چرا سازمان‌غذا متخلفان پرونده‌پالم را معرفی‌نمی‌کند؟ | پایگاه خبری تحلیلی چغادک نیوز
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳  
false
true
چرا سازمان‌غذا متخلفان پرونده‌پالم را معرفی‌نمی‌کند؟

نزدیک به یک ماه از دستور دادستانی تهران به سازمان غذاودارو مبنی بر انتشار اسامی کارخانجات لبنی متخلف که به طور غیرقانونی در محصولات خود از روغن پالم استفاده کردند می‌گذرد اما هنوز ترتیب اثری به دستور مرجع قضایی داده نشده است.

به گزارش "چغادک نیوز"، مصطفی ترک همدانی وکیل دادگستری و یکی از شاکیان پرونده روغن پالم، گفت: ۲۴ دی ماه امسال شعبه ۱۵ دادسرای کارکنان دولت طی نامه‌ای با قید فوریت سه روز پس از ابلاغ به معاونت غذا و دارو وزارت بهداشت، درمان و علوم پزشکی دستور داد اسامی کارخانجات متخلف محصولات لبنی که در آن به طور غیر‌قانونی از روغن پالم استفاده شده است را به اطلاع و آگاهی عموم رسانیده و نتیجه را به شعبه بازپرسی گزارش دهد.

وی اضافه کرد: نزدیک به یک ماه از این دستور قضایی می‌گذرد و با وجود اینکه نامه شعبه ۱۵ دادسرای کارکنان دولت به سازمان غذاودارو رسیده و در دبیرخانه این سازمان ثبت شده اما تا کنون این سازمان از دستور قضایی تبعیت نکرده است.

۲۹ دی ماه امسال رسول دیناروند رییس سازمان غذاودارو در واکنش به دستور بازپرس پرونده روغن پالم مبنی بر انتشار اسامی کارخانجات متخلف اظهار داشت: ما همواره مسئله متخلفان را اطلاع رسانی می‌کنیم، فرآورده‌هایی که قاچاق یا تقلبی هستند یا فرآورده‌هایی که باید از سطح بازار جمع شوند را نیز اطلاع رسا نی می‌کنیم.

وی  قضیه پالم را مقداری متفاوت دانست و اظهار داشت: پالم از دید ما تخلفی بود که وزارت بهداشت با آن برخورد کرد اما ما فکر کردیم در آن شرایط اطلاع رسانی موضوع پالم ممکن است فراتر از آن جرمی که اتفاق افتاده زیان ایجاد کند.

دیناروند عنوان کرد: تصور کردیم دستگاه‌های مسئول اطلاع باید پیدا کنند بنابراین ما به تمام دستگاه‌هایی که مسئولیت داشتند فهرست متخلفان را اعلام کردیم و هم دستگاه قضایی، هم مجلس و هم دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی کشور لیست را در اختیار دارند؛ اگر دستگاه‌های مربوطه صلاح می‌دانند اطلاع رسانی می‌شود.

رییس سازمان غذا و دارو وی در ادامه افزود: اگر چنین نظری را بازپرس شعبه ۱۵ دادسرای کارکنان دولت دارد حتماً انجام می‌شود و مشکلی برای اعلام لیست اسامی متخلفان  وجود ندارد و نگران اعلام اسامی متخلفان نیستیم و در اسرع وقت اعلام می‌کنیم، البته باید به صورت مکتوب و رسمی نظر دادستان را دریافت کنیم.

 
منبع: تسنیم

 

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false