×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳  
false
true
امام جمعه موقت تهران: اصلاح بدحجابی از اصلاح مفاسد گسترده زمان شاه سخت‌تر نیست/ صفایی بوشهری: جهان در آستانه تحولی عظیم است

مراسم سی و ششمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، امروز در حسینیه عاشقان ثارالله بوشهر با حضور مردم و مسؤولان برگزار شد.

به گزارش "چغادک نیوز"،به نقل از "منبری ها" مراسم سی و ششمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، صبح امروز در حسینیه عاشقان ثارالله بوشهر با حضور آیت الله صفایی بوشهری نماینده ولی فقیه در استان وامام جمعه بوشهر، مصطفی سالاری استاندار بوشهر، سردار فتح الله جمیری فرمانده سپاه امام صادق(ع) استان بوشهر و سایر مسؤولان استانی برگزار شد.

آیت الله محمدعلی موحدی کرمانی امام جمعه موقت تهران به عنوان سخنران ویژه این مراسم ضمن تبریک این ایام، با اشاره به درس‌های گران‌قدر انقلاب اظهار داشت: لازمه درس گرفتن از این انقلاب مقدس، فراموش علل و اهداف این حادثه بزرگ است.

اصلاح بدحجابی از اصلاح مفاسد گسترده زمان شاه سخت‌تر نیست

آیت‌الله کرمانی گفت: در آن زمان امام می‌دید که در کشوری که به نام اسلام است، فرهنگ، اقتصاد، سیاست، دانشگاه‌ها و مدارس غیر اسلامی است و نظام حاکم با پررویی تمام همه‌چیز، حتی تاریخ را از اسلامیت دور می‌کند و خفقانی حاکم شده بود که آزادی بیان در آن جایگاهی نداشت.

بی تفاوتی نسبت به اوضاع بد جامعه در منطق امام خمینی(ره) پذیرفته نیست

آیت‌الله موحدی کرمانی با اشاره به جنایات رضاشاه و محمدرضا پهلوی تصریح کرد: روح بزرگ امام خمینی(ره) همچون امام حسین(ع) در آن شرایط نمی‌توانست در مقابل ستم ستمگران بی‌تفاوت باشد و بنا به وظیفه خود، باجرئت می‌گفت من این اوضاع را تغییر می‌دهم و شاه رفتنی است و آمریکا هم هیچ غلطی نمی‌کند.

امام‌جمعه موقت تهران بابیان اینکه هرکس نسبت به تغییر وضع بد جامعه بی‌تفاوت باشد، مورد عذاب الهی قرار می‌گیرد، گفت: باید گناهان، مخصوصاً گناهان اجتماعی را شناخت و با تشکیل اتاق فکر در جهت رفع آن‌ها برآییم.

آیت‌الله موحدی کرمانی افزود: اصلاح بدحجابی از اصلاح مفاسد گسترده زمان شاه سخت‌تر نیست و مردم متدین باید با منطق و سخن سنجیده نسبت به بی‌حجابی تذکر دهند و به‌عنوان یک درس از انقلاب و امام یاد بگیریم که در مقابل فساد و گناه بی‌تفاوت نباشیم.

وی در ادامه اظهار داشت: باید فضای کشور به فضای تبلیغ تبدیل شود و مسئولین و نیروهای انتظامی آمران به معروف و ناهیان از منکر را همراهی و با اراذل‌واوباش مقابله کنند.

امام‌جمعه موقت تهران بیان داشت: همان‌طور که امام توانست شاه را ساقط کند، الآن حکومت اسلامی هم باید بتواند گناهان را ساقط کند و همه ما باید به فکر علاج گناهان مختلف مثل بدحجابی، رشوه و زیرمیزی باشیم و نگذاریم که چهره کشور اسلامی زشت شود.

آیت‌الله موحدی کرمانی تصریح کرد: غارت چندهزارمیلیارد تومانی در کشور، معلول بی‌خبری مسئولان مافوق است.

امام خمینی(ره) مردم را روشن و ایمان و عشق به شهادت را در آن‌ها تزریق می‌کرد

وی با اشاره به اینکه روشنگری امام در راستای روشنگری رسول‌الله(ص)، یکی دیگر از درس‌های این انقلاب است، گفت: امام در خارج از کشور اعلامیه صادر می‌کرد و روحانیت مبارز نیز به‌عنوان بازوی امام آن‌ها را در مساجد برای مردم تبیین و آنان را کاملاً آگاه می‌کردند  و همین روشنگری امام باعث شد که مردم در تمام شهر و روستاها همزمان و متحد شعار مرگ بر شاه را سر دهند.

امام‌جمعه موقت تهران اظهار داشت: همان‌طور که امام خمینی(ره) ایمان و عشق به شهادت را به مردم تزریق می‌کرد و باعث می‌شد که صف‌های طولانی جلوی سینماها برای دیدن فیلم‌های مبتذل و به صفوف فشرده اعزام به جبهه‌ها تبدیل شود، امروز نیز خانواده‌ها و مسئولین باید ایمان و عشق را به جوانان تزریق و مسببات گمراهی آن‌ها را رفع کنند.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر و استاندار بوشهر نیز از دیگر سخنرانان این مراسم بودند که ضمن تبریک ایام دهه مبارک فجر، در خصوص تحولات منطقه و تاثیرگذاری انقلاب اسلامی ایران در سطح جهانی به ایراد سخن پرداختند.

انقلاب اسلامی ایران، انقلابی با جوهره دینی است/ جهان در آستانه تحولی عظیم است

آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری با تبریک دهه فجر پیروزی انقلاب گفت: انقلاب اسلامی ایران همانند انقلاب‌هایی که در مصر، آمریکای لاتین و حتی اروپا رخ‌داده، یک حرکت ساده و در بستر تاریخ نیست، بلکه یک تحول عظیم و بنیادین منبعث از بعثت انبیاء، دین اسلام و مکتب اهل‌بیت(ع)، در تاریخ و طلوع تمدنی جدید به رنگ خدا و اسلام است.

 

امام‌جمعه بوشهر خاطرنشان کرد: مشاهدات عینی انسان از پیشرفت‌هایی که انقلاب اسلامی برای جغرافیای ملی ما، سرزمین‌های اسلامی و حتی برای جهان داشته و آثار شگرف این انقلاب در ساختار جغرافیای سیاسی و حوزه دین در جهان، نشان از سرافرازی و پیروزی انقلابی است که از سنخ بعثت انبیاء است.

وی ادامه داد: این انقلاب مولود حرکت امام حسین(ع) در کربلا بوده و جوهره آن اسلام ناب است.

آیت‌الله صفایی بوشهری بیان داشت: تا قبل از انقلاب اسلامی ایران، تمامی طراحان و تئوریسین‌های اتاق فکر بلوک شرق و غرب، در اندیشه خود راه نمی‌دادند که یک انقلاب به رنگ خدا با محتوای دین، با رهبری یک فقیه دینی و راهبردهای دینی، رژیم طاغوتی و سرسپرده شاهنشاهی را سرنگون کند، حاکمیت دینی را در این کشور طراحی کند، معادلات سیاسی جهان را بر هم زند و در مقابل تهاجم شرق و غرب توان ایستادگی داشته باشد.

جهان در آستانه تحولی عظیم است

وی افزود: این انقلاب پدید آمد و تمامی شاخصه‌های اسلامی را به جهان اسلام و ایران عرضه کرد و تمام دشمنان اسلام و انقلاب اسلامی ایران دریافتند که در همه محاسبات خود اشتباه کرده‌اند و جهان در آستانه تحولی عظیم و تمدنی نوین به رنگ خدا است.

امام‌جمعه بوشهر تأکید کرد: هم‌اینک جهان در آستانه شکست اقتدار بلوک دیگری است و آن آمریکا، جهان سلطه و جهان صهیونیسم است.

انقلاب اسلامی ایران نقشه‌های جهان استکبار را نقش بر آب کرد

نماینده ولی‌فقیه در استان گفت: دهه فجر یوم اللهی است که کفار و تمامی جبهه ضد دین را به اقتدار اسلام آگاه ساخت و آن‌ها را از این‌که بتوانند جامعه را مدیریت سلطه‌گرانه کنند، دین هراسی کنند، اسلام سکولار و آمریکایی و انگلیسی طراحی و جامعه جهانی را به جبهه هراس و ستیز با اسلام وادار کنند و اسلام را به‌عنوان دینی در زمان‌ها و قرون گذشته معرفی کنند، ناامید کرد.

وی تصریح کرد: انقلاب اسلامی ایران، جان مجددی به محتوای اسلام و تشیع داد و این در پرتو هدایت‌های امام راحل و اسلامیت و مجاهدت مجاهدان راه خدا و مردم عزیز بوده و این انقلاب ولو در ظاهر هیچ‌چیزی نداشته باشد، اما چون خدا را دارد، پس همه‌چیز دارد.

وی در ادامه گفت: پروژه اسلام‌ستیزی، پروژه ماهوی جهان استکبار است که با تمام توان مقابله سیاسی، علمی، فرهنگی و نظامی می‌کنند، این کلام قرآن است که دشمن بر شما فشار وارد می‌آورد تا شما دین خود را کنار بگذارید.

نماینده ولی‌فقیه در استان با اشاره به بحث مذاکرات هسته‌ای خاطرنشان کرد: اگر یک تفاهم‌نامه هم نوشته شود، چیز دیگری می‌آورند و تمامی این امور بهانه‌ای است که دین را از ما بگیرند، ولی انقلاب اسلامی ایران اگر بخواهد ماندگار باشد و تمدن نوین جهانی به رنگ خدا ایجاد کند، باید دین و مکتب اهل‌بیت در آن حفظ شود.

استان بوشهر، با تمام وجود از حریم ولایت دفاع می‌کند

وی گفت: تنها راه رسیدن به هدف انقلاب، دین‌مداری، تقوا مداری، حرکت در مکتب اهل‌بیت، و در وهله دوم ولایتمداری و برمدار منظومه خورشید ولایت حرکت کردن است.

نماینده ولی‌فقیه در استان بیان داشت: بوشهر، استانی ولایتمدار با تاریخی سراسر ایمان، تقوا، اخلاق، ولایتمداری و مجاهدت است و هم‌اکنون با تمام وجود در کنار مقام معظم رهبری ایستاده و از حریم ولایت دفاع می‌کند.

عدم وابستگی به معنای عدم تعامل و ارتباط با دنیا نیست

مصطفی سالاری با اشاره به تاثیرات انقلاب اسلامی گفت: انقلاب اسلامی تاثیرات بسیار زیادی داشته است که از جمله آنها به شکستن استبداد، قطع وابستگی و رقم خوردن سرنوشت به دست خود مردم بوده است.

وی در ادامه با پرداختن به معنا و مفهوم استقلال ابراز داشت: استقلال همیشه به معنای عدم وابستگی است ولی عدم وابستگی به معنای عدم تعامل و ارتباط با دنیا نیست.

سالاری ادامه داد: اگر امروز بخواهیم معنا و مفهوم استقلال را پیدا کنیم باید به مفهوم عالی اقتصاد مقاومتی که رهبر انقلاب تاکیدات بسیاری بر این موضوع دارند بپردازیم.

استاندار بوشهر تصریح کرد: یکی از مصادیق آزادی در کشور،  حضور مردم در تعیین سرنوشت خودشان است و در همین ارتباط امام فرمودند میزان رای ملت است و مقام معظم رهبری نیز تاکید کردند رای ملت حق‌الناس است.

سالاری بیان کرد: مردم ما با خونی که در راه این انقلاب داده اند نشان دادند که استقلال، آزادی، جمهوریت و اسلام را با هم می خواهند.

اجرای گروه رزم نوازان سپاه امام صادق(ع) و مدیحه سرایی و هم نوایی مداح اهل بیت حسین معینی نیز از دیگر برنامه های این مراسم بود.

 

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false