افزایش بهای طلا در بازار جهانی | پایگاه خبری تحلیلی چغادک نیوز
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳  
false
true
افزایش بهای طلا در بازار جهانی

طلا پس از پشت سرگذاشتن بزرگترین رشد ماهانه در سه سال گذشته و در شرایطی که دورنمای ضعیف اقتصاد جهانی جذابیت این فلز زرد به عنوان دارایی مطمئن را تقویت کرده است، نخستین روز فعالیت بازارهای جهانی را صعودی آغاز کرد.

به گزارش "چغادک نیوز"، هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات دوشنبه بازار سنگاپور ۱۲۸۰ دلار معامله شد.

در بازار نیویورک هر اونس طلا برای تحویل در آوریل ۰٫۱ درصد رشد کرد و به ۱۲۸۰ دلار رسید.

طلا پنج شنبه گذشته در پی واکنش سرمایه گذاران به بیانیه نشست دو روزه بانک مرکزی آمریکا که تصمیم این بانک برای افزایش نرخ‌های بهره را مورد تاکید قرار داد و در نتیجه آن تقاضا برای این فلز ارزشمند ضعیف شد، ۳۱٫۳۰ دلار یا ۲٫۴ درصد کاهش یافته بود که بزرگترین کاهش یک روزه در ۱۳ ماه گذشته بود اما روز جمعه پس از انتشار آمار کمتر از حد مطلوب تولید ناخالص داخلی آمریکا در سه ماهه چهارم سال گذشته، ۲۳٫۹۰ دلار یا ۱٫۹ درصد افزایش یافت و به ۱۲۷۸ دلار رسید.

این فلز ارزشمند در ژانویه ۸٫۴ درصد رشد قیمت داشت که بزرگترین رشد از ژانویه سال ۲۰۱۲ بود.

جیمز بولارد، رییس بانک فدرال رزرو سنت لوییس ۳۰ ژانویه اظهار کرد سرمایه گذارانی که انتظار دارند بانک مرکزی افزایش نرخ‌های بهره را فراتر از نیمه سال به تاخیر بیاندازد در اشتباه هستند. سیاستگذاران پولی آمریکا در بیانیه نشست هفته گذشته خود به توسعه اقتصادی قوی اشاره کردند که بانک مرکزی را در مسیر افزایش نرخ‌های بهره قرار داده است. نرخ‌های بهره بالاتر به جذابیت دارایی‌های بدون بازده مانند طلا لطمه می‌زند و در عوض ارزش دلار را تقویت می‌کند.

معامله‌گران معتقدند طلا در کوتاه مدت به دلیل نگرانی‌ها نسبت به بی‌ثباتی اروپا با وجود قوی ماندن ارزش دلار، در برابر کاهش ایستادگی خواهد کرد اینهمه این انتظار که بانک مرکزی آمریکا در سال جاری میلادی اقدام به افزایش نرخ‌های بهره خواهد کرد یک نگرانی بلندمدت برای علاقمندان به سرمایه گذاری در طلا باقی می‌ماند.

طبق نظرسنجی اخیر رویترز، قیمت طلا در سال ۲۰۱۵ با مهیا شدن بانک مرکزی آمریکا برای افزایش نرخ‌های بهره برای سومین سال متوالی نزول خواهد کرد اما در میان مدت به دلیل تقاضای خرید مصرف کنندگان چینی در آستانه سال نوی چینی، بعید است که قیمت طلا به پایین ۱۲۵۰ دلار سقوط کند.

در بازار فلزات ارزشمند دیگر، هر اونس نقره برای تحویل فوری ۰٫۵ درصد کاهش یافت و به ۱۷٫۱۶۴۵ دلار رسید. قیمت این فلز در ژانویه ۹٫۸ درصد رشد کرد که بزرگترین افزایش ماهانه از ژوئن سال گذشته بود.

هر اونس پلاتین برای تحویل فوری ۰٫۵ درصد کاهش یافت و به ۱۲۳۵ دلار رسید. قیمت این فلز در ژانویه برای دومین ماه صعود کرد.

هر اونس پالادیم برای تحویل فوری ۰٫۳ درصد صعود کرد و به ۷۷۴ دلار رسید. این فلز در ژانویه نخستین کاهش ماهانه متوالی در یک سال گذشته را تجربه کرد.

 
منبع: ایسنا

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false