×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
false
true
شهید رضا کاظم پور

شهید کاظم پورعلاقه فراوانی به کمک به دیگران داشت و همیشه به دیگران کمک می کرد و صله رحم را ترک نمی کرد و همیشه در حال خدمت به مردم بود و احترام زیادی به مردم خصوصا همسایه ها قائل بود

به گزارش "چغادک نیوز"،

نام: رضا کاظم پور

نام پدر:غلام

ت.ت:۱۳۳۸

ش.ش:۱۱۱۴

تاریخ شهادت:۹/۵/۱۳۷۰

علت شهادت:درحین ماموریت به علت تصادف

محل شهادت: شیراز

نهاداعزام کننده: منطقه دوم ندسا

مسولیت: مسئول اداره املاک منطقه دوم

سابقه حضوردرجهبه: ۶ماه در لباس پاسداری

مسئولیت درجبهه: عضو تیپ مهندسی سپاه

مهارت: برق کاری و لوله کشی

تاریخ استخدام:۱۵/۵/۱۳۵۸

اسامی شهدای همرزم ایشان: مرتضی یادگاری، هدایت احمدنیا، بیژن گرد، شهیدبشکوه …

شهیدکاظم پوردرسال ۱۳۳۸ درروستای بنه گزدرخانواده ای مذهبی چشم به جهان گشود، وی دوران ابتدایی را درروستای بنه گز طی نمود وجهت ادامه تحصیل به بوشهرآمده و درمدرسه مهران و۲۲ بهمن کنونی به تحصیل مشغول شد ودیپلم خودرا درآنجا اخذ کرد.

شهید کاظم پوربه دلیل استطاعت وبنیه مالی ضعیف خانواده خود درسال اول دبیرستان از مدرسه روزانه ترک تحصیل نمود و روزها را مجبوربود کارکند تا مخارج تحصیل وخانواده خود را فراهم آورد وشب ها را درمدرسه شبانه درس بخواند.

همسروی پریزاد باژرنگ از زبان شهید کاظم پورچنین اظهار داشت : رضا به دلیل علاقه فراوان به تحصیل و به جهت بنیه مالی ضعیف خانواده در مدرسه برگ های  باطله راکه دانش آموزان به دورمی انداختند جمع آوری می نمود وبه منزل آورده و درزیرفرش قرارمی داد تا صاف شود وبعد مادرش آنها راباهم می دوختو تبدیل به دفترمی نمود وجهت استفاده به وی می داد.

فرار از خدمت به دستور امام و شرکت در تظاهرات علیه رژیم پهلوی

وی درسال۱۳۵۷ به خدمت سربازی رفته است ودرمرکززرهی شیرازبه خدمت مشغول بوده است که قبل ازانقلاب به دستورامام راحل ازخدمت سربازی فرارمی نمایند وبه خیل عظیم انقلابیون می پیوندد ودرتظاهرات علیه رژیم پهلوی درشیراز، بوشهر وبرازجان شرکت فعال داشته است.

عضویت درسپاه

این شهید بزرگوار، در نیروی هوایی ارتش ثبت نام می نماید و جهت استخدام پذیرفته می شود ولی بدلیل اینکه خانواده وی از رفتن او ناراضی بودند از رفتن به ارتش صرف نظر می نماید و بعدازآن، درتاریخ ۱۵/۵/۱۳۵۸به استخدام سپاه پاسداران در می آید.

مسئولیت در قسمتهای مختلف سپاه

شهید کاظم پور در مجموعه سپاه در پست های متعددی از جمله مسئول تدارکات، عملیات ، عضویت در قرارگاه مهندسی  ودر نهایت مسئولیت املاک سپاه را برعهده داشته است.

ازدواج با پریزاد باژرنگ و شهادت درحین ماموریت

وی در سال ۱۳۵۹ با خانم پریزاد باژرنگ دخترعموی پدری خود ازدواج کرد که حاصل ازدواج آنها۲ فرزند دختر به نامهای الهام و الاهه و هم اکنون نیز سه نوه به نامهای امیرعباس، امیررضا و درسا می باشد.

شهید کاظم پور در تاریخ ۹/۵/۱۳۷۰ به همراه همکاران خود درحین انجام وظیفه و درحال ماموریت به مقصد شیراز بر اثر واژگونی خودروی سواری  به فیض عظیم شهادت نائل می آید.

بهترین تکنسین برق و لوله کشی ساختمان

همسر شهید کاظم پور در خصوص خصوصیات رفتاری شهید بیان داشت: یکی از خصوصیات اخلاقی رضا این بود که روز ها که سرکار بود در خدمت نظام وملت ومردم بود و روزهای که تعطیل بود می رفت فی سبیل الله برای همکارانش برق کاری و لوله کشی ساختمان انجام میداد حتی برای فامیل هم برق کاری می کرد و به جرات می توان گفت ایشان بهترین تکنسین برق و لوله کشی ساختمان در آن زمان بود.

مقید به انجام نماز اول وقت و دائم الوضو بودن

پریزاد باژرنگ اضافه کرد: یکی دیگر از خصوصیات رضا این بود که او همیشه می گفت راه راست راه امام است و ضمن اینکه به نماز اول وقت، دائم الوضو و روزه مقید بود و تاکید ویژه ای در این خصوص داشت.

اعتقاد به کمک به دیگران و صلح رحم

وی ادامه داد:  شهید کاظم پورعلاقه فراوانی به کمک به دیگران داشت و همیشه به دیگران کمک می کرد و صله رحم را ترک نمی کرد و در خصوص حجاب نیزمی گفت حجاب سنگر است و باید هم زن و هم مرد حجاب داشته باشد.

احترام به همسایه و خدمت به مردم

همسر شهید کاظم پوربه بیان خاطراتی ازآخرین روزهای شهید دراین دنیا پرداخت و گفت: رضا همیشه در ماموریت بود و بواسطه وظیفه ای که داشت می بایست به مناطق مختلف استان و کشورسفر کند و همیشه در حال خدمت به مردم بود و احترام زیادی به مردم خصوصا همسایه ها قائل بود.

شاید دیگر من نباشم که بتوانم کاری برای ایتام انجام دهم

وی ادامه داد: دو شب قبل از شهادت بعد از اینکه ازمنزل یکی ازهمسایه ها که یتیم بود برگشت در حالی که برق کشی و لوله کشی ساختمان آنها را به اتمام رسانیده بود، گفت دیگر خیالم راحت است چونکه کار آنها تمام شده است و شاید دیگر من نباشم که بتوانم کاری برای آنها انجام دهم .

درد دندان را نسبت به رها کردن کار ترجیح می داد

وی اضافه کرد: شب بعد نیزبه منزل آمده ودرحالی که ازشدت درد دندان درعذاب بود چفیه ای را بر روی دهان خود بست وپس ازاینکه من اعلام کردم  چرا دکترنرفته ای گفت به دلیل مشغله کارنتوانستم و به قدری مشغله وی فراوان بود و مقید به انجام وظایف خویش بود که درد دندان را نسبت به رها کردن کار ترجیح می داد.

اگر بیشتردرصف نانوایی می ماندم حق آنها زایل می شد

وی بیان داشت : من به وی گفتم نان درمنزل نداریم و برونان بخر، رضا گفت دندانم درد می کند ونمی توانم نان بخرم وبروبرنج درست کن وبه نمازمشغول شد که درحین نمازدخترم آمد وگفت که همسایهمان گفته است که به پدرت بگو برای ما نان بخرد، که بلافاصله پس ازشنیدن این خبررضا چفیه را دورکمرش بست ورفت به نانوایی وسریع برگشت وبرای آنها نان خرید.

پریزاد باژرنگ افزود: برای من جالب بود که وی فقط برای همسایه نان گرفته بود ولی برای ما نان خریداری نکرده بود که از وی علت را جویا شدیم وایشان گفت اگرمن می خواستم برای شماهم نان خریداری کنم می بایست مدت زمان بیشتری را درصف نانوایی بمانم که اگر بیشتردرصف نانوایی می ماندم حق آنها زایل می شد.

شاید دیگرمن دراین دنیا نباشم تابتوانم برای همسایه خودخدمت کنم

وی تصریح افزود:  رضا گفت شاید این همسایه مهمان داشته است وممکن بود جلوی مهمان خودشرمنده شود وشاید این همسایه درمنزل مثل ما برنج نداشته باشد و فقط منتظرنان بوده است ، به همین لحاظ کارآنها را درالویت قراردادم، شهید کاظم پور درآخرگفت، شاید دیگرمن دراین دنیا نباشم تابتوانم برای همسایه خودخدمت کنم

به آرزوی  دیرینه خود که شهادت درراه خدمت به مردم بود رسید

این همسر شهید در ادامه گفت: ، واین آخرین خدمت وی بود وفردای آن روزرفت وبا ملائک همراه شد و پیکرپاکش را برای ما آوردند وبه آرزوی  دیرینه خود که شهادت درراه خدمت به مردم بود رسید.

 

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false