از سهم قلعه‌نویی و مایلی‌کهن تا رکورد ۵ ساله استقلال | پایگاه خبری تحلیلی چغادک نیوز
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳  
false
true
از سهم قلعه‌نویی و مایلی‌کهن تا رکورد ۵ ساله استقلال

هر چند استقلال سابقه ۴ شکست پیاپی برابر پیکان را در کارنامه خود دارد، اما خودروسازان ۴سال و ۸ ماه و ۲۰ روز است در حسرت گرفتن امتیاز از استقلال مانده‌اند.

به گزارش "چغادک نیوز"، استقلال و پیکان برای بیست و دومین بار در تاریخ لیگ برتر امروز (یکشنبه) از ساعت ۱۷:۱۰ مقابل یکدیگر قرار می‌گیرند. آبی‌ها با امیر قلعه‌نویی پس از گرفتن ۱۰ امتیاز از راه‌آهن، استقلال صنعتی، سپاهان و سایپا در نیم‌فصل دوم دنبال ۱۳ امتیازی شدن هستند.
پیکان هم با استقلالی‌های سابق خود، مهدی رحمتی، احمد جمشیدیان، جی‌لوید ساموئل و سیاوش اکبرپور و البته سرمربیگری صمد مرفاوی در پی متوقف کردن ارتش آبی‌هاست.

پیکانی که ۱۱ بار راهی تعمیرگاه شده
استقلال تیم سوم جدول، پیش از این ۱۱ مرتبه پیکان را طی ادوار گذشته راهی تعمیرگاه کرده و در مقابل خودروسازان ۶ مرتبه از استقلال ۳ امتیاز کامل بازی‌ها را گرفته‌اند.

قابل تامل این‌که طی ۲۱ بازی قبل ۶۰ گل از خط دروازه‌های دو تیم گذر کرده که در نوع خود جالب توجه است  در این میان استقلالی‌ها ۳۷ بار و پیکان ۲۳ مرتبه به گل رسیده‌اند که البته ۲ گل از مجموع ۶۰ گل را استقلالی‌ها اشتباهاً وارد دروازه خود کرده‌اند.

امضای پورحیدری پای ورقه برد اول
اولین برخورد دو تیم در لیگ برتر ۱۲ سال و ۱۱ ماه و ۲۱ روز قبل به وجود آمد، آنجا که در هفته دوازدهم لیگ نخست استقلال با گل‌های سیروس دین‌محمدی، فراز فاطمی و مجاهد خذیراوی تک‌ گل حسن استواری را بی‌اثر کرد. دوشنبه ۲۹ بهمن ماه سال ۸۱ حمید علی‌دوستی روی نیمکت هدایت پیکان نشسته بود و سرمربی استقلال منصور پورحیدری کهنه‌کار بود.

از سهم قلعه?نویی و مایلی?کهن تا رکورد 5 ساله استقلال

ژنرال تلافی شکست زرینچه را سر مایلی‌ درآورد
پیکان اولین بار سه‌شنبه ۱۶ اردیبهشت ماه سال ۸۲ استقلال را با یک گل شکست داد. سه‌شنبه ۱۶ اردیبهشت ماه سال ۸۲ بود که یک خارجی (رامیز محمداف) دروازه استقلال را باز کرد. جالب این‌که اولین شکست آبی‌ها مقابل پیکان به اسم جواد زرینچه ثبت شد که چند روزی سرمربی بود.
استقلالی‌ها برای این‌که شکست مذکور را جبران کنند، هر دو بازی رفت و برگشت لیگ سوم را انتظار کشیدند تا پس از دو تساوی در بازی رفت لیگ چهارم (هفته ۱۱) حریف را ۲بریک شکست دهند. آن هم در شرایطی که سرمربی آبی‌ها امیر قلعه‌نویی بود و مرد شماره یک کادر فنی حریف محمدمایلی‌کهن.

۴ شکست پی‌درپی به نام آبی‌ها
استقلال ۶ مرتبه برابر پیکان به در بسته خورده تا دست خالی میدان مسابقه را ترک کند. جالب این‌که در این میان ۴شکست آبی‌‌ها پی‌درپی در لیگ‌های ششم و هفتم به ثبت رسیده است. خودروسازان در بازی‌های رفت و برگشت لیگ هفتم ۳بر۲ و ۲بریک استقلالی‌ را شکست دادند که مرتبه اول شادروان ناصر حجازی را روی نیمکت خود داشت و دفعه دوم فیروز کریمی را.
آنها پیش از این در لیگ ششم هم با مرفاوی (یک بر صفر و ۲بر یک) شکست مقابل ساموئل دارابینیان ارمنی و تیمش را تجربه کرده بودند.

از سهم قلعه?نویی و مایلی?کهن تا رکورد 5 ساله استقلال

از گل به خودی‌های طالب‌لو و صادقی تا یک رکورد ۵ساله
این‌که از بین ۶۰ گل بازی‌های پیکان و استقلال دوتای آنها با اشتباه وحید طالب‌لو و امیرحسین صادقی وارد دروازه آبی‌ها شده یک نکته است و این‌که خودروسازان  4سال و ۸ ماه و ۲۰ روز است در حسرت گرفتن امتیاز از استقلال مانده‌اند، نکته‌ای دیگر.

بله! آخرین بار پیکان با حمید درخشان در هفته ۳۴ لیگ نهم موفق شد استقلال را یک-یک متوقف کند و از تساوی ۲۹ اردیبهشت ماه سال ۸۹ دو تیم نزدیک به ۵ سال می‌گذرد. جالب این‌که آن روز رضا محمدی گلر آبی‌ها مصدوم شد تا وحید طالب‌لو در دقیقه ۲۷ جایگزین او شود. پس از آن بود که پژمان منتظری (۳۳) استقلال را از خودروسازان پیش انداخت تا این‌که در دقیقه ۸۳ طالب‌لو به اشتباه دروازه خودی را باز کرد.

آبی‌ها در بازی یاد شده حنیف عمران‌زاده، خسرو حیدری و هاشم بیگ‌زاده را هم از جمع بازیکنان فعلی خود به همراه داشتند.

پس از آن تساوی دو تیم استقلال به ترتیب ۳برصفر (رفت لیگ ۱۰) ۳بریک (برگشت لیگ ۱۰) ۲برصفر (رفت لیگ ۱۲) ۳ بر صفر (برگشت لیگ ۱۲) و ۳برصفر (رفت لیگ جاری) پیکان را شکست داد و امتیازی به حریف نداد.

مشرق

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false