادر کند.

به گفته منصور معظمی، سیاست استفاده حداکثری از گاز سبب کاهش مصرف سوخت مایع و از سوی دیگر صادرات فرآورده نفتی می شود.

این درحالی است که پیشتر در آبان ماه امسال، قائم مقام شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی از احتمال از سرگیری موقت واردات گازوئیل خبر داده و گفته بود که عرضه گازوئیل کم گوگرد و با استاندارد یورو ۴ در کل کلانشهرها آغاز شد.

شاهرخ خسروانی درباره آخرین وضعیت عرضه و توزیع گازوئیل کم گوگرد و مطابق با استاندارد یورو ۴ در کلانشهرهای کشور گفته بود: همزمان با افزایش آلودگی هوا در برخی از شهرهای بزرگ کشور عرضه گازوئیل کم گوگرد هم افزایش یافته است.

این مقام مسئول با بیان اینکه هم اکنون در سطح استان تهران، البرز، مرکزی، بخش‌هایی از خراسان رضوی و مشهد مقدس، شیراز و اصفهان گازوئیل کم گوگرد عرضه می شود، یکی از مهمترین مشکلات پیش روی عرضه گازوئیل در برخی استان‌های کشور را محدودیت‌های شبکه خطوط لوله و انتقال دانسته بود.

خسروانی با بیان اینکه در حال حاضر محدودیت و کمبودی برای تامین و توزیع گازوئیل در کشور وجود ندارد، یادآور شده بود که بر این اساس از ابتدای سال جاری با توجه به افزایش روند گازرسانی به نیروگاه ها و صنایع مصرف گازوئیل در این بخش‌ها با کاهش قابل توجهی همراه شده است.

قائم مقام شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی همچنین با تاکید بر اینکه پیش بینی می‌شود در فصل زمستان و با توجه به افزایش مصرف گاز طبیعی در بخش خانگی و تجاری عرضه گازوئیل به نیروگاه‌ها با محدودیت‌هایی همراه شود، خاطرنشان کرده بود که از این رو برای حفظ ذخیره سازی این فرآورده نفتی واردات گازوئیل به صورت موقت در برنامه قرار گرفته است.

 

 
منبع: ایسنا

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false