×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
false
true
چهره شهرهای دشتی زیباسازی می‌شود/ تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام شهری

با تخصیص اعتبارات مناسب در سال جاری، تلاش‌های بسیاری به منظور بهبود وضعیت چهره شهرهای شهرستان دشتی صورت گرفته و طرح‌های مناسبی در این راستا در دست اجرا است.

به گزارش "چغادک نیوز"،   به نقل از مهر، دشتی یکی از شهرستان‌های بزرگ استان بوشهر است که دارای شهرها و روستاهای متعددی است که از جمله شهرهای این شهرستان می‌توان به خورموج به عنوان مرکز شهرستان و شهرهای کاکی و شنبه و بادوله اشاره کرد.

برخی از این شهرها تازه‌تاسیس هستند و شهرهای قدیمی نیز مشکلی به نام کمبود زیرساخت‌های شهری دارند که نیاز است توسعه این شهرها با شتاب بیشتری صورت بگیرد.

یکی از مهمترین نیازهای توسعه برای هر شهر و شهرستانی، تخصیص اعتبارات مناسب است که در سال جاری اعتبارات بسیار خوبی در استان بوشهر و شهرستان دشتی تخصیص و جذب شده است.

با تخصیصی اعتبارات مناسب در سال جاری، تلاش‌های بسیار زیادی به منظور بهبود وضعیت چهره شهرهای شهرستان دشتی صورت گرفته است و طرح‌های مناسبی در این راستا در دست اجرا است.

تکمیل طرح‌های نیمه تمام شهری در اولویت است

شهردار شنبه در گفتگو با خبرنگار مهر به وضعیت توسعه این شهر اشاره کرد و گفت: در حال حاضر سرانه فضای سبز این شهر هشت مترمربع است که تلاش داریم به استاندارد لازم برسانیم.

سید طه موسوی اظهار داشت: تاکنون کارهای خوبی در راستای عمران و آبادی شهر صورت گرفته که تحول خوبی ایجاد شده است.

وی افزود: یکی از کارهای خوبی که در سطح شهر صورت گرفت، آسفالت معابر به مقدار ۳۴ هزار متر مربع بوده که توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی صورت گرفته است.

موسوی بیان کرد: اتمام میدان بصیرت یکی از دغدغه های اصلی مردم بوده که با تلاش‌های صورت گرفته در دهه فجر این پروژه با اعتبار ۲ میلیارد ریال که شامل تاسیسات، برج پرچم و آبنما است به بهره برداری برسد.

سرانه فضای سبز شهر شنبه توسعه می‌یابد

وی با بیان اینکه سرانه فضای سبز شهر شنبه هشت مترمربع است، اضافه کرد: دو فاز درختکاری در زمینی به مساحت ۱۲ هزار متر مربع و احداث پارک محله در سال آینده در دستور کار قرار دارد.

شهردار شهر شنبه از بهره برداری یادمان جان باختگان شهر شنبه خبر داد و گفت: یادمان جان‌باختگان شهر شنبه در دهه مبارک فجر افتتاح خواهد شد.

سید طه موسوی همچنین کانال دفع آب‌های سطحی، آسفالت معابر و تملک اراضی، پارک ورودی و احداث بازارچه را از مهمترین پروژه های سال آینده این شهرداری عنوان کرد.

افزایش ۵ برابری آسفالت معابر شهر خورموج در سال جاری

شهردار خورموج نیز در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: از آغاز به کار شورا و شهردار جدید تاکنون بیش از ۱۰۰هزار متر مربع کوچه و معابر این شهر آسفالت شده است.

احمد شیخیانی با تقدیر از همکاری‌های فرماندار دشتی، اظهار داشت: در سال جاری فرماندار شهرستان اعتبارات خوبی برای عمران و آبادی شهر اختصاص داده که جای تقدیر وتشکر دارد.

وی به اقدامات صورت گرفته اشاره و افزود: تاکنون کارهای خوبی در شهر خورموج صورت گرفته که موجب رضایتمندی مردم شده است و تلاش داریم این کارها را افزایش دهیم.

شیخیانی ادامه داد: در گذشته در یک‌سال ۲۰ هزار متر مربع آسفالت انجام می‌شد ولی از آغاز به کار شورا و شهردار جدید و با تامین اعتبارات لازم، تاکنون بیش از ۱۰۰ هزار متر مربع کوچه و معابر این شهر آسفالت شده است.

افزایش چشمگیر فضای سبز شهر خورموج/ اجرای همزمان ۳۷ طرح عمرانی

وی با بیان اینکه سرانه فضای سبز این شهر به ۹ متر مربع رسیده است، بیان کرد: سرانه فضای سبز در ۵۵ سال زیر شش مترمربع بوده و طی یک‌سال سه متر مربع رسیده است.

شیخیانی به احداث پارک‌های محله‌ای اشاره و خاطرنشان کرد: در طول یک‌سال گذشته متوسط یک پارک محله ای در شهر احداث می‌شد و در طول یک‌سال اخیر هفت پارک در نقاط مختلف شهر خورموج احداث شد.

وی تصریح کرد: در حال حاضر در ۳۷ نقطه شهر کار عمرانی از محل اعتبارات تملک دارایی‌ها و ارزش افزوده صورت می‌گیرد.

شهردار خورموج بیان کرد: معابر اصلی شهر خورموج بعد از ۴۰ سال روکش آسفالت شده‌اند و باعث شده که چهره شهر تغییر کند.

اعتبارات خوبی به عمران شهری دشتی تخصیص یافت

فرماندار شهرستان دشتی نیز در این زمینه به خبرنگار مهر گفت: مردم حق دارند که از داشتن شهری زیبا و با امکانات مناسب لذت ببرند و همه مسئولان وظیفه دارند که از تمام توان خود برای این مهم استفاده کنند.

غلامرضا مهرجو تصریح کرد: در سال جاری برای جذب اعتبارات مناسب برای شهرستان تلاش ویژه‌ای داشتیم و توانستیم اعتبارات خوبی را جذب کنیم که اعتبارات مناسبی نیز به عمران شهری تخصیص یافت.

وی ادامه داد: روند شتابانی را در توسعه شهرهای دشتی شاهد هستیم و امیدواریم با همکاری و همراهی همه مسئولان شهری و شهرستان و استانی شاهد تداوم این روند باشیم.

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false