×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳  
false
true
اعتراض صیادان بندر دیر بوشهر نسبت به شیوه صید غیر قانونی

جمعی از صیادان بندر دیر که ۵۰ نفر تخمین زده شدند به نمایندگی از جامعه صیادان این بندر در استان بوشهر صبح سه شنبه نسبت به استفاده از روش مخرب صید ترال (کف روب) توسط عده ای از افراد متخلف اعتراض کردند.

به گزارش "چغادک نیوز"، به نقل از ایرنا این عده با حضور مقابل فرمانداری دیر از مسوولان خواستار برخورد جدی با شیوه غیر قانونی صید توسط افراد متخلف شدند.

نایب رییس تعاونی صیادان بندردیر گفت: معترضان، روش صید ترال را عاملی مهم در تخریب محیط زیست و آبزیان دریایی و رکود فعالیت صید و صیادی عنوان کردند.

«عیسی فولادی» افزود: انجام غیر قانونی این روش صید توسط صیادان متخلف غیربومی در دریا و عدم برخورد شدید مسوولان ذی ربط با آنها از جمله دلائل برپایی این اجتماع است.

چند نفر از نمایندگان صیادان معترض پس از یک ساعت تجمع، به اتفاق نایب رییس تعاونی صیادی در دفتر فرماندار حضور یافتند و درجلسه ای به بحث و تبادل نظر پرداختند.

صیادان معترض دیری پس از شنیدن وعده های فرماندار این شهرستان در انعکاس مشکلاتشان به مسوولان بالاتر با تلاش تعاونی صیادی بندر دیر به تجمع خود پایان دادند.

فرمانداردیرضمن تایید مشکلات صیادان این بندر گفت: ذخایر خدادادی دریا متعلق به همه صیادان و بهره برداران از دریاست که باید با شیوه های قانونی و صحیح از آن استفاده کرد.

«حمزه اعتماد» افزود: برای نگهداری این ذخایر عظیم دریایی، مسوولان باید در حفظ و حراست از آن تلاش جدی داشته باشند و با متخلفان در دریا برخورد شود.

وی گفت: یکی از مطالبات جدی و اساسی صیادان این بندر برخورد با صیادانی است که با بکارگیری روش ها و ادوات و تورهای مخرب در دریا صید می کنند و نسل آبزیان دریایی را به خطر انداخته اند که این مطالبه قانونی صیادان بارها در جلسات شهرستان و استان بوشهر مطرح شده است.

بندردیر در فاصله ۱۸۰ کیلومتری جنوب بوشهر به عنوان بزرگترین بندرصیادی کشور درکنار دریای نیلگون خلیج فارس، دارای سه هزار صیاد در قالب ۳۰۰ قایق، ۳۱ موتورلنج و ۱۱ کشتی صیادی است.

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false