واکنش‌های بین‌المللی به سوزانده شدن خلبان اردنی | پایگاه خبری تحلیلی چغادک نیوز
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳  
false
true
واکنش‌های بین‌المللی به سوزانده شدن خلبان اردنی

انتشار فیلم سوزانده شدن خلبان اردنی با واکنش های تند بین المللی مواجه شده است.

به گزارش "چغادک نیوز"، انتشار تصاویر و فیلم مربوط به زنده سوزاندن معاذ الکساسبه خلبان اردنی توسط گروه داعش با موجی از واکنش های داخلی و بین المللی مواجه شده است.

بنا بر اعلام پایگاه خبری العهد لبنان، مسئولان اردن در واکنش به این اقدام ساجده الریشاوی و زیاد الکربولی دو نفر از اعضای وابسته به القاعده و داعش را صبح امروز اعدام کردند. همچنین سه روز در اردن عزای عمومی اعلام شده است.

هزاران نفر از شهروندان اردنی با برپایی تظاهراتی در امان و الکرک خشم خود را از جنایات داعش ابراز کردند و خواهان واکنش شدید به این اقدام شدند.

المیادین گزارش داد: اعضای شورای امنیت با اجماع اعدام خلبان اردنی را محکوم کردند. پایگاه خبری المسله نیز اعلام کرد: «حیدر العبادی» نخست وزیر عراق شب گذشته ضمن محکوم کردن جنایت اخیر داعش از ائتلاف مقابله با داعش خواست که این گروه تروریستی را هدف حملات شدید قرار دهند.

«مسعود بارزانی» رئیس اقلیم کردستان عراق نیز همبستگی و همدردی خود را با اردن و خانواده خلبان اردنی ابراز کرد.

النشره نیز گزارش داد: وزارت امور خارجه مصر در بیانیه ای اعلام کرد: کشته شدن معاذ الکساسبه اقدامی وحشیانه بود که با ارزش های دین مبین اسلام و تمامی ادیان آسمانی تناقض دارد. مصر به شدت این جنایت را محکوم می کند.

«عبدالفتاح السیسی» رئیس جمهوری مصر نیز بر حمایت قاهره از اردن در شرایط حساس کنونی تاکید کرد.

«سلیم الجبوری» رئیس پارلمان عراق نیز ضمن تسلیت به خانواده خلبان اردنی و مردم این کشور گفت: عراق و اردن در مبارزه با داعش در یک صف واحد قرار دارند.

قطر نیز که یکی از حامیان اصلی مالی و تبلیغاتی گروه های تروریستی همچون القاعده به شمار می رود با مردم و دولت اردن ابراز همدردی کرد.

وزارت امور خارجه لبنان نیز کشته شدن خلبان اردنی را محکوم و ابراز امیدواری کرد که تمام جنایات گروه های افراطی همچون داعش در سطح جنایات ضد بشری تلقی شود.

سودان و تشکیلات خودگردان فلسطین نیز جنایت جدید داعش را محکوم کردند. کاخ سفید نیز به نقل از «باراک اوباما» رئیس جمهوری آمریکا اعلام کرد که جنایت اخیر داعش اقتضا می کند که جامعه جهانی تلاش های خود را برای نابودی این گروه افزایش دهد.

«دیوید کامرون» نخست وزیر انگلیس نیز در صفحه اجتماعی توئیتر گفت: اعدام خلبان اردنی عزم ما را برای مقابله با داعش شدت خواهد بخشید.

«فرانسوا اولاند» رئیس جمهوری فرانسه نیز در بیانیه ای ضمن محکوم کردن اعدام وحشیانه خلبان اردنی به خانواده و ملت اردن تسلیت گفت.

پایگاه الوفاق نیز گزارش داد که جمعیت الوفاق بحرین در بیانیه ای جنایت وحشیانه داعش را محکوم کرد. در این بیانیه آمده است: این جنایت وحشتناک ثابت می کند که تروریسم به هیچ دین و هویتی وابسته نیست و دشمن انسانیت است.

در ادامه بیانیه گفته شده است: این جنایت جنایتی علیه تمامی مسلمانان، اعراب و انسانیت محسوب می شود.

 
منبع: مهر

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false