یک میلیون کارگر ساختمانی در انتظار پوشش بیمه تأمین اجتماعی/ ارائه سهمیه به نمایندگان مجلس | پایگاه خبری تحلیلی چغادک نیوز
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳  
false
true
یک میلیون کارگر ساختمانی در انتظار پوشش بیمه تأمین اجتماعی/ ارائه سهمیه به نمایندگان مجلس

رئیس انجمن کارگران ساختمانی استان تهران از تخلف سازمان تأمین اجتماعی مبنی بر ارائه سهمیه به نمایندگان مجلس به جای تخصیص بر اساس جمعیت مناطق به کارگران گفت: سازمان تأمین اجتماعی یک میلیون کارگر ساختمانی را هنوز بیمه نکرده و سهمیه‌ای را هم به ادارات اعلام نمی‌کند.

به گزارش "چغادک نیوز"،  به نقل از فارس ، رئیس انجمن کارگران ساختمانی استان تهران از تخلف سازمان تأمین اجتماعی مبنی بر ارائه سهمیه به نمایندگان مجلس به جای تخصیص بر اساس جمعیت مناطق به کارگران گفت: سازمان تأمین اجتماعی یک میلیون کارگر ساختمانی را هنوز بیمه نکرده و سهمیه‌ای را هم به ادارات اعلام نمی‌کند.
خبرگزاری فارس: یک میلیون کارگر ساختمانی در انتظار پوشش بیمه تأمین اجتماعی/ ارائه سهمیه به نمایندگان مجلس

محمد باقری در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، در پاسخ به این سؤال که آیا سهمیه جدید برای پوشش بیمه کارگران ساختمانی اعلام شده است یا خیر؟ اظهار داشت: هنوز سهمیه‌ای از سوی تأمین اجتماعی اعلام نشده است.

وی افزود: امسال تنها یکسری از کارگران به وسیله جایگزینی سایر بیمه شده‌ها تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی قرار گرفتند، اما تاکنون یک میلیون نفر کارگر ساختمانی در صف بیمه هستند.

رئیس انجمن کارگران ساختمانی استان تهران با تأکید بر اینکه از ۲۵۰ هزار کارگر ساختمانی تهران ۱۳۰ هزار نفر بیمه شده‌اند، گفت: از این تعداد ۱۲۰ هزار نفر بیمه نیستند و در این زمینه با رئیس سازمان تأمین اجتماعی جلساتی هم برگزار شده است.

وی گفت: متأسفانه تأمین اجتماعی طی سالهای گذشته به جای اعلام سهمیه به نمایندگان مجلس تعدادی مجوز بیمه می‌دهند، تا در حوزه انتخابی خود کارگران ساختمانی را به تأمین اجتماعی معرفی کنند، در حالی که این اقدام صحیح نیست.

باقری با تأکید بر اینکه بیمه ۳۰۰ نفر با توجه به سهمیه‌ای که از سوی تأمین اجتماعی به آقای محجوب اعلام شده بود، بلاتکلیف مانده است، گفت: آقای محجوب اعلام کرده که ارائه سهمیه به نمایندگان مجلس درست نیست و این رویه باید اصلاح شود.

وی هم اکنون علاوه بر حداقل دستمزد کارگران مهمترین مشکل کارگران ساختمانی را عدم پوشش بیمه تأمین اجتماعی عنوان کرد.

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false