×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  سه شنبه - ۲۸ فروردین - ۱۴۰۳  
false
true
تاخیر۶ماه ساخت ضریح خیمه گاه حضرت قاسم(ع) درچغادک/احتمال انتقال آن به شهرواستانهای دیگر

با تاخیر۶ ماه بدلیل وجود مسائل مالی، مراحل ساخت کارگاه و ضریح حضرت قاسم(ع) درچغادک کم رنگ می باشد و احتمال انتقال آن با وجود درخواست های مکرر به استانها و شهرهای دیگر شدت گرفته است.

به گزارش "چغادک نیوز"، تیرماه امسال طی آئینی کلنگ‌ ساخت کارگاه ضریح خیمه‌گاه حضرت قاسم(ع) درشهر چغادک با حضور مسئولین به زمین زده شد و قرارشد محیط کارگاهی آن بلافاصله بعد ازاین آئین ظرف مدت یکماه آماده شود و مراحل ساخت آن نیز حداقل ۹ ماه و حداکثر یک سال با مشارکت مردم چغادک با اعتباری بالغ بر ۲۵ میلیارد ریال انجام شود.

 

هم اکنون بالغ بر ۶ ماه از کلنگ زنی این کارگاه می گذرد و تنها کار صورت گرفته خرید مصالح می باشد که در جوار یادمان شهداء قرار گرفته است که آن هم توسط یکی ازخیرین متدینی صورت گرفته است که عمر وی کفاف آن را نداد که بقیه مراحل ساخت کارگاه و ضریح حضرت قاسم(ع) را نظاره گرباشد و بتواند درادامه کار شریک باشد.

 

به گفته یکی از شهروندان چغادکی : مصالح ساختمانی که قرار بود در ساخت کارگاه استفاده شود بازیچه دستان کودکان شده است و هر روز توسط آنها تخریب می شود و زمینی را که قرار بود در آن کارگاه ساخت شود نیز مربوط به محوطه یادمان شهدای گمنام چغادک می باشد که عملیات اجرایی ساخت این یادمان آغاز شده است و دیگر جایی برای کارگاه وجود ندارد.

 

 به گفته مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات استان بوشهر: تا کنون هیچ کمکی جهت ساخت ضریح خیمگاه حضرت قاسم در چغادک به این ستاد ارسال نشده است و فقط درخواست های مکرری از استانهای کشور و شهرهای استان وجود دارد که ضریح خیمه گاه حضرت قاسم(ع) به آنجا واگذار شود لذا لزوم مشارکت مردمی در این امر خیر بسیار حیاتی می باشد.

 

 امام جمعه چغادک نیز در این رابطه گفت: مشکل اصلی ما بحث مالی می باشد و در حال حاظر خیری پیدا کرده ایم و در حال پیگیری این موضوع می باشیم که بعد از حصول نتیجه مردم را در جریان قرار خواهیم داد.

با توجه موارد ذکر شده و با توجه به سبقه تاریخی و غیریت و مردانگی مردمان جنوب کشور که همیشه نسبت به اهل بیت ارادت ویژه ای داشته اند در حال حاظرنیاز می باشد که مردم متدین و ولایتمدار شهر چغادک و استان بوشهر در صحنه حضور یابند و با کمک های خود درامر ساخت کارگاه ضریح خیمه گاه حضرت قاسم(ع) مشارکت نمایند تا این یادگار معنوی استان بوشهردر موعد مقرر به سرانجام برسد و افتخاری باشد برای ایران و استانمان بوشهر.

 

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false