×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳  
false
true
۴۰ درصد مهارت آموزان فنی و حرفه‌ای استان بوشهر وارد بازار کار می‌شوند

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان بوشهر گفت: ۴۰ درصد مهارت آموزان فنی و حرفه‌ای استان بوشهر وارد بازار کار می‌شوند.

به گزارش "چغادک نیوز"، به نقل از  مهر، عبدالرسول کازرونی بعد از ظهر شنبه در نشست با خبرنگاران اظهار داشت: طبق برنامه‌ریزی‌ها، در سال جاری، آموزش دو میلیون و ۲۰۰ نفر ساعت معادل ۱۳ هزار نفر، پیش بینی شده که در ۱۰ماه گذشته، ۱۰هزار نفر در مراکز آموزشی این سازمان مهارت کسب کرده اند.

وی بیان کرد: سفر اخیر رئیس جمهور به استان، مصوبات مهمی  داشت که قطعا یکی از نکات مهم آن، توسعه و توانمند سازی منابع نیروی انسانی است که بخش مهمی از آن به عهده سازمان فنی و حرفه ای است.

مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان بوشهر ادامه داد: در این راستا، برنامه ریزی برای ۱۵ مرکز آموزش فنی و حرفه ای ثابت استان صورت گرفته و در حال پیگیری و انجام است.

وی با بیان اینکه از این تعداد مراکز، ۳مرکز ویژه خواهران و ۱۲ تای آن، ویژه آموزش به برادران است، افزود: تمامی این مراکز دارای چارت تشکیلاتی و ساختمان هستند و فقط مراکز فنی و حرفه ای شهرستان های جم و کنگان، در ساختمان ایتیجاری هستند که در صدد ایجاد فضایی مناسب و اختصاصی برای آنها هستیم.

کازرونی ابراز داشت: ۱۲۰ آموزشگاه آزاد در استان بوشهر وجود دارد که ۹۸ آموزشگاه، فعال هستند و بقیه در مرخصی یا تدارک تجهیزات هستند.

وی اضافه کرد: آموزش ها در این مراکز، ۶۹ درصد خدماتی، ۱۷درصد صنعتی، ۱۲درصد فرهنگ و هنر و ۲درصد کشاورزی است که تلاش می شود با فراهم کردن تسهیلات بانکی، آموزش صنعتی در این مراکز ارتقاء یابد.

فعالیت پنج مرکز آموزش فنی و حرفه ای شبانه روزی در استان بوشهر

این مسئول افزود: آمار آموزش مهارت ها در بخش دولتی در رشته های صنعتی بیشتر است به طوری که بیش از ۶۵درصد رشته های آموزشی آنان، صنعتی، ۲۵درصد خدمات و ۱۰ درصد مربوط به بخش کشاورزی ایت.

کازرونی گفت: در بخش مراکز خصوصی استان بوشهر، در ۱۰ماه اخیر، ۱۱هزار نفر آموزش مهارت فرا گرفته اند و افق این مراکز تا آخر امسال، آموزش دو هزار و ۳۳۰نفر ساعت است.

وی از امضای تفاهم نامه همکاری میان اداره کل فنی و حرفه‌ای استان و منطقه ویژه اقتصادی پارس خبر داد و گفت: این تفاهم نامه از نیمه دوم سال ۹۳ شروع شده و تا نیمه دوم سال ۹۶ ادامه دارد که بر اساس آن، ۳۰حرفه آموزشی در بخش های سخت و نرم افزاری به مهارت آموزان ارائه خواهد شد.

مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان بوشهر اظهار داشت: سه هزار نفر آموزش دیدگان ما در بخش نرم افزاری و فناوی اطلاعات به صنعت نفت و منطقه ویژه اقتصادی پارس مربوط بوده که ۱۵۰۰نفر از آنان، موفق به کسب گواهینامه شده اند و از مابقی نیز مجددا آزمون گرفته می شود و در صورت قبولی، گواهینامه دریافت می کنند.

کازرونی بیان داشت: پنج مرکز آموزش فنی و حرفه ای شبانه روزی در استان بوشهر وجود دارد که در دو نوبت صبح و بعد از ظهر، فعالیت دارند اما متاسفانه به دلیل کم بودن تقاضا، از همه ظرفیت های آن استفاده نمی‌شود.

وی افزود: این مراکز در شهرستان بوشهر، ۹۰ نفر، در شهرستان کنگان، ۶۰ نفر، در شهرستان دیلم ۳۰ نفر و در شهرستان کنگان، ۸۰نفر ظرفیت پذیرش حرفه آموز دارند.

۴۰درصد مهارت آموزان وارد بازار کار می شوند

مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان بوشهر تصریح کرد: بر اساس آماری که در اختیار داریم، ۳۰ تا ۴۰ درصد از مهارت آموزان مراکز فنی و حرفه ای استان وارد بازار کار می شوند که در صدد هستیم با هماهنگی با سازمان تامین اجتماعی، آمار دقیق تر در این زمینه را کسب کنیم.

کازرونی ابراز داشت: بر اساس طرح توانمندسازی دانش آموختگان آموزش عالی، تفاهم نامه ای بین این سازمان و دانشگاه خلیج فارس بوشهر منعقد شده که دانشجویان سال آخر این دانشگاه، به ویژه، رشته های فنی و مهندسی از مراکز فنی و حرفه ای به صورت عملی استفاده می کنند.

وی افزود: دو مرکز آموزشی علمی و کاربردی وابسته به فنی و حرفه ای نیز در شهرستان های بوشهر و کنگان فعال هستند و در رشته های مرتبط با حوزه های صنعت نفت، گاز و پتروشیمی به علاقمندان، مهارت آموزش می دهند.

این مسئول اضافه کرد: هم اکنون در این مراکز، ۷۰۰ دانشجو در بوشهر و ۳۰۰دانشجو در کنگان، در ۱۰ رشته کاردانی و کارشناسی، تحصیل و مهارت دریافت می کنند.

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false