×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
false
true
بوشهر پیشتاز در مبارزه با مواد مخدر / مسیر قاچاق تغییر کرد

اقدامات بسیار خوبی در سال‌های اخیر در استان بوشهر برای مقابله با توزیع و پخش و ترانزیت مواد مخدر صورت گرفته و این استان به عنوان پیشتاز عرصه مبارزه با مواد مخدر محسوب می شود.

به گزارش "چغادک نیوز"، مواد مخدر به عنوان یکی از مهمترین آسیب‌ها و ناهنجاری‌های اجتماعی است که استفاده و توزیع و پخش آن اثرات منفی ناگواری را در جهات و ابعاد مختلف در سطح جامعه ایجاد می‌کند که همه مردم و جامعه را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

یکی از راه های مقابله با این آسیب‌ها، جلوگیری از پخش و توزیع این نوع مواد در سطح جامعه و کنترل بیشتر در این زمینه است که طرح‌های بسیار خوبی در این زمینه در نقاط مختلف کشور برای جلوگیری از ورود این مواد به کشور صورت گرفته است.

علی‌رغم کنترل‌هایی که در سطح مرزها صورت می‌گیرد، به علت گسترگی مرزها و استقاده قاچاقچیان از روش‌های مختلف، مقداری از مواد مخدر وارد کشور می‌شود که از طریق نقاط مرزی به دیگر مناطق کشور منتقل می‌شود.

استان بوشهر به عنوان یک استان مرزی و همچنین قرار گرفتن به عنوان محور مواصلاتی استان‌های جنوبی به هم، می‌تواند به عنوان یکی از نقاط حساس در زمینه پخش و توزیع و ترانزیت مواد مخدر باشد.

به علت همین حساسیت‌ها است که در استان بوشهر اقدامات بسیار مهمی در راستای مقابله با مواد مخدر صورت گرفته است و همواره شاهد عملیات های موفقیت‌آمیز در این زمینه هستیم.

اقدامات بسیار خوبی در سال‌های اخیر در استان بوشهر برای مقابله با توزیع و پخش و ترانزیت مواد مخدر صورت گرفته است و این استان به عنوان پیشتاز عرصه مبارزه با مواد مخدر است.

 ۱۱۰ باند مواد مخدر در استان بوشهر منهدم شد

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان بوشهر در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: تلاش های بسیار خوبی به منظور مقابله با مواد مخدر در استان بوشهر صورت گرفته است و طرح‌های اطلاعاتی و عملیاتی مختلفی را در این راستا اجرا کرده‌ایم.

سرهنگ وحید زرین‌کلاه اضافه کرد: دشمنان از شیوه‌های مختلفی برای ضربه‌زدن به سرمایه‌های این نظام اسلامی که جوانان هستند استفاده می‌کنند و انداختن جوانان در دام مواد مخدر یکی از حربه‌های اساسی آنها است.

وی به تلاش جدی و ویژه پلیس مبارزه با مواد مخدر برای برخورد با سوداگران مرگ اشاره کرد و ادامه داد: در استان بوشهر اقدامات بسیار خوبی صورت گرفته است که همکاری مردم در این زمینه همواره تاثیرگذار بوده است.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان بوشهر تصریح کرد: مقابله با مواد مخدر با مشارکت عمومی و دستگاه‌های مختلفی صورت می‌گیرد و همچنین باید تلاش شود تا در زمینه اطلاع‌رسانی مناسب به مردم و آگاه کردن مردم از مضرات مواد مخدر اقدامات اساسی صورت بگیرد.

وی از کشف ۳.۲ مواد مخدر طی سال جاری از باندهای مواد مخدر استان بوشهر خبر داد و خاطرنشان ساخت: از ابتدای امسال تاکنون ۱۱۰ باند تهیه و توزیع مواد مخدر در استان بوشهر شناسایی و متلاشی شده است.

تغییر مسیر قاچاقچیان مواد مخدر از استان بوشهر

جانشین فرمانده انتظامی استان بوشهر نیز در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: در راستای مقابله با مواد مخدر گام‌های بسیار مهمی در کشور برداشته شده است و استان بوشهر نیز طرح‌های گسترده‌ای را در این زمینه اجرایی کرده است.

سرهنگ علیرضا رزمی از اعتیاد به عنوان یکی از مهمترین معضلات اجتماعی یاد کرد و خاطرنشان ساخت: این معضل اجتماعی ریشه دیگر جرایم نیز هست و نیاز است که اقدامات اساسی در راستای مقابله با آن صورت بگیرد.

وی به تلاش‌های صورت گرفته برای مقابله با ترانزیت مواد مخدر در استان بوشهر اشاره کرد و اذعان داشت: پلیس استان بوشهر گام‌های مهمی در زمینه مقابله با توزیع و پخش و ترانزیت و انتقال مواد مخدر برداشته است و کشفیات بسیار خوبی حاصل شده است.

جانشین فرمانده انتظامی استان بوشهر اضافه کرد: در سال جاری تلاش شده است تا فضا برای سوداگران ناامن شود و در این راستا از ابتدای امسال تاکنون بیش از سه تن مواد مخدر در استان کشف شده است که نسبت به سال گذشته شاهد افزایش دو برابری هستیم.

وی خاطرنشان ساخت: پلیس مبارزه با مواد مخدر فعالیت شبانه‌روزی در راستای تدابیر سلسله مراتب فرماندهی ناجا مبنی بر برخورد با قاچاقچیان دارد و فعالیت‌های سوداگران به صورت شبانه‌روزی رصد می‌شود و برخورد قاطعی با آنها انجام می‌شود.

رزمی تاکید کرد: اقدامات پلیس مبارزه با مواد مخدر در استان بوشهر و انجام برنامه‌های اطلاعاتی و عملیاتی سبب شده است تا شاهد تغییر مسیر قاچاقچیان مواد مخدر از استان بوشهر باشیم.

افزایش دو برابری کشفیات مواد مخدر در استان بوشهر

معاون سیاسی و امنیتی استاندار بوشهر نیز در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به اقدامات صورت گرفته برای مقابله با مواد مخدر در استان، اظهار داشت: اقدامات پیشگیرانه نقش بسیار مهمی در مقابله با مواد مخدر دارد و باید با برنامه‌ریزی مناسب در این زمینه حرکت کنیم.

فتح‌الله حقیقی از افزایش دو برابری کشفیات مواد مخدر در استان بوشهر طی سال جاری خبر داد و اضافه کرد:‌ متولیان امر مقابله با مواد مخدر در استان بوشهر تلاش‌های بسیار زیادی داشته اند و شاهد کشفیات بالایی در زمینه مواد مخدر هستیم.

وی بر لزوم آگاه سازی خانواده‌ها و جوانان برای پیشگیری از مواد مخدر تاکید کرد و بیان داشت: سازمان‌های مردم نهاد نیز نقش بسیار مهمی در مبارزه و بهبود افراد آسیب دیده که باید حمایت شوند و شاهد گسترش فعالیت‌های آنها در این زمینه باشیم.l

مهر

 

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false