سهمیه برای فرزندان عشایر در دانشگاه های دولتی | پایگاه خبری تحلیلی چغادک نیوز
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳  
false
true
سهمیه برای فرزندان عشایر در دانشگاه های دولتی

رئیس سازمان امور عشایر کشور از افزایش سهمیه عشایری در حوزه آموزش عالی خبر داد و گفت: در سال آینده ۳۰۰ نفر از فرزندان عشایر در دانشگاه‌های دولتی سهمیه خواهند داشت.

به گزارش "چغادک نیوز"،  به نقل از مهر، کرمعلی قندالی عصر دوشنبه در بازدید عشایر قشقایی دشتستان اظهار داشت: دولت توجه ویژه‌ای به عشایر دارد و این موضوع را در عمل ثابت کرده است و خدمات بسیار خوبی برای عشایر ارائه می‌شود.

وی از عشایر قشقایی به عنوان بزرگترین ایل در سطح کشور یاد کرد و ادامه داد: در بازدیدهایی که به همراه رئیس جمهور از عشایر داشتیم، رئیس جمهور به صورت ویژه به مسائل و مشکلات عشایر توجه کردند و برای رفع این مشکلات برنامه ریزی شد.

رئیس سازمان امور عشایر کشور خشکسالی و مشکلات تامین علوفه و آب شرب و دام را به عنوان مهمترین دغدغه‌های عشایر نام برد و افزود: باید مدیریت مناسبی داشته باشیم که خدمات مطلوبی به عشایر ارائه کنیم.

وی همچنین به تصمیمات مناسب برای ارائه خدمات مطلوب در زمینه فرهنگ، بهداشت و آموزش و پرورش عشایر اشاره کرد و بیان داشت: موضوع بهداشت سیار از برنامه‌های مناسب برای ارائه خدمات به عشایر است.

قندالی با بیان اینکه مشکلی در زمینه تحصیل عشایر وجود ندارد و ۹۳ درصد فرزندان عشایر تحصیل می‌کنند، بیان داشت: حدود ۵۰ درصد فرزندان عشایر در مقطع راهنمایی و حدود ۸۰ درصد از فرزندان عشایر در مقطع دبیرستان از تحصیل باز می مانند.

رئیس سازمان امور عشایر کشور در ادامه از توسعه راه‌های عشایری خبر داد و بیان داشت: بخشی از نیازهای عشایر از جمله تامین آب و علوفه به صورت مقطعی حل خواهند شد و برخی از نیازها را نیز به مرور زمان حل می‌کنیم.

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false