با توافقی که بتواند انجام بگیرد موافقم، البته توافق بد نه / طرف مقابل زیاده‌خواهی و باج‌خواهی می‌کند | پایگاه خبری تحلیلی چغادک نیوز
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳  
false
true
با توافقی که بتواند انجام بگیرد موافقم، البته توافق بد نه / طرف مقابل زیاده‌خواهی و باج‌خواهی می‌کند

در سالروز بیعت تاریخی فرماندهان و کارکنان نیروی هوایی ارتش با امام راحل (ره) در نوزدهم بهمن سال ۱۳۵۷، جمعی از فرماندهان و کارکنان نیروی هوایی و قرارگاه پدافند هوایی ارتش جمهوری اسلامی با حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی دیدار کردند.

به گزارش "چغادک نیوز"، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری، در سالروز بیعت تاریخی فرماندهان و کارکنان نیروی هوایی ارتش با امام راحل (ره) در نوزدهم بهمن سال ۱۳۵۷، جمعی از فرماندهان و کارکنان نیروی هوایی و قرارگاه پدافند هوایی ارتش جمهوری اسلامی با حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی دیدار کردند.

رهبر معظم انقلاب در بخشی از سخنان خود پیرامون مذاکرات فرمودند: بنده با توافقی که بتواند انجام بگیرد موافقم، البته توافق بد نه. ما هم معتقدیم توافق نکردن بهتر از توافق بد است. توافقی بد است که به ضرر منافع ملی و تحقیر ملت بزرگ و با عظمت ایران است.

رهبر انقلاب خاطرنشان کردند: مذاکره کنندگان ما تلاش می‌کنند که حربه تحریم را از دست دشمن بگیرند، اگر توانستند که چه بهتر؛ اگر نتوانستند همه بدانند راه‌های فراوانی در کشور هست که این حربه را کُند می‌کند.

مقام معظم رهبری افزودند: دشمنی آمریکا با اصل انقلاب و با مردم ایران بوده و هست، آمریکایی‌ها در تحلیل حوادث منطقه و به خصوص ایران دچار خطای راهبردی و محاسباتی هستند.

حضرت آیت الله خامنه‌ای تصریح کردند: طرف ایرانی طبق منطق مذاکره عمل کرده و کارهای بزرگی را به اقتضای مذاکره انجام داده، طرف مقابل غیرمنطقی است، زیاده‌خواهی و باج خواهی می‌کند، حق مسئولین ماست که در این زمینه‌ها ایستادگی کنند و دارند ایستادگی نیز می‌کنند.

رهبر معظم انقلاب افزودند: ملت ایران زیربار زیاده خواهی و زورگویی نخواهد رفت، ما با پیشرفت کاری که مسئولین دولتی شروع کردند و واقعا هم دارند تلاش می‌کنند موافقیم، اگر به یک توافق خوب هم برسد موافقیم.

ایشان خاطرنشان کردند: ملت ایران نیز با توافقی که در آن عزت و احترامش حفظ شود موافقت خواهد کرد، بلاشک باید تکریم و حرمت ملت ایران و مسئله اساسی یعنی پیشرفت ملت ایران محفوظ بماند.

حضرت آیت الله خامنه‌ای افزودند: این حرف را که می‌گویند در یک برهه درباره "اصول کلی" توافق شود و بعد درباره جزئیات نمی‌پسندیم، با تجربه‌ای که از طرف مقابل داریم این را وسیله‌ای برای بهانه گیری‌های پی در پی در جزئیات خواهند کرد، اگر توافق می‌کنند درباره کلیات و جزئیات در یک جلسه واحد تصمیم بگیرند.

رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند: همه آنچه بین مسئولین ما و طرف مقابل قرارداد بسته می‌شود باید روشن، واضح و غیرقابل تفسیر و تاویل باشد.

ایشان تاکید کردند: اینجور نباشد که باز طرف مقابل که با دبه کردن و چک و چانه کار خود را پیش می‌برد، بتواند سر قضایای گوناگون بهانه گیری کند.

رهبر انقلاب در بخش دیگری از بیانات خود به یوم الله ۲۲ بهمن اشاره کردند و فرمودند: در ۲۲ بهمن ملت نشان خواهد داد کسی که بخواهد ملت ایران را تحقیر کند با ضربه متقابل ملت مواجه خواهد شد. اگر عزت بود امنیت و پیشرفت نیز عملی است. عزت ملی باید محفوظ بماند و مسئولین این را می دانند.

مشروح خبر و تصاویر تکمیلی از این دیدار متعاقباً منتشر خواهد شد.

برای دیدن فیلم اینجا کلیک کنید.

 

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false