مشکلات اختلاس سه هزار میلیاردی برای شاهین بوشهر | پایگاه خبری تحلیلی چغادک نیوز
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳  
false
true
مشکلات اختلاس سه هزار میلیاردی برای شاهین بوشهر

اینجا دایی مقصر است در شاهین بوشهر هم دایی مقصر بود؟ داستان ۱۰۰ میلیون تومان شاهین بوشهر و آه هواداران آن تیم را فراموش کرده ای؟ حرفهای جمشیدی مدیرکل ورزش بوشهر در برنامه ۹۰ یادمان نرفته…

به گزارش "چغادک نیوز"،  اینجا دایی مقصر است در شاهین بوشهر هم دایی مقصر بود؟ در داماش هم او مقصر بود؟ در پیکان هم دایی مقصر بود؟ داستان ۱۰۰ میلیون تومان شاهین بوشهر و آه هواداران آن تیم را فراموش کرده ای؟ حرفهای جمشیدی مدیرکل ورزش بوشهر در برنامه ۹۰ یادمان نرفته. اصلا دقت کرده اید هر تیمی هم می رود یک بلایی سر عواملش می آید؟ شاهین که بخاطر مشکلات اختلاس ۳هزار میلیاردی اسپانسرش را از دست داد.

اینها بخشی از صحبت های سیدجواد منافی در خصوص شرایط پرسپولیس و شکست‌های این تیم بود که در زیر متن کامل آن را می خوانید :

 نظرات در مورد باخت‌های پرسپولیس چیست؟

باختن پرسپولیس و ناکامی این تیم همواره مرا آزار می دهد و فرقی نمی کند در این تیم باشم یا نباشم. متاسفانه کسانی که با شعار و مصاحبه خودشان را به این تیم رساندند حالا توانایی شان رو شده و با دست و پا زدن و فرافکنی می خواهند مردم را فریب دهند. غافل از اینکه مردم فریب این فرافکنی ها را نمی خورند.

منظورتان کدام فرافکنی هاست؟

قبل از آمدن به پرسپولیس می گفتند با همین تیم می شود قهرمان شد و دوای درد پرسپولیس فقط من هستم. بعد که انتخاب شدند حتی مجال ندادند کادر سابق وسایلشان را از درفشی فر بردارند و دوان دوان خود را رساندند. همان روزها رییس هیات مدیره باشگاه می گفت دایی را برکنار کردیم تا فرصت قهرمانی از دست نرود. یعنی این آقا قرار بود تیم را قهرمان کند. کم کم بهانه ها شروع شد. تیم بدبسته شده بود و نفرات به درد نمی خوردند. دربی را که بردند بلافاصله گفتند دایی در این برد سهمی ندارد و من مزد تلاشم را گرفته ام. می گفت من آمده ام کار خود را انجام دادم و دیگر نتایج تیم که به دایی ربطی ندارد. ما فلسفه جداگانه ای داریم. او با سلیقه خودش تیم را بسته و بعد از آن که من آمدم، کار به شکل دیگری پیش رفته و من کار خودم را انجام داده ام. در کل عقیده ام این است که کسی که کار و تلاش می‌ کند مزد زحماتش را می‌ گیرد. باخت ها که شروع شد دوباره یاد دایی وتیم بستن او افتادند و گفتند در نیم فصل جبران می کنیم و یارگیری ما را ببینید. حالا هم که داریم می بینیم. اتفاقا در دربی روی درخشش بازیکنانی مثل عالیشاه و طارمی که می گفتند بازیکن دایی هستند برنده شدند اما در بردها دایی غریبه و درباخت ها نه شریک که مقصر اصلی است. یکی هم نمی پرسد اگر قرار بود تا قیام و قیامت دایی پاسخگو باشد تو چرا آمدی؟

یعنی شما معتقدید یارگیری آنها خوب نبوده است؟

یکی از بازیکنانی که در نیم فصل به تیم پرسپولیس پیوست دو سال قبل در اردوی تیم ما حاضر شده بود. همان روز اول دایی عذرش را خواست. همین دیروز هم جمشید شاه محمدی درباره اش حرفهایی زد که جای تامل و بررسی دارد. اینک کدام کارنامه و عملکرد این بازیکن را دیده اند که جذب پرسپولیس شده است؟ بازیکن برزیلی شان هم که الحمدالله کپی برابر اصل رونالدو است! بعد از رو هم نمی روند و می گویند اگر اول فصل ما تیم را بسته بودیم بهتر می بستیم. حق هم دارند. اگر آنها می بستند ۶ تا از همان بازیکن بدون کارنامه و ۷ تا دی کارمو ببخشید همین برزیلی تازه کارشان می گرفتند. تا کجا می خواهید با این حرفها جلو بروید؟ به قول کی‌روش عباس آقا هم می تواند کاری را که تادئو مقابل ذوب آهن می کرد را انجام دهد.

 درخشان گفته بود لیست مورد نظر او جذب نشده …

این دیگر از آن حرفهاست. مثلا توقع داشته آندرانیک تیموریان بیاید پرسپولیس؟ مثل این می ماند که بگوییم کریم باقری قرار بوده برود استقلال. حدادی فر اول فصل که نقل و انتقالات راحت تر بود ذوب آهن اجازه جدایی اش را نداد حالا در نیم فصل می خواستند او را جذب کنند؟ قوچان نژاد را کجای دلم بگذارم که او را می خواستند؟ دایی اول فصل بازیکنان خود پرسپولیس را خواست برایش نگه نداشتند. سید جلال و خلعتبری و پولادی که حفظ شان راحت تر از جذب قوچان نژاد و آندو بود. همین حدادی فر را خواست نگرفتند. عبدالله کرمی بازیکن آزاد بود فلان فرد از باشگاه مانع از جذبش شد و حالا هم خدا خوب جواب همان آقا و دار و دسته اش را داد. کسی که در همان جلسه اول هیات مدیره علیه دایی و تیمش موضع داشت و خدا را شکر امیر عابدینی همه چیز را برملا کرد. راستی صحبت امیر عابدینی شد. این روزها که برخی دم از دلسوزی برای پرسپولیس می زنند یاد یک مصاحبه تاریخی عابدینی افتادم که با یکی از روزنامه‌ها داشت و از تبانی یک عده با عرب ها علیه پرسپولیس حرف زده بود. بگذریم.

 پس اعتقاد دارید آن لیست مدنظر کادر فنی پرسپولیس اصلا قابل جذب نبود.

نه چرا باید باشد؟ نه در نیم فصل که اول فصل هم قابل جذب نبود. مثل این است که بگوییم مسی و رونالدو و گرت بیل را می خواهیم بعد اعلام کنیم باشگاه نفرات مدنظرمان را نگرفت. شما نگاه کنید آنها جعفرپور، خالقی فر، میر دورقی، علیپور، حاتمی، تادئو، گابریل و هماهمی را گرفته اند. اگر خوب هستند که باید تیم را تقویت کنند اگر هم بد هستند چرا برایشان هزینه کرده اند؟ ما بازیکنی مثل طارمی را با ۱۵۰ میلیون تومان جذب کردیم، قیمت تادئو برای یک و نیم فصل ۴۵۰هزار دلار است. یعنی یک نیم فصل او ۱۵۰ هزار دلار با دلار ۳۵۰۰ تومانی می شود ۵۲۵میلیون تومان. جعفرپور با رضایت نامه اش برای یک نیم فصل ۲۵۰ میلیون آب خورده بعد خودشان او را در لیست مازاد می گذارند. واقعا کسی نیست به این خریدها توجه کند.کسی نیست برود از جمشید شاه محمدی بپرسد دارد از چه چیزی می نالد و چرا می گوید فلان بازیکن آرزو داشت در پیکان بازی کند بعد با قرارداد مالی فلان میلیون تومانی آمده پرسپولیس.آقایانی که اول فصل تعهد مضاعف امضا کرده بودند انگار سوابق خودشان یادشان رفته و تعهدشان را هم زیر پا گذاشته اند.

 انگار دل پری دارید…

نمی خواستم حرف بزنم اما این آقا شورش را در آورده. هر وقت می برد گواردیولاست و کسی را نمی شناسد هرگاه می بازد همه مقصرند الا خودش. یک بار پیدا کنید گفته باشد من مقصرم. همیشه یا علی دایی مقصر است یا بازیکنان یا اشتباهات فردی یا مصدومیت ها و محرومیت ها. اینجا دایی مقصر است در شاهین بوشهر هم دایی مقصر بود؟ در داماش هم او مقصر بود؟ در پیکان هم دایی مقصر بود؟ داستان ۱۰۰ میلیون تومان شاهین بوشهر و آه هواداران آن تیم را فراموش کرده ای؟ حرفهای جمشیدی مدیرکل ورزش بوشهر در برنامه ۹۰ یادمان نرفته. اصلا دقت کرده اید هر تیمی هم می رود یک بلایی سر عواملش می آید؟ شاهین که بخاطر مشکلات اختلاس ۳هزار میلیاردی اسپانسرش را از دست داد، داماش که معلوم نشد قویدل کجا رفت حالا در پرسپولیس هم تا آمد سیاسی را فرستادند اوین! من نمی دانم چرا این خود بزرگ بینی های آنها هم تمامی ندارد. مدام هم می گوید من پرسپولیس را قهرمان کردم.

 یعنی او پرسپولیس را قهرمان نکرده است؟

سال ۷۵ که استانکو تیم را قهرمان کرد. سال ۷۶ هم پرسپولیس از ۲۵ بازی ۴۹ امتیاز گرفته بود و با ۵۲ امتیاز قهرمان می شد. ۵ بازی آخر استانکو رفت و او سرمربی شد. پرسپولیس در ۵ بازی سه امتیاز می خواست. این می شود قهرمانی؟ چطور حالا می گویند هر کس تیم را ابتدای فصل بسته باید پاسخگو باشد اما آنجا نمی گفت استانکو که تیم را بسته و همه راه قهرمانی را پیموده عامل قهرمانی است؟ او به عنوان سرمربی هیچ جامی برای پرسپولیس نیاورده و بهترین تیم ما که سال ۷۳بود و خودم هم بازی می کردم را مقابل استقلال نابود کرد. تیمی که بیش از ۵۰ گل در۲۲ بازی زده بود را مقابل استقلال و در حالی که دو بر صفر پیش بود به ناکامی رساند. آنجا جرات هیچ تعویضی نداشت. یادم هست من تازه تصادف کرده بودم و روی تخت بیمارستان بودم و حرص می خوردم. اخیرا هم گفته در آن بازی یک بازیکن را تعویض کردم که کم کاری کرد! در حالی که اصلا تعویض نکرده بود. مثل همین حالایش که می گوید قبل از رفتن به تعطیلات از بحران خارج شده بودیم. سه باخت پیاپی داده می گوید از بحران خارج شده ایم.

با این وضعیت پرسپولیس در آسیا چه می کند؟

پیشگو نیستم اما آرزویم موفقیت این تیم است. هم پرسپولیسی ام و هم این تیم نماینده ایران در آسیاست. من مثل آنها نیستم که در شبکه دو هرهر و کرکر می خندیدند و می گفتند مقابل آرژانتین آبکش می شویم. من مثل آنهایی نیستم که عابدینی گفته بود بخاطر منافع خودشان پرسپولیس را به عربها فروختند. می دانم کار سخت است اما دعا می کنم پرسپولیس موفق باشد. وقتی تنها دفاع چپ تیم را در لیست مازاد قرار می دهند و به جایش بازیکن بی کارنامه می گیرند چه باید گفت؟ چه می شود کرد غیر از دعا؟

 به نظرت تادو می تواند شرایط بهتری پیدا کند؟

امیدوارم .چون به هر حال دارد ارز مملکت را بیرون می برد. البته چیزی که من در بازی اول دیدم نگران کننده بود. کسی که فوتبالیست است در ۵۰ سالگی هم از روی پا به توپ شدنش می شود متوجه شد. به نظرم اگر نتوانسته بودند مهاجم خوب به خدمت بگیرند می شد به طارمی و عباس زاده و هادی نوروزی اعتماد کرد. رضا نوروزی هم رفته رفته آماده می شود. الان برای اثبات خریدشان ناچارند تادئو را بازی دهند و یکی مثل عالیشاه بیرون می ماند.

 در اصفهان شعارهایی مثل «حیاکن و رها کن» و «تادو دی کارمو» سر داده شد. نظرتان چیست؟

نمی دانم. (مکث) بگذریم. بعضی ها دو دستی صندلی شان را چسبیده اند.

 به عنوان سوال پایانی. انگار یکی از دوستان دایی قصد داشته پرسپولیس را با ۵۰۰ میلیارد بخرد و عابدینی گفته کسی که این رقم را می خواهد بپردازد چیزی از تجارت نمی داند.

نظر عابدینی محترم است اما اولا که طرف پشیمان شده و درثانی کسی که از ۱۶ سالگی کار کرده و ۱۹ کارخانه و شرکت در ایران و خارج دارد و ۱۲۰۰ قلم کالا تولید می کند و همه دارایی اش از همین بیزنس است حتما از تجارت خیلی چیزها می فهمد. او یک کتابچه ۳۰۰ صفحه ای تحقیقات و تحلیل در این مورد جمع آوری کرده بود و نشان می داد خیلی با برنامه می خواهد وارد شود. ضمنا ۵۰۰ میلیارد برای خرید نبود بلکه بخشی از آن بابت هزینه ها بود. حالا هم که نیامده و بقیه حرفها بی فایده است.

 

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false