گسترش دامنه عملیات‌ها علیه شهر «دوما» | پایگاه خبری تحلیلی چغادک نیوز
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳  
false
true
گسترش دامنه عملیات‌ها علیه شهر «دوما»

نیروهای ارتش سوریه در حالی عملیات خود علیه شهر «دوما» در ریف دمشق را توسعه دادند که در کنار این نیروها، عناصر مسلح نادم و جدا شده از گروه‌های تروریستی نیز به چشم می‌خورد.

به گزارش "چغادک نیوز"، یگان‌های ارتش سوریه دامنه عملیات خود اطراف شهر «دوما»، مهمترین پایگاه گروه‌های تروریستی مسلح از جمله «جیش الاسلام» به سرکردگی «زهران علوش» در غوطه شرقی دمشق را توسعه دادند.

بنابر گزارش‌ها عملیات‌هایی که محورهای تل کردی و الریحان، اطراف شهر دوما را در برمی‌گرفت، شب گذشته توسعه یافتند تا منطقه «ضاحیه الاسد» در فاصله بسیار نزدیک با دوما را نیز در برگیرد، این درحالی است که مزارع همجوار شهر دوما که تنها چند کیلومتر با مرکز شهر فاصله دارند، شاهد درگیری‌های بسیار شدید بین ارتش سوریه و گروه‌های مسلح است.

این گزارش‌ها تاکید می‌کند که تاکتیک ارتش سوریه در این منطقه آزادسازی نقطه به نقطه و کاهش سیطره گروه‌های مسلح بر مزارع مناطق اطراف ریف دمشق و در هم شکستن خطوط دفاعی و واداشتن آنها به عقب‌نشینی به پشت خطوط مقدم و استفاده از مناطق آزاد شده جهت آوردن فشار بیشتر بر شهر دوما متمرکز بوده تا هدف اصلی یعنی تامین امنیت دمشق فراهم شود.

اما مهمترین تحول میدانی جاری در عملیات‌های ارتش سوریه در مناطق مختلف اطراف شهر دوما مشارکت گروه داوطلب مردمی موسوم به «جیش الوفاء» یا «گردان یرموک» است که اعضای آن را عناصر مسلح نادمی تشکیل می‌دهند که از گروه‌های تروریستی مسلح جدا شده و تصمیم به مبارزه با گروه‌های تروریستی از جمله «جیش الاسلام» در کنار ارتش سوریه گرفته‌‌اند.

اهمیت حضور این گروه از عناصر مسلح نادم در این امر نهفته است که دارای اطلاعات گسترده و دقیق از گروه‌های مسلح تروریستی منطقه و نقاط تمرکز و فعالیت‌های آنها هستند.

به این ترتیب اعضای تشکیل دهنده جیش الوفاء را افرادی با مهارت و کارآمدی نظامی و اطلاعات میدانی بالا تشکیل می‌دهند، از جمله اینکه آنها از تاکتیک‌های گروه‌های مسلح در منطقه غوطه شرقی دمشق به خوبی آگاه هستند و این امر کمک بسیاری به ارتش سوریه در این منطقه می‌کند.

اما در عرصه میدانی عملیات‌های ارتش سوریه اطراف شهر دوما برای چهارمین روز متوالی امروز (یک‌شنبه) نیز با تمرکز بر محور «ضاحیه الاسد» ادامه یافت، در حالی ‌که درگیری‌ها در محورهای تل کردی و مزارع الریحان و اردوگاه آوارگان فلسطینی «الوافدین»‌ نیز با پیشروی ارتش سوریه همچنان ادامه دارد.

 
منبع: فارس

 

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false