×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
false
true
به‌آب اندازی نخستین کشتی اقیانوس‌پیمای تحقیقاتی پس از نوروز ۹۴

رئیس موسسه اقیانوس‌شناسی از تعویق به آب‌اندازی نخستین کشتی اقیانوس پیمایی تحقیقاتی ایرانی به پس از تعطیلات نوروزی خبر داد و گفت: مرحله تست و به‌آب‌اندازی شناور تحقیقاتی در بندرگاه در آینده نزدیک انجام می شود.

به گزارش "چغادک نیوز"،

وحید چگینی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، اظهار کرد: کشتی اقیانوس پیمای تحقیقاتی از نظر ساختمان و تجهیزات مورد نیاز به سیستم‌های ناوبری  و اقیانوس‌شناسی که بعدا باید در کشتی نصب شود، مشکلی ندارد.

وی با بیان این‌که این کشتی یکبار به صورت آزمایشی به آب اندازی شده تا مشخص شود تنش‌ دارد یا خیر، بیان کرد: این کشتی سه روز در آب بوده و مشکلی نداشته و دوباره به خشکی برای ادامه تکمیل آن منتقل شده است.

وی با یادآوری این‌که شناور مذکور آماده به آب‌اندازی برای دهه فجر نیز بود، تصریح کرد: با توجه به این‌که کشتی مشکلی به لحاظ فنی ندارند، مرحله به‌آب اندازی قابل انجام بود. منتها تصمیم گرفته شد زمانی شناور به صورت رسمی به آب اندازی شود که کشتی اقیانوس‌پیما آماده حرکت به طرف خارج از بندر باشد.

رئیس موسسه اقیانوس شناسی با یادآوری این‌که کشتی‌های تحقیقاتی یا تجاری یک مرحله به آب اندازی دارند، بیان کرد:‌ کشتی‌ها یک مرحله نیز به نام الحاق به ناوگان دارند که در آن زمان آماده عملیات می‌شود.

چگینی خاطرنشان کرد: می‌خواستیم مرحله به آب اندازی را با حضور دو وزیر و معاونت فناوری ریاست‌جمهوری انجام دهیم، اما آقایان ترجیح دادند برای به‌آب اندازی زمانی بیایند که کشتی آماده عملیات شده باشد.

وی با بیان برای این مرحله باید مقدار بیشتری تامل کنیم، گفت: از این رو توافق شد بعد از تعطیلات نوروز ۹۴ که متعاقبا زمان آن در بهار اعلام می شود این کار انجام شود.

وی تاکید کرد: مسئله تست و به آب اندازی کشتی در کنار بندرگاه که یک مرحله از تست‌های لازم شناور است در آینده انجام می شود.

به گفته رئیس موسسه اقیانوس‌شناسی، هم‌اکنون تکمیل بخش‌های باقیمانده از جمله پارتشین‌ها و  آماده کردن محل اقامت پرسنل کشتی و نیروهای محقق در حال انجام است.

به گزارش تسنیم، قرار بود نخستین کشتی اقیانوس‌پیمای تحقیقاتی ایران همزمان با برگزاری شانزدهمین همایش صنایع دریایی (آذرماه) به آب‌اندازی شده و رسما وارد فاز عملیاتی شود که این وعده وحقق نشد. پس از آن وعده این کار همزمان با دهه فجر داده شد که رئیس موسسه ملی اقیانوس شناسی یکبار دیگر وعده به آب‌اندازی و عملیاتی شدن کشتی مذکور را در بهار سال آینده داده است.

 

 

 

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false